škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DSG vites kullanımı ile ilgili 5 tane sorum var

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Abdullah Yavuz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
selamın aleyküm yeni sıfır araba aldım. Skoda Rapid 1.4 TDI styla dsg aldım.
şanzımanı en sağlıklı şekilde kullanmak istiyorum. En sağlıklısı hangisi olur. Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler.
 
1- Hareket halindeyken D den S ye çekerken zarar görür mü?
2- Hareket halindeyken D den S ye çekerken ayağımızı gazdan çekmelimiyiz?
3- Rodaj nasıl yapılmalı kaç km ye kadar yapılmalı ?
4- Triptronic viteste ilerlerken vites atarken ayağımızı gazdan çekiptemi vites atmalıyız yoksa gaza basılı şekilde mi atmalıyız?
5- D den S ye yada S den Dye  çekerken mandala basıpta mı atmalıyız ?
« Son Düzenleme: 18 Aralık 2017, 21:18:34 Gönderen: Abdullah Yavuz »


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
1-hayır
2-hayır
3-gerek yok (çok kafanıza takılıyorsa ilk 1000km 2500deviri geçmeyin.)
4-hayır
5-hayır

Dsg’nin tadını çıkarın. Çok keyiflidir.


Çevrimdışı Abdullah Yavuz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Selamın Aleyküm bugün sizlere DSG şanzıman ile ilgili sorum var. Diyelim kırmızı ışıktayız yol yavaş yavaş akıyor yol biraz yokuş aşağı N konumunda bekliyoruz. Trafik hafif hafif akıyor. Şimdi asıl sorum şu N konumunda 3-4 metre ilerlemenin zararı olur mu ? Tabi bu herzaman karşımıza gelebilir bir iki kere olacak bir durum değil her zaman olacağı için bir zaman sonra sorun oluşur mu ? cevaplarınızı bekliyorum teşekkürler.


Çevrimdışı Raci

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 78
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Bildiğim herhangi bir sorun olmaz. Fakat şuna dikkat etmek lazım; araba biraz fazla hızlanırsa vitese atmanız gerektiğinde kilit devreye gireceğinden frene basıp belli bir hıza düşmeden vitese (D) geçmeyecektir. Sanırım bu da boşta (N konumunda) belli bir hızda giderken DSG'yi kucaklamamak, dişlileri koruma amaçlı bir tedbir!


Çevrimdışı erharp32

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 433
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Abdullah Yavuz;630251
Selamın Aleyküm bugün sizlere DSG şanzıman ile ilgili sorum var. Diyelim kırmızı ışıktayız yol yavaş yavaş akıyor yol biraz yokuş aşağı N konumunda bekliyoruz. Trafik hafif hafif akıyor. Şimdi asıl sorum şu N konumunda 3-4 metre ilerlemenin zararı olur mu ? Tabi bu herzaman karşımıza gelebilir bir iki kere olacak bir durum değil her zaman olacağı için bir zaman sonra sorun oluşur mu ? cevaplarınızı bekliyorum teşekkürler.



Hiç birşey olmaz ECO modda sürüşde gazdan ayağı çekince boşa atıyor gibi sanki. Bu durumu dikkate alınca birşey olmayacağı anlamı çıkıyor.


Çevrimdışı bsarmaz

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 96
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;630254
Bildiğim herhangi bir sorun olmaz. Fakat şuna dikkat etmek lazım; araba biraz fazla hızlanırsa vitese atmanız gerektiğinde kilit devreye gireceğinden frene basıp belli bir hıza düşmeden vitese (D) geçmeyecektir. Sanırım bu da boşta (N konumunda) belli bir hızda giderken DSG'yi kucaklamamak, dişlileri koruma amaçlı bir tedbir!


