škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Özel servislerde bakim-onarim garantiyi bozar mı?

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ercan87;629791
Ne diyorsunuz, sizcede kandirildik mi?

https://youtu.be/uT1omeU5RB8

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın Garanti Belgesi Yönetmeliği ile Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği durumu açıkça belirtilmese de bu duruma atıfta bulunuluyor. Şöyle ki;

Garanti Belgesi Yönetmeliği madde 11'e göre; "MADDE 11 – (1) Tüketicinin malı tanıtma ve kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı olarak kullanmasından kaynaklanan arızalar hakkında 8 inci ve 9 uncu madde hükümleri uygulanmaz". Madde 8 ve 9'da garanti kapsamında ücretsiz onarım yapılması ile ilgili maddeler.

Araçlarınızın kullanma kılavuzunda sadece ŠKODA AUTO a.s. onaylı yedek parça kullanılması gerektiğini açık açık belirtilmiş. Yani siz gidip bakımda değişecek parçaları servisten/distribütörden alır, ve dışarıda bakım işini yaparsanız aracın garantisini etkilememiş olursunuz. Muadil ve onaysız parça kullanılması halinde ise aracınız garanti kapsamı dışında kalabilir.

Örneğin; sanayiye gittiniz. Bakımda yakıt filtreniz de değişecek. Usta araç üzerindeki filtreyi söktü, ve abi bu XYZ marka filtre. Bu yok da XYY var dedi siz de kabul ettiniz. Daha sonra yakıttan kaynaklı bir arıza sırasında servis; orijinal ve onaylı yedek parça kullanmadığınız için aracı garanti kapsamı dışında tutabilir.

Zaten parçaları servisten aldıktan sonra; işçilik tutarı çok fazla değil. Bu riske girmeye asla değmez.


Çevrimdışı Sultan.Baybars

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1231
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12348]Bilgic[/MENTION] sonuç serviste mi yaptırmak gerek yoksa dışarıda mı yaptırmak gerek


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sultan.Baybars;629825
[MENTION=12348]Bilgic[/MENTION] sonuç serviste mi yaptırmak gerek yoksa dışarıda mı yaptırmak gerek


Servise yaptırmak gerek tabi.

1.2 TSI 15,000 bakımı için konuşursam yedek parçaların toplam tutarı ₺ 500. İşçilik de ₺ 200 civarı. Serviste yapılan işlemin toplam tutarı ₺ 700.

Dışarıda yapılan işlemde; ₺ 500 yedek parçaların tutarı + ₺ 100 işçilik olacağından toplam ödenecek tutar ₺ 600.

₺ 100 için riske girmeye değmez.


Çevrimdışı Ercan87

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 296
    • Profili Görüntüle
Bakimda en cok parayi motor yagi tutuyor aslinda. Skodanin önerdigi ozelliklerde farkli marka bir yaği özel serviste koydurmak garantiyi bozmamali bence. Bujiler de bosh marka oluyor heralde piyasadan bulunabilecek seyler. 30bin bakimi yetkili serviate 1000tl yi buluyor. Az para değil


Çevrimdışı Agronom

  • Kıdemli Fabialog
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Ben servislere çok fazla güvenmiyorum. Yani orada çalışan personelin TSE bilmem ne sertifikası var mı? Hayır tabiki. Genelde vasıfsız işi öğrenebilmek için üç beş kuruşa tamah edebilen ve işi öğrendikten sonra kendi özel servisini açabilmeyi hedefleyen insanları çalıştırıyorlar bence. Bu il il tabiki farkeder. Hee Mercedes de beceremedikleri bir sorun için çalışanı Almanya'ya gönderip o konuda belli süre eğitip geri yolluyorlar bunlar istisna örnekler tabiki. 700-800tl (Bir bayi 700 derken öteki 850 diyor). 15 bin bakım ücreti mi olur Allah aşkına. En baba yağın litresi ne kadar. Yok karter tapası yok silecek suyu ücreti. Yeter insanları söğüşledikleri.


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Periyodik zorunlu bakım için yetkili servise gidilir, bir arıza durumunda sanayideki kalifiye tanıdık ustaya gidilir.
Malesef yaşadığımız tecrübeler öyle diyor.


Çevrimdışı cafkar

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 176
    • Profili Görüntüle
Sarf malzemesi ile yedek parça aynı şey mi?
Sarf malzemesinin tanımı aşağıdaki gibi değil mi?
"Normal kullanım sonucu veya kilometresine bağlı olarak, aşınmaya uğrayan, eksilen veya ömrünü tamamlayan malzeme ya da parçalar sarf malzemelerdir.
Bunlar; yağ ve sıvılar , yağ filtreleri, yakıt filtreleri ve elemanları, kayışlar, bujiler, contalar ve keçeler, fren balataları, ampuller, lastik stoperler ve silecek lastikleri gibi parça ya da malzemeler."  
bunun haricinde kullanım kılavuzunda belirtilen nitelik ve cinsteki özelliklerdeki sarf malzeme kullanımı zorunlu oluyor. (burada servise atıfta bulunuyor ) ama bunları servisten almak gibi bir zorunluluk yada serviste değişim yaptırmak gibi bir zorunluluk yok.
Ve herhangi bir usta ya da tamirhaneden de yapılması onaylanmıyor yetkili belge sahibi özel servisler de olabilir.
Biraz bazı alanları muğlak bırakılmış bir konu. Bu nedenle kimse yeni aldığı aracı yetkili servis dışında müdahil ettirmiyor çünkü oem malzeme de kullanılsa sonuçta yetkisiz servis ya da kişilerce yapılınca yine garanti dışı.
Bu belgeye sahip yerlere sormak lazım Bosh Car Servis gibi. Web sayfasında aşağıdaki gibi söylüyor ama daha detaylı sormak lazım.

https://www.boschcarservice.com/tr/tr/about_us/bosch_hizmet_politikas_/standard_page_3__with_subnavigation_3#

"Üretici garantisi kapsamında kayıp olmaz: Tüm bakım çalışmalarını üretici teknik özelliklerine göre yaparız, bu sayede araç tam garanti kapsamını korur."


Çevrimdışı Ozan SARAÇ

  • RSS 99
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 343
    • Profili Görüntüle
Video haklı ama sonuçta bir sorun çıktığında tartışmanız ve ikna etmeniz gerekecek. Garantisi bitmesine rağmen DSG ile ilgili sorun yaşama ihtimalinden ötürü And'a götürüyorum ben.

Ama yağımı kendim alıyorum. Sadece servis raporunda bu durumu belirtiyorlar ve motorla ilgili bir sorun çıkarsa garanti dışı olur diyorlar. Bu da muallak bir durum çünkü onların koyduğu yağdan götürüyorum (rapora da yazdırıyorum markasını filan) kaldıki bugüne kadar motorla ilgili bir sorun yaşayan da duymadım.