škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Gizli Özellik Ve Garanti

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı canerergoz

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Merhaba Arkadaşlar;
Aracında, gizli özellik açtırıp da "aracın yetkili servis tarafından garanti dışı bırakılması" vakasını yaşayanlarımız var mı? Birçok özellik cezbediyor evet ama yetkili servislerin olası bir arıza durumunda takındıkları tavrı hesaba katıyor olmak lazım. Bugüne kadar böyle bir mağduriyet yaşayan var mı?


Çevrimdışı irfun4ever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 542
    • Profili Görüntüle
valla ben bu konuyu garanti sonrasına bıraktım malesef :/ aynı korkulardan.


Çevrimdışı emreogut

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
Siz söylemedikten sonra gizli özellikleri anlamaları pek mümkün değil Amerikan park gibi belirgin şeylerden anlarlar sadece


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı BLACKSAGAT

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emreogut;628066
Siz söylemedikten sonra gizli özellikleri anlamaları pek mümkün değil Amerikan park gibi belirgin şeylerden anlarlar sadece


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


gizli özellikler vag kablosuyla aracın beynine girerek yapılıyor. anlamamaları imkansız bugün cep telefonuna bile versiyon atın android tabanında girip baktıklarında bile kaç kere rot işlemine tabi olduğu yazıyor. Bence kesin emin olmadan anlamazlar demeyin. Bu aygıt direk beyne giriyor ve servisler genelde iyi niyete tabi tutuyorlar fakat aracınız pert olursa iyi niyet gibi bir durum söz konusu değil direkt olarak karşınıza çıkacak bir durum. yaptırmak garantiyi bozar sadece servis insiyatifine kalmışsınız.


Çevrimdışı khalil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 602
  • KAMIQ
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: BLACKSAGAT;628100
gizli özellikler vag kablosuyla aracın beynine girerek yapılıyor. anlamamaları imkansız bugün cep telefonuna bile versiyon atın android tabanında girip baktıklarında bile kaç kere rot işlemine tabi olduğu yazıyor. Bence kesin emin olmadan anlamazlar demeyin. Bu aygıt direk beyne giriyor ve servisler genelde iyi niyete tabi tutuyorlar fakat aracınız pert olursa iyi niyet gibi bir durum söz konusu değil direkt olarak karşınıza çıkacak bir durum. yaptırmak garantiyi bozar sadece servis insiyatifine kalmışsınız.


Ben tüm gizli özellikleri açtırdım. hatta yağmur sensörü bile takıp kodladım ardından kapı kumandası ile beyin arasındaki bir problemden dolayı servise götürdüm. Beyindeki iki tane ünite bile garanti kapsamında değişmesine rağmen servis ne gizli özellikleri ne de ekstradan takılan sensörü farketti.
Yani servis garanti süresi içindeki araçları bizim kullandığımız kablo benzeri ile bağlanıp derinlemesine bir inceleme-araştırma yapmıyor.
Zaten bunları incelemeye kalksa bir günü harcaması lazım. Servisin de böyle bir lüksü yok zaten. Araba garantideyse hemen ilgili parçayı değştirip gönderme derdindeler.


Çevrimdışı Feridun

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Aracin beyninde butun degisiklikler log olarak tutuluyor. Yetkisiz yapilan islemler kayit ediliyor. Havalandirma fan motorunuz evet garantiden degisir fakat beyin vs degisecegini dusunmuyorum. Arkadas degisti demis ona da bisey diyemiyorum. Fakat bende garanti sonrasi kurcalayacagim bu korkulardan.


Çevrimdışı emreogut

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: BLACKSAGAT;628100
gizli özellikler vag kablosuyla aracın beynine girerek yapılıyor. anlamamaları imkansız bugün cep telefonuna bile versiyon atın android tabanında girip baktıklarında bile kaç kere rot işlemine tabi olduğu yazıyor. Bence kesin emin olmadan anlamazlar demeyin. Bu aygıt direk beyne giriyor ve servisler genelde iyi niyete tabi tutuyorlar fakat aracınız pert olursa iyi niyet gibi bir durum söz konusu değil direkt olarak karşınıza çıkacak bir durum. yaptırmak garantiyi bozar sadece servis insiyatifine kalmışsınız.



