škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DSG vites kullanımı ile ilgili 5 tane sorum var

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Zafer bey doğru söylediniz, ilk kalkış haricinde seyir halinde kazara boşa (N) geçmiş olsa da D ye almak için fren istemiyor. Ama ilk hızlanmada istiyor.

Bir üstteki mesajınızdaki 200-300 mt boşta seyir bence gerekli değil. Güvenlik açısından aracın seyir halinde boşta olmaması gerekiyor. Zaten kendi hızıyla giderken yakıt cut-off sisteminden dolayı rolanti sarfiyatından daha düşük değerlere iniyor.


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Alıntı yapılan: rocky62;630274
Ben mandala basarak hemen hemen her hızda N den D sürüş pozisyonuna alıyorum sorun yok frene basmama gerek yok....


Bu konu ile ilgili, araç kitapçığında geçen bir uyarı mevcut.

N/D arası değişimin, rolanti üstü devirlerde yapılmaması konusunda uyarıyorlar.

sayfa 119:



Vites N konumunda iken devir yükseltilince, kavrama ile ilgili bazı bölümler yağsız kalıyor diye okumuştum.


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Viteste bu kadar uğracaktınız (N boşa alma gibi) ne diye otomatik vites alırsınız ki.
DSG nin sürüş keyfi yeter bırakın şanzıman kendisi ayarlasın devri geçişleri gaza basılmadığında zaten anlık yakıt 0 lt oluyor N almaya gerek yok, hareket halinde otomatik vitesin N alınması bu işin ruhuna ters.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Recep bey evet boşta gitmek manuel de olsa tehlike yaratabilir araç motor freni yapmayacaktır. Benim anlatmak istediğim durmaya yakın ve belli hızlarda N almak ve tekrar D ye almak şanzıman için bir sorun teşkil etmediği ben yukarıda belirttiğim şekilde kullanıyorum ve 24 bin km en ufak bir sorunum yok DSG çok sağlıklı ve kararlı çalışıyor araç D sürüş pozisyonunda sıkışık dur kalk trafikte çok sık yarım debriyaja düşüyor asıl tehlike bu bunu gidermenin yolu start stobun dışında N almak N konumunda frene basıp dururken istediğiniz hafiflikte fren pedalına basabiliyorsunuz aracı yarım debriyaja düşürmemek için fren pedalına sert basmanız zınk diye durmanız gerekmiyor yani D sürüş pozisyonunda tam durma esnasında frene yavaş yavaş bastığınızda araç yarım debriyaja düşüyor ya frene sert ve sıkı basacaksınız ya da araç yarım kavramada kalacak çünkü D pozisyonda ayağınızın fren pedalındaki baskısı azaldığında kavrama başlıyor durma esnasında start stobun bir önemi yok çünkü araç tam durmadan devreye girmez ve bazen şartlar oluşmamışsa hiç devreye girmez. Manuel şanzıman da boşta gitmek ne kadar zararlıysa DSG de aynıdır tek sorun motor freni olmayacağıdır. Bir üst mesajda Kerem arkadaşın kitapçıktan verdiği açıklama benim kullanma tarzımla aynı çünkü N konumda araç zaten rölanti devrindedir ve D almak kitapçıktada belirtildiği gibi sorun çıkarmaz. Kitapçıkta hız km/s olarak belirtilmemiş araç rölanti devri beklenmelidir deniyor.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Mehmet kardeşim araçlarımız otomatik değil bunu karıştırmayalım. N almak yakıtla alakalı değil hatta N aldığınızda anlık tüketim artar.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Benim araç 40 bin km oldu ben her fırsatta N ye alıyorum ister yavaş gitsin ister hızlı hiç fark etmiyor aşırı hızlı olmadığı sürece, yüksek hızda N den D ye alınca zaten hıza göre uygun vitese geçiyor mandala bile basmaya gerek yok. Eğer şanzıman için sakıncalı bir durum olsa vitesin kilit mekanizması buna izin vermezdi. Ben bu şekilde kullanmayı seviyorum herkesin kendi fikri ama şanzımana bir zararı yok.  
VW Sözlükte Serbest Sürüş Modu aynı işi yapıyor:  http://binekarac.vw.com.tr/VWSozluk/Default.aspx#vwd4_anchor_S