Kesinlikle yanlış biliyorsunuz, bahsettiğiniz olayı hiç yaşadınız mı? Yani araç N'deyken hiç D'ye atmayı denediniz de kilit devreye girdi mi? Böyle bir şey söz konusu değildir, sürüş esnasında (hız önemli değil) N'den D'ye atarken kilit devreye girmez.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Açılan 2 konu birleştirilmiştir. DSG ile ilgili sorularınıza bu konudan devam ediniz lütfen.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Abdullah Yavuz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
sadece 2-3 metre sonra durucaz hani ışıklar kalabalık olur yol biraz eğimli olur. Trafik yavaş yavaş akar sonra durur. Hani böyle durumlardı  N konumunda ilerlemek sorun çıkarar mı?  Tabi bu durum herzaman olacağı için bir zaman sonra sorun çıkar mı


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Bende o şekilde çalışıyor. Hatta aynı durumda boşta bıraktığımdan vitese almak için frene her bastığımda arkadakilerin düz yolda neden frene bastığımı soracakları aklıma gelir.;)

Yani olmayan bir şeyi hayal ederek yazacak değilim! Ha, belkide VAG-COM ile açılıp kapanan bir ayarı olabilir;

Aslında konuyu açan arkadaşa forumda DSG ile ilgili bu ve benzeri bir çok başlık olduğunu hatırlatmak isterim.


Çevrimdışı Abdullah Yavuz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Kusura bakmayın forumda daha yeniyim daha alışamadım.

Ben anlatamadım ne demek istediğimi kırmızı ışıkta durduk. N ye arabayı aldık bekliyoruz trafik sıkışık ışık yantı trafik 2-3 metre ilerledi sonra tekrar durdu.Benim demek istediğim bu ilerlemeyi N vitesinde ilerlersek sorun olur mu?
« Son Düzenleme: 21 Aralık 2017, 22:30:24 Gönderen: enoktakenokta »


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: erharp32;630255
Hiç birşey olmaz ECO modda sürüşde gazdan ayağı çekince boşa atıyor gibi sanki. Bu durumu dikkate alınca birşey olmayacağı anlamı çıkıyor.



Bahsettiğiniz mekanizma öyle çalışmıyor. Gazı kesince düz viteslideki gibi kompresör de yapamadığı için kavramayı gevşetiyor, yani boşa atma sözkonusu değil, araba yine viteste! Yokuş aşağı salıp gitmeye başladığınızda başta boşta gibi giderken frene bastığınızda vitesi düşürüp yüksek devirlerde kompresörden yararlanmaya çalışır. Bu durumda anlık yakıt tüketimi araba kendi hareketi ile sürüklendiği için en alt düzeye iner.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Abdullah Yavuz;630260
sadece 2-3 metre sonra durucaz hani ışıklar kalabalık olur yol biraz eğimli olur. Trafik yavaş yavaş akar sonra durur. Hani böyle durumlardı  N konumunda ilerlemek sorun çıkarar mı?  Tabi bu durum herzaman olacağı için bir zaman sonra sorun çıkar mı


Böyle durumlarda N konumda ilerlemek hiç bir sorun çıkarmaz. Sıkışık trafikte dur kalk durumda manuel kullanmalısınız bu şanzıman ısınmasını engelleyecektir. Ben ışıklara yaklaşırken 50=60 km hızlarda bile durmama 200=300 metre kala N konuma alıyorum eğer durmama gerek kalmamış ve trafik ilerliyorsa mandala basarak tekrar D sürüş modunda devam ediyorum bu her durumda sağlıklı araç hiç bir şekilde yarım debriyaja düşmüyor DSG sorunu zaten yarım debriyajda baskı balata çabuk aşınır.Araç N konumda ilerlerken D sürüş pozisyonuna çok rahat alabilirsiniz tekrar N alabilirsiniz. Uzun süreli beklemelerde de N pozisyonunda bekleyiniz.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;630261
Bende o şekilde çalışıyor. Hatta aynı durumda boşta bıraktığımdan vitese almak için frene her bastığımda arkadakilerin düz yolda neden frene bastığımı soracakları aklıma gelir.;)


Ben mandala basarak hemen hemen her hızda N den D sürüş pozisyonuna alıyorum sorun yok frene basmama gerek yok. Sadece çok düşük durmaya yakın hızda 3-5 km/s mandala basarak da D geçmiyor işte o zaman frene dokunmak gerekiyor. Araç 20=30 km/s N de ilerlerken D sürüş pozisyonuna frene dokunmadan geçiyor.


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
N-D geçişleri dişlilerin ayrılıp birleşmesi demek, bunu manuel olarak bizim yapmamız bir fayda sağlamaz. Aksine zararı olabilir. Bu geçişleri yapmaya gerek yok bence. Zaten durunca start stop devreye girip motor ve şanzumandaki yük ortadan kalkıyor.