Hangi cihazla hangi kodların değiştiğine nasıl bakıyorlar biliyorsanız söyleyin bende öğreneyim [emoji4]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı MUZKENTLİ

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
Cumartesi günü aracımı teslim aldım. Gizli özellikleri sordum. Açtırabilirsiniz ,Garantide sorun olmaz dediler


Çevrimdışı Erdem T.

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 431
    • Profili Görüntüle
Sonuçta gizli özellikler, arabanın beynine yetkisiz erişimle açılıyor. Eğer garanti süresi içerisinde arabanın beyni ile ilişkili bir sorun ortaya çıkarsa servis bu erişimi sebep göstererek arabayı garanti dışına çıkartabilir. Ki bu konuda da son derece haklılar.

Ancak; gizli özelliklerin açılması ile beyni yanan bir araç duymadım hiç. Bu yüzden servisler de böyle küçük detaylara takılarak müşteri kaybetmek istemediğinden gizli özellik olayına takılmazlar.


Çevrimdışı turgut220

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 42
    • Profili Görüntüle
Bende gizli özellikler açılmış durumda, bu hafta bakım için servise gittim, gizli özelliklerin açık olduğunu gördüler bişey diyen olmadı.


Çevrimdışı matmual

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 54
    • Profili Görüntüle


Çevrimdışı tolga8182

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
benimde aracım 2017 superb 1.4tsi active aldıktan hemen sonra ankadarada Ali Delen abimize gizli özelliklerini açtırdım. Erzurumdaki servise 1 defa bakım ve lastik değişimi için 2 defa toplam 3 defa servise girdim özelliklerin açık olduğunu onlarda gördü herhangi bir sıkıntı yaşatmadılar.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;636364
Konu ile ilgili düşünülebilir diye buraya ekliyorum.
https://www.chip.com.tr/haber/ftc-garantiniz-yanar-etiketleri-yasa-disidir_75470.html?utm_medium=email&utm_source=newsletter&utm_campaign=G%C3%BCnl%C3%BCk%20B%C3%BClten&utm_keyword=2018-04-15


Hocam orası amerika her türlü ürünü 3 ay içinde koşulsuz iade hakkı var. İade için gittiğinde Türkiye'de adamı döverler.
Ben sağlıkçıyım Amerikada ameliyatlarda kullanılan her malzemenin firma tarafından sağlanan ürün sigortası var. Üründen kaynaklanan hatalarda hastanın tüm masrafları ve tazminat ödüyor firmalar. Aynı firma aynı ürünü Türkiyede dolar bazında 10 kat daha pahalı satıyor ve tazminatı boşverin 300-500 dolarlık hatalı ürününü değiştirmiyor bile. Çünkü ülkemizde buna yönelik bir yasa yok.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;636613
Hocam orası amerika her türlü ürünü 3 ay içinde koşulsuz iade hakkı var. İade için gittiğinde Türkiye'de adamı döverler.
Ben sağlıkçıyım Amerikada ameliyatlarda kullanılan her malzemenin firma tarafından sağlanan ürün sigortası var. Üründen kaynaklanan hatalarda hastanın tüm masrafları ve tazminat ödüyor firmalar. Aynı firma aynı ürünü Türkiyede dolar bazında 10 kat daha pahalı satıyor ve tazminatı boşverin 300-500 dolarlık hatalı ürününü değiştirmiyor bile. Çünkü ülkemizde buna yönelik bir yasa yok.


Tüketici haklarını ve kanunları bilip takip ederseniz amerika kadar olmasa da belli şartlar var. Mesela bir ürün bir sene içinde üçüncü kez arızalanırsa değişim gibi..