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]  Mehmet duygularıma tercüman olmuşsun. N almanın bir başka faydası da durma esnasında fren pedalına hafif hafif basarak yumuşak bir duruş yapabilmek aracı istediğin kadar kaydırmak ve bunu yaparken aracı yarım debriyaja düşürmemek. Linkteki yazıyı okudum aynı şeyi anlatıyor ama yazıda dikkatimi çeken yakıt tasarrufu yapar (0,5lt/100 km) denilmiş aksine N konumda anlık yakıt tüketimi artıyor.
« Son Düzenleme: 22 Aralık 2017, 22:52:27 Gönderen: rocky62 »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=9325]rocky62[/MENTION]

Aynen Zafer Abi yavaşlama sırasında kavramayı strese sokmadan rahat rahat yavaşlatmak mümkün oluyor.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Ben ilk zamanlarda dururken çok zorlanıyordum mesela öndeki araca yaklaşacağım frene dokun bırak tekrar tekrar vs vs en son durma esnasında zankadanak kazıklama dur neden araç yarım debriyaj yapmasın şimdi rahatım durmaya yakın at N ye istediğin kadar aracı kaydır nazikçe dur bazen tam araca yaklaşıyon trafik akıyor durmana gerek kalmadan tak D ye davam.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rocky62;630322
Linkteki yazıyı okudum aynı şeyi anlatıyor ama yazıda dikkatimi çeken yakıt tasarrufu yapar (0,5lt/100 km) denilmiş aksine N konumda anlık yakıt tüketimi artıyor.


Yakıt tasarrufu yapar çünkü motor freni ile aracı yavaşlattığı için normalde kendi ataleti ile gideceği mesafeyi kısaltıyor, rölantide yakıt tüketse bile kendi başına kat edeceği mesafeyi geçmesi için viteste iken tekrar gaza basmak gerekiyor o da rölantide yaktığından fazlasını tüketir bu durum yazıdaki gibi trafiğin akışını takip ederek arttırmak mümkün.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;630325
Yakıt tasarrufu yapar çünkü motor freni ile aracı yavaşlattığı için normalde kendi ataleti ile gideceği mesafeyi kısaltıyor, rölantide yakıt tüketse bile kendi başına kat edeceği mesafeyi geçmesi için viteste iken tekrar gaza basmak gerekiyor o da rölantide yaktığından fazlasını tüketir bu durum yazıdaki gibi trafiğin akışını takip ederek arttırmak mümkün.

Aynen çok mantıklı viteste giderken motor freni yaptığında devir yükselecek ve alman gereken mesafe için tekrar gaz verdiğinde yakıt artacak çok haklısın ama bu mesafeyi rölanti ve N boşta aldığında ilk başta anlık tüketim artar gibi görünsede gerçekte durum farklı olacak D pozisyonda ayak gazdan çekilince 0 olan tüketim N de 0.5 gibi görünüyor bizim kafamızı karıştıran da bu oluyor.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=9325]rocky62[/MENTION]

Aracın hızına göre N de anlık tüketim değişiyor, mesela 20 ile giderken anlık 4 lt gösteriyorsa 60 km ile giderken 1 lt ye kadar düşüyor, belki o kadar fazla etkisi olmuyor olabilir ama bana aracın kendi ataleti ile gitmesi daha rahat geliyor o yüzden genelde o şekilde kullanıyorum. Alttaki videoda 0,55 dk kadan sonra N de gidiyor o mesafeyi viteste gaza basmadan gitmek imkansız belki yavaş gidiyor ama zaten lambalar geliyor o yüzden hızlı gitmenin bir faydası da yok, bence.
https://www.youtube.com/watch?v=evntvENK-Z4


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] Evet Mehmet kardeşim buluşmada da bunu konuştuk bende bu şekilde kullanıyorum.


Çevrimdışı Abdullah Yavuz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Aslında arabayı yarım debriyaja düşürmemek için s ye yada triptronicde alabiliriz özelliklede sıkışık trafikte ilerlerken


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Yoğun trafik ve beklemelerde ben de el alışkanlığı boşa alıyorum. Bunu daha akıcı trafikte aniden hızlanma gerekebileceğinden yapmıyorum.

Bir de müdahale edilmezse neredeyse durma hızına, çok yavaşlayana kadar, şanzımanın tepki süresi de düşünülürse, düz viteslide 1.vitese atmanız gerekenden daha geç bire düşüyor. İster istemez o arada yarım debriyaj oluşuyor.