škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Deriyaj Balatası Kokusu

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı astrabestan

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Yeni yetim ile yaklaşık 900 km yol yaptım fakat hala debriyaj balatasından gelen kokuyu duyuyorum.
Sürekli kokmuyor fakat en ufak bir yokuş kalkışta çok zorlamasamda koku oluyor.
Bu durum normalmi sizde de oluyor mu?:wax:


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Aracınız kaç km de manuel mi DSG mi? Ben 3 yıldan fazladır DSG li aracımda balata kokusu hiç duymadım. Balata kokusu çok nadir zorlamalarda olabilir ama devamlı oluyorsa problem var demektir. Aracınız çekişten düşüyor mu? Çekiş kaybı varsa balata bitiyor ve ya bitmiştir.


Çevrimdışı astrabestan

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rocky62;630443
Aracınız kaç km de manuel mi DSG mi? Ben 3 yıldan fazladır DSG li aracımda balata kokusu hiç duymadım. Balata kokusu çok nadir zorlamalarda olabilir ama devamlı oluyorsa problem var demektir. Aracınız çekişten düşüyor mu? Çekiş kaybı varsa balata bitiyor ve ya bitmiştir.


2017 daha 900 km de


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Sanırım aracınız manuel ve sıfır o zaman zorlamadan kaynaklanmış olabilir el fren çekili kalkış yapmadınız umarım ve ya yeni olduğundan olmuş olabilir bu normal bir durum ama her seferinde bu koku geliyorsa bir servise gidiniz.


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Alıntı yapılan: astrabestan;630442
Yeni yetim ile yaklaşık 900 km yol yaptım fakat hala debriyaj balatasından gelen kokuyu duyuyorum.
Sürekli kokmuyor fakat en ufak bir yokuş kalkışta çok zorlamasamda koku oluyor.
Bu durum normalmi sizde de oluyor mu?:wax:


Zorlamaktan kastınız, yarım debriyajla kalkış yaptırmak mı, tam anlayamadım.

Yine de, koku almak demek, balatanız bir şekilde rendeleniyor demektir.

Buna rağmen, ilk bir kaç bin km. de, normal bir kullanımla bitebilmesi, biraz zor olur düşüncesindeyim.

Rodaj süresinin sonuna kadar, servise danışmadan önce, kokuda azalma olup olmadığını izleyebilirsiniz.

Kendi aracımda DSG şanzuman mevcut. Uzun süreli dur-kalk trafik seyrinde ve rampada gaz ile durmaya çalışınca, balata koku yapıyor. İlk bir kaç bin km içerisinde bu tarz deneyimlerim oldu. Sonrasında, böyle koşullarda manuel olarak kullanmaya başladığım için artık koku almıyorum.


Çevrimdışı astrabestan

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Aracım manuel .Yanaştığım garaj rampada ve yarım debriyaj geri vitesle girmek zorunda kalıyorum.
Bildiğiniz gibi artık balatalarda asbest kullanılmıyor,alternatif malzemelerle yapılıyor artık balatalar.Bu durum hem balataların ömrünü kısalttı hemde koku gibi yan faktörlerin oluşmasına sebep oldu sanırım.daha araba 1000 km ye gelmedi normal diye düşünüyorum fakat diğer arabalarım da hiç böyle bir şey farketmemiştim.
1.2 olmasından torku düşük olmasından da olabilir mi acaba.
(Bu 5. arabam acemi değilim)


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Alıntı yapılan: astrabestan;630475
... 1.2 olmasından torku düşük olmasından da olabilir mi acaba...


Bilakis, TSI motorlarda maksimum tork, atmosferik olanlara nazaran, yüksektir. İlave olarak da, maksimum tork değeri, düşük devirlerden itibaren sağlanır. Balataların çabuk ısınma nedeni de budur muhtemelen.

Kendi deneyimim, aracı, özellikle, (eğimi fazla olan) rampalarda, çok yumuşak kaldırmamaya çalışmak gerekitiği yönündedir. Durağan hale geçerken frene tam basış ve durağan halden hareketliye geçerken de, net bir hamle ile aracı ilerletmek, ısınmayı/kokuyu engelliyor. Bu teknik, biraz da alışkanlık gerektiriyor. Yokuş kalkış desteği, bu tarz kullanım için oldukça faydalı bir özellik.