škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Geri kaçırma

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Abiler Selamınaleyküm bir sorum olacaktı.Tanışımızda 1.6 Tdi DSG Leon mk3 var.Araba rampada kalkarken geri kaçırma yapıyor sürücüsü tam kavramadığında arada olduğunu normal olduğunu söylüyor.Bizde Superb 3 1.6 Tdi DSG var 1 kere bile böyle bir durum yaşamadık.Otomatik araç rampada geri kaçırır mı ? Konu hakkında görüşlerinizi bekliyorum.Araçta hild holder (yokuş kalkış desteği) var mı bilmiyorum ancak ben otomatik araç vites D konumundayken rampada kaçırmaz diye biliyordum görüşlerinizi bekliyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Otomatik şanjımanlarda yokuş kalkış desteğinin devreye girebilmesi için frene iyice basmak gerekir. Hafiften arabayı durdurmaya yeterli düzeyde basmak yokuş kalkış desteğini devreye almayacaktır. Ayrıca yokuş kalkışın ne şekilde devreye gireceği vag-com ile ayarlanabiliyor.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;627913
Otomatik şanjımanlarda yokuş kalkış desteğinin devreye girebilmesi için frene iyice basmak gerekir. Hafiften arabayı durdurmaya yeterli düzeyde basmak yokuş kalkış desteğini devreye almayacaktır. Ayrıca yokuş kalkışın ne şekilde devreye gireceği vag-com ile ayarlanabiliyor.



Yokuş kalkış devrede olmasa da otomatik aracın geriye kaçırması tuhaf değil mi ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Bu tamamen şanjımanın yapısına bağlı. Eski tiplerde freni bıraktıktan 1 saniye gibi bir gecikme ile kavrama/çekiş devreye girer. Bu durumda kalkış desteği yoksa araba bir miktar geri kaymaya meyleder demek. Frene iyice basınca bu durum en aza iner.


Çevrimdışı dawn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
Kendi tecrübeme dayanarak şöyle diyebilirim; auto-hold devrede iken yokuşta gaza çok hafif dokununca fren hemen boşaldığı için bir anlığına kavrama yetersiz kalıyor ve çok az geri kaçırma olabiliyor. Bunu önlemek için ya ihtiyacı olan gazı vererek kalkış yapıyorum ya da yokuşlarda auto-hold kullanmıyorum. Auto-hold devre dışı iken yokuşlarda freni bırakınca geri kaçırmadan araç kendi kendine kalkıyor zaten.