Sistem ortalama tüketim ve yakıt miktarına entegre tanımlı.
Ayrıca dizel şirket araçları ile şahsi kullanılan benzinli araçları karşılaştırmamak lazım. Örneğin benim şirket aracım otomatik dizel Hyundai Accent. Şehir içi ve dışı yakıt tüketimi hep aynı 6.7 litre/100 km. Bu yüzden varış mesafesi depoyu tam doldurduğumda değişmiyor (Bu arada Hyundai Accent'ten sonra VW AG'nin kıymetini anladım, çift kavramalı otomatikleştirilmiş bir şanzımana göre yakıt tüketimi çok fazla. Aynı segmentteki Megane vs. daha başarılı tüketim olarak).
Mesela; Fabia'yı ben sürersem 4.9 litre/100 km ortalamam var, eşim sürdüğünde ise 6.0 litre/100 km ortalama oluyor. Ben kullandıktan sonra depoyu tam doldurduğu göstergede 800 km'yi görüyorum, eşim sürdükten sonra ise 700 km'lere düşebiliyoruz
sizin araciniz 1.2. dsg mi yakit degerleriniz istanbul ici icin cok iyi degerler.
1.0 TSI 110 PS Green Tec DSG
İstanbul içi trafikte performanslı kullanmak hiç mantıklı gelmiyor bana. 1 km hızlı gitseniz ilerde mutlaka frene dokunuyorsunuz. Tamamen tasarruf odaklı kullanıyorum kendimce. 90'ı geçmem, her rampa da boşa alırım. Yokuşlarda çok fazla gaza yüklenmem trafiğin seyrini aksatmayacak şekilde kontrollü gaz veririm.
Dün gece 23.00'da Beylikdüzü'nden Beyoğlu'na yola çıktım. Eve geldiğimde 4,6 gördüm ekranda. Sürüş 33 dakika sürdü. Aynı yolda hanım kullandığında 7,8 ile 8,2 arası değer görüyorum.
Her araç kullanıma göre yakıt sarfiyatında değişkenlik gösterir ama, Fabia bu konuda çok hassas 110 beygiri sana sağlarım fakat bedelini ödemek şartıyla, diyor