škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

ne şekilde kullanmalı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan35

  • Leoncu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1031
    • Profili Görüntüle
daha düşük yakıt tüketimi için aracı hangi devirde kullanmalıyız
 
max torka bakarak 4000 devirlere kadarmı çıkmalıyız yoksa
 
motor gücene bakarak 5000 devilerde mi seyretmeyiliz yoksa
 
genel bir kanı olan 3000 devirdemi seyretmeliyiz
 
amaç sadece az yakıt tüketmek
 
Motor Gücü: 5000 d/d de 66 kW (90 HP DIN)
Max. tork: 4000 d/d de 137 Nm
Rover 220 Turbo
2011 Ford Connect


Çevrimdışı selchuk

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 645
    • Profili Görüntüle
kişisel olarak 3000 devirde kullanıyorum ama bilen arkadaşlar daha iyi yorum yapacaklardır.ben motoru bağırtmamaktan yanayım.vites geçişlerinde 2500-3000 aralığını tercih ederim.
2010 SKODA SUPERB 2.0 TDI 170 HP CR DSG ELEGANCE SİYAH
2011 SKODA YETI EXPERIENCE 140 HP DSG GUMUS


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
O iş karışık. Yol, yük, hava durumuna göre tamamen sürücü insiyatifine kalmış bir mevzu, sizin yeteneklerinizden ibaret.

İçerde 5 kişi ile 5. vites 2000 devir rampa çıkmaya kalksanız 3500 devre göre daha çok yakar.... bu ve bu gibi tonlarca örnek var. Tamamen motoru tanımaktan geçiyor.

Ama motorun en az yaktığı devirler asla max. değerleri değildir. Kimi durumlara göre belki bir an için olabilir.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: serkan35;62184
daha düşük yakıt tüketimi için aracı hangi devirde kullanmalıyız
 
max torka bakarak 4000 devirlere kadarmı çıkmalıyız yoksa
 
motor gücene bakarak 5000 devilerde mi seyretmeyiliz yoksa
 
genel bir kanı olan 3000 devirdemi seyretmeliyiz
 
amaç sadece az yakıt tüketmek
 
Motor Gücü: 5000 d/d de 66 kW (90 HP DIN)
Max. tork: 4000 d/d de 137 Nm
Azamî tork devrine gelene kadar ani olmamak şartıyla gaz verip azamî tork devrinde vites değiştirmek daha az yaktırıyor bunu biliyorum. Düz ve açık bir yolda (mesela otobanda) ise fabrikanın en düşük devir olarak belirlediği devirde (motoru zorlamadan) gitmek az yaktırır. Tabii ki bir rampaya denk geldiysen vitesi ona göre ayarlayarak.


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
OBD II  den  şeytan  işi  bir  bilgisayar  bağlanacak ECU içinden  Engine Load & RPM   değişkenlerine  göre  hazırlanmış   Target AFR  MAP ı  okunacak
orda  14.7 civarı veyahut  kibarca fakir kalan   nereler  varsa  oralarda  kullanılacak  araç :D


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
4000 devre kadar bağırtarak vites değiştirmenin daha az yaktıracağına kesinlikle katılmıyorum düz yolda.


Alıntı yapılan: Uğur@k@r;62187
Azamî tork devrine gelene kadar ani olmamak şartıyla gaz verip azamî tork devrinde vites değiştirmek daha az yaktırıyor bunu biliyorum. Düz ve açık bir yolda (mesela otobanda) ise fabrikanın en düşük devir olarak belirlediği devirde (motoru zorlamadan) gitmek az yaktırır. Tabii ki bir rampaya denk geldiysen vitesi ona göre ayarlayarak.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hakanerdogan;62189
4000 devre kadar bağırtarak vites değiştirmenin daha az yaktıracağına kesinlikle katılmıyorum düz yolda.
1- Tam gazla 4000 d/d' ye gelinmeyecek.
2- 4000 d/d' ye gelir gelmez vites atılacak.:wnk:


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;62191
1- Tam gazla 4000 d/d' ye gelinmeyecek.
2- 4000 d/d' ye gelir gelmez vites atılacak.:wnk:


Yine katılmıyorum. :hanz:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hakanerdogan;62195
Yine katılmıyorum. :hanz:
O zaman dövecem başka çare kalmadı.:rm:
 
Şaka bir yana sıfırdan hızlanma işi benim dediğim. Ne bileyim gişelerden çıktıktan sonra açık yol gibi bir ortamda.:wnk: Tatlı tatlı hızlanma bâbında.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;62200
O zaman dövecem başka çare kalmadı.:rm:
 
Şaka bir yana sıfırdan hızlanma işi benim dediğim. Ne bileyim gişelerden çıktıktan sonra açık yol gibi bir ortamda.:wnk: Tatlı tatlı hızlanma bâbında.


Biliyom dövüceeni ilk buluşmada :kiki::kiki::kiki:


Abey ben derim ki 4000 çok. Sonuçta motor devri arttıkça istisnai bir durum yoksa 2500 yada ne bilim 3000 e göre çok yakar 4000 bin devir.

1 de ecik kalk, 2500 de 2 le, 2 kısa zaten çevirir 2500-3000 arası atı atı ver aynı dediğin gibi gazı okşıyarak bu şekilde gel 5. vitese sabitle 2500 e, ooohhh mis... :lol:

4000 de bağırır fazladan gereksiz güç ürettirirz abi çok yav :confused::confused:


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Uzun yolda en iyisi 5.vites 3000 devir hem araba bayılmıyor rampalarda hemde çabuk devirleniyor ama yol teş şerit sürekli sollama yapılıyorsa 3200-3500 den aşağı düşülmemesi lazım bana göre bu şekilde gidince 140 kr yakıyo ama sürekli 3500-5000 arasında gidilirse 3.ve 4. vites bu sefer 185 kr yakıyo yani 3000 devir bence idail diyebilirim ne bayılır ne bişi olur..


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: selchuk;62185
kişisel olarak 3000 devirde kullanıyorum ama bilen arkadaşlar daha iyi yorum yapacaklardır.ben motoru bağırtmamaktan yanayım.vites geçişlerinde 2500-3000 aralığını tercih ederim.

sizin vw hariç 3000 devirde superb ve prius rahat 140 vuruyodur:D
_________________________________________________
Şahsi görüşüm tamamen o anki duruma bağlı vites geçişleri.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
ben artık 2500 geçmiyourm. daha doğrusu geçme hissi almıyorum :) 1500 devirde geen torkun gözü saolsn  :D


Çevrimdışı selchuk

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 645
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;62206
sizin vw hariç 3000 devirde superb ve prius rahat 140 vuruyodur:D
_________________________________________________
Şahsi görüşüm tamamen o anki duruma bağlı vites geçişleri.

biraz zorlasam vw de olur sanırım:D
2010 SKODA SUPERB 2.0 TDI 170 HP CR DSG ELEGANCE SİYAH
2011 SKODA YETI EXPERIENCE 140 HP DSG GUMUS


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Feci değişkenlere bağlı bir durum,arabanın üzerindeki çamurun bile etkisi var :hanz:
Bir akşam FSM yolunda geliyorum tın tın,dedim boş durmayayım azcık ar-ge yapayım.Bilgisayarı anlık tüketime aldım,o sırada 4.6 gösteriyor,camımı sadece 2 parmak kadar açtım bir kaç saniye sonra cart diye 4.8 oldu,kapadım camı tekrar 4.6 oldu açtım tekrar 4.8 oldu :hanz: o iki parmak açıklıktan giren hava bile tüketimi direk etkiliyor,komple açsam 9-10 gösterecek :hanz:.3-4 kere arka arkaya denedim sonuç hiç değişmedi.Arabalar zaten hızlanmada yakar en çok, hızı üç aşağı beş yukarı sabitledikten sonra hele hele 80-90 civarlarında gittikten sonra en minumum tüketim değerleri oluyor.Benim arabada 80'e 90'a kitlim hızı 5. viteste çok rahatlıkla 3'lü rakamlara düşüyor belli bir süre sonra,ha ben daralıyorum,bünye aksi reaksiyon vermeye başlıyor o ayrı mesele tabii :hanz: