Baki Ustam benim gözümde koyduğun aha bu Saabların Opelden farkı yok. E yokta zaten. Özünü kaybedeli çok oluyor.
Yıl 2008 Güz.
Çevreyolunda 5 kişi dolu Fabiamla bi 1.4 Fıre Puntoya asılıyorum. Sarıyo rampaya 170-180 çakıyom buna, düzde bindiriyo yine arkadan, bi o bi ben. 170-190 arası rolluyoz birbirimizi.
Sonra 6 km lik bir iniş var İncek sonrası. Tüm sürat rekorlarımı orda kırdım. :hanz:
170 falan hız, gazdan çektim, bi daha pressledim takoza, ölümüne çeviriyorum makinayı, sesi duyman lazım 6 km son gaz son vites, kapı baca ötümeye başladı hani fırtınada evin camları düdük gibi öter ya.
200 e cruise ile sabitlemişcesine gidiyoruz, kadran öyle bir yere geldi ki, 200 km/s sınırını gösteren çizgi, ibrenin altından gözükmeye başladı, bi 3-4 km falan asıldım ama anca, tabi ibre daha altta kalacak şekilde, 200.5 falandır hız
Puntoya yaklaştım, yaklaştım, yol boooş, sabah 7.30 saat, güz havası, ben orta şeritteyim o sağda, hiç birbirimizin önüne geçmedik herif terbiyeli kapışmacıydı. Sincanlı olsa şahinciler gibi ya sen yavaşlayınca geçip sevinir yada yol vermez sana :hanz:
Bu efendi idi.
Neyse ben orta bu sağ şerit kalorifer kapalı ama 3 te çalışır gibi hava üfliyo içeri
şekil giderkenleyin. Bi ses duydum. Arkadan geliyordu. Aynada bi karaltı, fazlada bakamıyom arkaya zaten araba uçuyo
Yanımızdan bir geçti, abartıyosam nolayım, beni temiz 15 cm sağa attı, arkadaki arkadaşlar korktu çığlık attı, Ya Rab! Dedim geliyom taksiratımı affeyle!
Nası bi lastik yuvarlanma sesi, nası bi egzost nasıl bir motor sesi, nasıl bir geçiş!!! Adam dursa ne koydun lan bunun içine diyecem o derece. Hızını haliyle bilmiyom, biz puntocuyla yavaşladık. Canımız sıkıldı tabi :++:
Belki 250... belki 260... İniş çok temiz 6 km öyle bir iniş ki, 80 den itibaren salladığım araba 150 ye çıkıyor.
Geçen makine mi? Saf bir Skandinavian! Saf benzinin turbolanmış gücü, gerçek bir beast, canavar, köppek gibi makine. Opel mopel kırması zahındırık değil, akan kan İskandinav kanı, şimdikileri geç.... alayı tırt o "Saab" adının altında. O gerçek göklerden yere inmiş kutsal bir cihazdı. Yolda ne zaman bundan görsem saygı duyarım. (Saab II.Dünya Savaşı uçak üreticisi)
2000 yılından sonrası Saab için GM dönemidir, gerçek Saab'lar için geri gidin. Aklımı alan, 5 kişi 200.5 kadran hızıyla yararken ben beni sırf rüzgarıyla bariyerlere yapıştıracak makine böle bişiyimsiydi....