škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Rolanti

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömeravni

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 65
    • Profili Görüntüle
Arkadaslar mrb lar aracı ilk çalıştırmada yüksek rolatide 9 devre düşmesini bekliyormusunuz yoksa hareketmi ediyorsunuz yada hareket edersek sıkıntı olur mu şimdiden tskler


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Alıntı yapılan: Ömeravni;626794
Arkadaslar mrb lar aracı ilk çalıştırmada yüksek rolatide 9 devre düşmesini bekliyormusunuz yoksa hareketmi ediyorsunuz yada hareket edersek sıkıntı olur mu şimdiden tskler


Çalıştırır çalıştırmaz, düşük devirde kullanarak yürütmek, motoru daha çabuk ısıtacağından, verimli kullanım ve motor ömrü açısından daha isabetli olur.

Motorun rölanti devrine düşmesini ve ısınmasını durarak beklerseniz, hareket halinde ısıtmaya nazaran, geçen süre daha uzun olacağından, aşınma da daha fazla olacaktır.


Çevrimdışı smtcglr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1750
    • Profili Görüntüle
Ben çalıştırdıktan sonra devir 800 lere düşene aynı zamanda anlık tüketime de bakıyorum anlık tüketim de 0,60 lara inene kadar bekliyorum. devir 800 e inince anlık tüketimde iniyor zaten sonra hareket ediyorum. Çalıştırır çalıştırmaz gitmiyorum çok acil bişey olmadıktan sonra.


Çevrimdışı firat1337

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 116
    • Profili Görüntüle
Ben aracı çalıştırır çalıştırmaz hareket etmiyorum. Bir kere yaptım bunu ve devir ibresi saçmalamaya araba atlamaya başladı. Rölantinin 800 e gelmesini bekliyorum. Bu da zaten hava soğuksa maksimum 30 saniye sürüyor.


Çevrimdışı Ayran_Buz

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 95
    • Profili Görüntüle
Bunu ısrarla vurgularlar, beklemek gereksizdir ve yanlıştır.
Skoda kitapçığında aynen şunlar yazıyor (Eski rapidimin kitapçığında 94.sayfa):
Motoru araç dururken ısıtmayın. Mümkünse motoru çalıştırdıktan sonra aracı hemen sürün. Bu sayede motor çalışma sıcaklığına daha hızlı ulaşır.


Çevrimdışı smtcglr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1750
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ayran_Buz;626820
Bunu ısrarla vurgularlar, beklemek gereksizdir ve yanlıştır.
Skoda kitapçığında aynen şunlar yazıyor (Eski rapidimin kitapçığında 94.sayfa):
Motoru araç dururken ısıtmayın. Mümkünse motoru çalıştırdıktan sonra aracı hemen sürün. Bu sayede motor çalışma sıcaklığına daha hızlı ulaşır.

Bizim beklememizin sebebi arabayı ısıtmak değil ki yanlış anlaşılma olmasın,   turbonun yağlanmasını beklemek oda max 20 sn falan sürüyor.


Çevrimdışı Ayran_Buz

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 95
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: smtcglr;626824
Bizim beklememizin sebebi arabayı ısıtmak değil ki yanlış anlaşılma olmasın,   turbonun yağlanmasını beklemek oda max 20 sn falan sürüyor.

Yok hocam bilgi paylaşımı yapıyor böylece öğreniyoruz. Yağlanma meselesini de motoru durdurken yapılması gerekiyor diye biliyorum. Hatalıysam düzeltin lütfen.
Yine aynı kitapçığın 95. sayfasında
Uzun süreli motor yüklemesinden sonraki sürüş sonunda motoru hemen durdurmamalı,aksine yaklaşık 1 dakika daha rölantide çalışmasını sağlamalısınız. Böylelikle durmuş olan motordaki ısı yığılması önlenir.

Bunları özellikle yazıyorum 5-10 yıl sonra bu kitapçıkları bulamayacağız ve ne yazıyordu diye internetten aratacağız...


Çevrimdışı resulmarmaris

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ayran_Buz;626830
Yok hocam bilgi paylaşımı yapıyor böylece öğreniyoruz. Yağlanma meselesini de motoru durdurken yapılması gerekiyor diye biliyorum. Hatalıysam düzeltin lütfen.
Yine aynı kitapçığın 95. sayfasında
Uzun süreli motor yüklemesinden sonraki sürüş sonunda motoru hemen durdurmamalı,aksine yaklaşık 1 dakika daha rölantide çalışmasını sağlamalısınız. Böylelikle durmuş olan motordaki ısı yığılması önlenir.

Bunları özellikle yazıyorum 5-10 yıl sonra bu kitapçıkları bulamayacağız ve ne yazıyordu diye internetten aratacağız...

 ben de bu duruma katılıyorum fakat günümüzde yapılan start stop sistemi ne kadar sağlıklı,biz aracı sıkıştırıp basıyoruz ardından kırmızı ışıkta araç stop ediyor ne yazık ki, turbo araçlarda bence bu biraz sıkıntı. ayrıca sabahları ilk çalıştırmada ekranda ilk hesaplanan yakıt tüketimi nedir sizde? bende 1.2 tsi 110 hp dsg fabia var, 20 küsür litrelerden düşüyor. acaba benim araçta mı bir sıkıntı var,yoksa geneli böyle mi?


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Araci sabah ilk calistirmada yerinde isitmak yanlis. Ancak calistirdiktan 15-20 saniye sonra hareket edilebilir. Ve kis mevsimindeyseniz araci sikistirmadan normal olarak surun.


Çevrimdışı smtcglr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1750
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: resulmarmaris;627053
ben de bu duruma katılıyorum fakat günümüzde yapılan start stop sistemi ne kadar sağlıklı,biz aracı sıkıştırıp basıyoruz ardından kırmızı ışıkta araç stop ediyor ne yazık ki, turbo araçlarda bence bu biraz sıkıntı. ayrıca sabahları ilk çalıştırmada ekranda ilk hesaplanan yakıt tüketimi nedir sizde? bende 1.2 tsi 110 hp dsg fabia var, 20 küsür litrelerden düşüyor. acaba benim araçta mı bir sıkıntı var,yoksa geneli böyle mi?

Geneli böyle 20 lt den başlıyor 800 devirlere gelince 0,60 lt ye falan düşüyor tüketim. :ok:


Çevrimdışı Ömeravni

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 65
    • Profili Görüntüle
Benim gözlemledigim hava rüzgarlı olursa rolanti hemen normal devrine geliyor hava alma ile alakali başlıyor ortalama tüketim 12 15 ten baslıyor normal seyrinde devam edince faxla sürmeden 7 litrelere kadar düşüyor