Arkadaslar, 2017 Superb Style'im DSG sanziman ve halen 2700 Km'de... Son zamanlar uzun yol yapmiyorum ve işe gider gelirken, o da sabah-aksam ne yazik ki yogun trafikte kullanmam gerekiyor... Aracimdan son derece memnunum... Ancak geçen ay, start-stop'ta sorun yasadim... Start-stop devreye girmemeye basladi...
Aslinda, eski model araclarda mars motorunun start-stop'u 50.000 kerelik calistirmaya gore iken, start-stop sistemi bulunan araclarda 500.000 kereye gore imal edilmis... Yani, 10 misli artirilmis... Kimi hoslaniyor, kimi hoslanmiyor...
Servise goturdum... Ciddi bir incelemeye aldilar, ancak sistem hicbir hata vermedi... Daha derin incelemede, servis akunun az calismaktan dolayi amper dusuklugu sorunu oldugu belirtti ve aku sarji ile sorun giderildi... Sonrasinda sorun duzeldi...
Ancak bu sistemde, baska araba markalarinda gordugum bir farki belirtmek isterim:
1. Mesela yurtdisinda kiraladigim Opel Insignia aracta, start-stop motor soguk iken bile devreye giriyordu. Bu sistem anladigim kadariyla Skoda'da motor ve motor sistemi belli bir duzeye gelince devreye giriyor... Bende bu boyle... Bu gozlemim dogru mudur? Bu dogru ise, hangi komponantlar bu sistemi etkiliyor?
2. Yine Opel Insignia'da devir kadraninda "Ready" ve "OFF" diye iki kademe var ve Start-stop devreye girip motor stop ettiginde, ibre "Ready"de duruyor... Bu kademede direksiyon ve frenler, Skoda'da oldugu sekilde kazik kesmiyor... Ancak, anahtari cikarinca "OFF" konumuna geliyor... Hangisi daha mantikli?
Benim esas ogrenmek istedigim, Skoda'da (veya VAG araclarda) Start-Stop hangi kriterlere gore devreye giriyor? Cidden aku amper durumu bir kriter midir?
Servisten bu konuda cok net bir cevap alamadim... Bir bilen arkadasim izah ederse sevinirim...
Sevgilerimle