škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Araç niçin vuruntulu birşekilde 3 silindir çalışır.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Erdinç30

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 157
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba 1.4 2005 Special benzinli aracımda şöyle bir problem oldu.Arabayı parkederken sanki stop edecek gibi oldu önemsemedim.Ertesi gün giderken motor arıza ışığı sarı yanıp sönmeye başladı.Araba çekişten düştü.Boşta 1. ve 2. viteste daha belirgin ara ara bir vuruntu olmaya başladı.Ustaya götürdüm.Daha stop etmeden baktı bu araç 3 silindir çalışıyor dedi.Koduna baktık 3.silindir çalışmıyor arızası gösterdi.3. ve 4. bobinlerin yerini değiştirdi ve arızayı sildi.Fakat tekrar hissetmeye başladım araçtaki sarsıntıyı yalnız bu sefer sarı motor ışığı da yanmadı.Buji mi Bobin mi ne yapmalıyım, bu iş bana kaça patlar fikri olan varsa sevinirim arkadaşlar teşekkürler.


Çevrimdışı abdullah_

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
5 yıl önce benim fabia da aynısı olmuştu bobin arızasında arıza ışıgı bazen yanıyor bazende yanmıyor araç sarsıntılı çalışıp çekişten düşüyor stop edip bikaç dakika sonra çalıştırınca normale dönüyor  büyük ihtimalle bobindir  sanırım tanesi bosch  100  tl  civarı
2005 skoda fabia anbiante


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Öncelikle geçmiş olsun. Yakın zamanda benim de başıma benzer bir olay geldi. Hata 3. silindirde çıktı. Yolda olunca aceleden özel servise götürdüm. Usta ateşleme bobinini ve kabloları değiştirdi sorun kalmadı. Bu konulara meraklı olduğumdan çıkan parçaları yanıma aldım. Eve dönünce nedir ne değildir diye bobin ve kablolara bakınca 3. sıradaki kablonun girdiği yerde ark ya da başka bir sebeple oksitlenme oluştuğu, bu oksitlenmenin kabloda da olduğunu gördüm. Alkol, sirke gibi çözücülerle oksiti temizleyip o alanı kazıdıktan sonra deneme niyetiyle (çünkü bobin içinde de arıza olabilirdi) yeni bobini yerinden söküp arızalı diye ustanın söktüğü bobini aynen yerine taktığımda sorunsuz çalıştığını gördüm. Halen herhangi bir sorun yok. Fazlaya çıkan yeniyi de fırsat bulursam ilan verip satacağım. Bu tekleme çeşitli sebeplerle oluşmuş olsa da (sanırım en kötüsü enjektör arızası), sizde önce buji kablolarını dikkatlice ateşlemeden söküp hem kablo bağlantısının hem de ateşleme bağlantı yerinin temiz olup olmadığını kontrol edin. Kir, pas, oksit varsa temizleyip kazıyıp uygunca yerine bastırın. Benzer bir durum buji tarafta da olabilir, o uçlara da bakmakta fayda var. Belki de kabloda..


Çevrimdışı Erdinç30

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 157
    • Profili Görüntüle
abdullah_ ve resimsek kardeşlerim teşekkür ederim.Aynen söylediğiniz gibi oldu.Araca tekrar pc ye bağladık bu sefer 4. silindir arızasını gösterdi.Yani bu bobin daha önce 3. sıradaydı.Dolayısı ile sorun bobindeymiş. Bujiler bobini bozuyormuş.Bende 4 buji ve bir bobin değiştim bosch marka (yerli üretim). Bujiler+Bobin = 70+100 =170 +100 işçilik=270 (Malzemeleri kendim aldım malzeme üzerine fiyat koymasın diye ama gördüğünüz gibi bu seferde işçiliği artırdı usta.Razı olmadım ama parayı önceden konuşmadığım için vermek zorunda kaldım.Çıkan malzemeleri aldım.Artık günahımı dahi bırakmıyorum bu usta bozuntularına.Bundan sonra kendim değiştireceğim.

Yalnız şöyle bir durum vardı.Bujiler kirlenmişti sanki yağ gelmiş gibiydi en kirlisi zaten bobini bozmuştu.Bujiye yağ gelir mi?Ayrıca bu durumun yakıt ile ilgisi var mı?Önceden shellden alıyordum opetten fulledim sonra böyle oldu.Siz bujileri kaç binde değişiyorsunuz?Ben aracı aldığımda 120 bin di 140 binde değiştim.Öncesini bilmiyorum.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Erdinç30;629463
...Aynen söylediğiniz gibi oldu.Araca tekrar pc ye bağladık bu sefer 4. silindir arızasını gösterdi.Yani bu bobin daha önce 3. sıradaydı.Dolayısı ile sorun bobindeymiş. ...


3 nolu kablo ile 4 nolu kabloyu yer değiştirince, 3 noluda verdiği hatayı 4 noluda veriyorsa sorun bobinde değil kablodadır. Dolaysıyla orjinalinde 3 noluda olan sonra 4 noluya taktığınız kabloyu söküm uçlarını temizleyip sıfır maliyetle sorunu çözecektiniz. Ateşlemenin bendeki gibi sağlam olduğunu düşünüyorum.

