Ayrıca karbüratör aslında daha pis kaçar. Eski karbüratörlü araçlardan aklınızda kalan çekiş düşüklüğü az yaksın diye ayarının kısıklığıdır.
Aç bakim gırtlağım kadar boğaz anasını bile sever enjeksiyonlunun. Ama verimsizdir karbüratörler, çok fazla yaktırırlar.
Örneğin olayın yakıt tüketim boyutundan geçmiş V8 ciler genelde "musluk" dediğimiz karbüratörleri kullanır, hatta V bloklu makinede 4x2 sıralı silindir biçimde yerleşim olduğundan 4 karbüratör falan kullanabildikleri görülmüştür hava filtresi kullanmaksızın.
Yani enjeksiyonlu karbüratörlüden iyi kaçar diye bir şey yok. Karbüratörler verimsiz oldukları için hep düşük ayarlı yada kendinden küçük üretilirler. Enjeksiyonluların gaz tepki gecikmeleri yoktur, gaz pedalı bildiğin telle yakıt yolunu açıyor, bastiğin gibi daha çok akıyor ECU falan beklemiyorsun işlem süresi yok :lol: Çok yakıt verdiği içinde haliyle torku yüksek olur.
Driftçi kankalarımız hep Tofaş serisinde karbüratörlü tercih eder, bir iki gevşettin mi tamam, torkun gözüne vuruyor o doğanlar
Enjeksiyon verimlidir.