Her ihtimale karşı yanınıza yedek fan müşiri, bolca ve her değerdeki sigortalardan ve bir iki anahtar tornavida falan alın. Gözünüzü de hararet ibresinden ayırmayın.
Bir de küçük, etkili ama pek de akla gelmeyen iki adet ipucu:
1- Ola ki hararet yüksek seyrediyor, fan devreye girmiyor. Aracınızı güvenli bir yerde durdurun kaputu açın. Radyatörün altındaki fan müşirinin fişlerinden birisini çıkartın ve içindeki metal kısmı bir başka metale (mesela şarj dinamosunun vida uçlarından birisi) dokundurun.
Eğer bu durumda fan çalışmıyorsa sigortası atmış demektir. Sigortayı yenileyince çalışmaya başlayacaktır. Ancak sigortanın tekrar atma ihtimaline karşı temkinli olmalısınız. Sigortayı attıran neden tekrarlayabilir.
2- Ola ki hararet yüksek seyrediyor, fan devreye girmiyor. Aracınızı güvenli bir yerde durdurun kaputu açın. Radyatörün altındaki fan müşirinin fişlerinden birisini çıkartın ve içindeki metal kısmı bir başka metale (mesela şarj dinamosunun vida uçlarından birisi) dokundurun.
Bu durumda fanın pervanesi dönmeye başlıyorsa, müşir fana kumanda edemiyor demektir. Fan müşirinin üzerindeki, fişlerin takıldığı kısımları, ataş, iğne, ...vb. bir şeyle temas halinde olmasını sağlayın ve tekrar fişleri üzerine takın. Artık fanı direkt bağlamışsınızdır. Fan müşirden bağımsız olarak sürekli çalışacaktır. Bu en azından bir tamirciye veya servise kadar sizi götürebilir.
Yanımda yedek müşir var değiştirebilirim diyorsanız da fan müşirini sökebilmek için yanınızda 32 numara anahtar olması lazım.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Yalnız bu anlattıklarımı yaparken çok ısınmış bir motor ve ekipmanlarını bulacaksınız karşınızda. Ellerinizi yakmamak için çok dikkatli olun. Mümkünse eldiven tarzı bir şey giyin ellerinize.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!