Bu hafta aracın önünden gelen özellikle kasislerden geçerken gelen gırç sesi, yüksek yoldan düşük zemine düşerken gelen gırç sesi, çukur ve tümseklerden gelen pat diye vurma sesi, yokuşlu yollarda durduktan sonra arabanın sanki esniyormuş gibi gelen yay gıcırdama sesi, aracın virajlarda fazla yatması ve dururken aracın öne esnemesi gibi muhtemelen bütğn octicilerin en baştaki sorunları için ustama gittim. Aracı biraz test ettikten sonra aracı lifte kaldırınca resmen aracı bozuk yırtık ön takımla kullandığımızı farkettik. O servislerin sürekli yaplama ile geçiştirdiği salıncak fişeği yağdan dolayı yapısı bozulmuş ve yırtılmış, terazi kolu lastikleri yağlanmaktan yırtılmış, z rot başlıkları yalama olmuş, rotil bağlantıları esnemiş. Amortisörde de yağ gibi birşey vardı ama aracın ön takımları o kadar çok yağlanmış ki amortisörden sızma mı dışarıdan yağlamamı anlayamadık. Tüm traveri dahil herşeyi aşağıya indirip yağdan arındırmak zorunda kaldık balata spreyi ve basınçlı su ile anca hakkından geldik.
Aracın tabla yani salıncağı komple değişti.
Salıncak içinden arka ve ön fişek ve rotil beraberinde geliyor. Skoda amblemlisi 450 tl oem lemforder 150 tl aynı ürün. Z rot 140 tl skoda amblemli dışarıda 50 tl. Terazi kolu orjinali 650 tl sadece fişek 50 tl.
Tümü çok itina ile sıkıca değilti amortisör temizlendi rot balans yapıldı
Sonuç.
Arabanın kasislerde duruken gelen sesler toklaştı ve inanılmaz yumuşadı.
Gelelim şimdiki sıkıntı. Arabamı garajdan çıkartırken biraz yüksekten aşağıda birden düşerek iniyor ve o esnemenin en dip noktasında gırk ve tık sesi geliyor ama normal yoldan yada kasisten geçerken hiç ses yok sıfır ses. Aracı rotçuda kaldırınca temizlenmiş amortisörde yine terleme olarak yağ sızıntısı farkettim rotçu da abi amortisör patlamış ama nisana kadar idare et de havalar ısınsın dedi.
Biraz uzadığının farkınfayım ama asıl sorum ise
Bizim amortisörler sanırım fazlı amortisör yada gazlı yağlı bileşik amortisör.
Ve değişim yaparken amortisör kulesi yani takozu ve bilyasını da değiştirmek gerekecek.
Ön amortisörler bildiğim kadarıyla sacks marka tanesi 400 tl.
Monreo orjinal marka. 270 tl
Kby marka . 300 tl
Boge marka. 300 tl
Bilstein ve koni fiyat bilgisine ulaşamadım.
Herkesin servisin sattığı en uygun olanıdır tezini çok önce bıraktım çünkü servislerdeki oem numarası standartlatı ile üretiliyor ve servisin bütün ihtiyaçlarını karşılıyor.
Şimdi bu amortisörlerden hangisi daha konforlu olacaktır. Bilstein ve monreo reflex ile ilgili internette iyi şeyler yazıyor ama kimse octavia da kullanmamış.
Konfor açısından amortisör bilgisi olan ların yorumlarını bekliyorum.
Araç 80000 olduğu için ömrünü de tamamladı sanırım