Yağlanma var diyorsan kablonun buji tarafında belki motor temizlemeden ve sair yağ sızması olmuştur. Benim gibi emin olmak için elinden geliyorsa ateşleme bobinini söküp eskisinin bağlantı yerleri temizse değilse temizleyip yerine takıp denemeni öneririm.


Çevrimdışı Erdinç30

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 157
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;629467
3 nolu kablo ile 4 nolu kabloyu yer değiştirince, 3 noluda verdiği hatayı 4 noluda veriyorsa sorun bobinde değil kablodadır. Dolaysıyla orjinalinde 3 noluda olan sonra 4 noluya taktığınız kabloyu söküm uçlarını temizleyip sıfır maliyetle sorunu çözecektiniz. Ateşlemenin bendeki gibi sağlam olduğunu düşünüyorum.

Yağlanma var diyorsan kablonun buji tarafında belki motor temizlemeden ve sair yağ sızması olmuştur. Benim gibi emin olmak için elinden geliyorsa ateşleme bobinini söküp eskisinin bağlantı yerleri temizse değilse temizleyip yerine takıp denemeni öneririm.


Biz sadece bobini değiştik. Enbaşta 3 nolu silindir arızası gösterdi.3. bobin ile 4. bobini yer değiştik.Daha sonra 4. silindir arızası gösterince bobine baktım kırılmıştı içi.Ama artık sizden aldığım bilgilerle kabloyu da kontrol edeceğim.Sanayiye gitmeden ne yapabilirsem yapmaya çalışacağım.Bugün motor kapağını söküp vidalarını sıktım.Bıktım gerçekten bu usta bozuntularından ya :mad:


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Bobinde kırık çatlak oluşmuşsa bir şey diyemem fakat arıza veren 3 nolu kabloyu 4 nolu ile değiştirince arızayı bu sefer 4 noluda vermesi kesinlikle kablonun sorunlu olduğunun göstergesi. Ateşlemede arıza olsaydı yine 3 noluda arıza diyecekti diye düşünüyorum. Ya da 4 noluya takılan kablo yerine başka bir sağlam kablo takılsaydı da arıza vermeyecekti.


Çevrimdışı Erdinç30

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 157
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;629471
Bobinde kırık çatlak oluşmuşsa bir şey diyemem fakat arıza veren 3 nolu kabloyu 4 nolu ile değiştirince arızayı bu sefer 4 noluda vermesi kesinlikle kablonun sorunlu olduğunun göstergesi. Ateşlemede arıza olsaydı yine 3 noluda arıza diyecekti diye düşünüyorum. Ya da 4 noluya takılan kablo yerine başka bir sağlam kablo takılsaydı da arıza vermeyecekti.


Kardeş kabloları hiç değiştirmedik bobinleri değiştirdik.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Dediğim gibi kırık çatlak durumu haricinde yapılan değiştirme kabloyu gösteriyor. Sonuçta bobini değiştirince kablonun uçlarını söküp taktınız ve temas sıkıntısı olan kısımlar temas eder olmuş olabilir!? Zamanla belli olur.


Çevrimdışı abdullah_

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
erdinç30  isimli üyemizin fabiasında bobinler buji üzerinde ayrı ayrı  takılı oldugu için buji kablosu yok
2005 skoda fabia anbiante


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
3 te arıza veren bobini 4 e takınca arıza 4 e geçiyorsa sorun nasıl kablodan olabilir ki kablolar sabit değişen tek şey bobin ve arıza yer değişiyor sorun bariz bobin mantıken...


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar. Bun konu çözüme bağlanmış gibi görünüyor ama, önümüzdeki hafta buji değişimi ve bobin kontrolü yaptıracağım için ben de bir şeyler sormak istedim. Öncelikle şunu belirteyim, aracımda belirgin bir çekiş düşüşü var. Ancak, bobin arızasının işaretlerinden olan vruntulu çalışma, rolantide dalgalanma, silkelenme vb. türünde bir durum kesinlikle sözkonusu değil. Eğer ki kontroller sırasında bir ya da daha fazla bobinde arıza çıkarsa yalnızca arızalı olanı mı değişmeli, yoksa daha pahalı olsa da, takım olarak değişmek doğru olan seçim midir? Ayrıca, değişim gerekirse hangi marka bobin önerirsiniz. Aracın üzerinde, "036 905 715"  kod numaralı, Eldor marka bobinler var ve hiç değişmedi. Aracım 100 bin km.ye geldi sayılır. 2005 model Special BBZ kodlu motor. Lpg'li. Buji olarak NGK marka BKUR6ET-10 kullanıyorum. üç tırnaklı. ve fabrikanın üretimde taktığı buji. Teşekkür ederim.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trio;629920
3 te arıza veren bobini 4 e takınca arıza 4 e geçiyorsa sorun nasıl kablodan olabilir ki kablolar sabit değişen tek şey bobin ve arıza yer değişiyor sorun bariz bobin mantıken...


Geç olsa da belirteyim ki, başta belirtilmediği ve ben de atladığım için tek bobine göre söylemiştim.
[MENTION=2587]kor_ay[/MENTION] sizin sorunuzda doğrudan ateşleme demek için başka verilere de ihtiyaç var. Mesela benzinde de aynı çekiş düşüklüğü oluyor mu? Değilse öncelikle gaz enjektörlerine ve diyafram gibi gaz tesisatını kontrol etmek gerekebilir.