škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Amortisör tercihi

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
Bu hafta aracın önünden gelen özellikle kasislerden geçerken gelen gırç sesi, yüksek yoldan düşük zemine düşerken gelen gırç sesi, çukur ve tümseklerden gelen pat diye vurma sesi, yokuşlu yollarda durduktan sonra arabanın sanki esniyormuş gibi gelen yay gıcırdama sesi, aracın virajlarda fazla yatması ve dururken aracın öne esnemesi gibi muhtemelen bütğn octicilerin en baştaki sorunları için ustama gittim. Aracı biraz test ettikten sonra aracı lifte kaldırınca resmen aracı bozuk yırtık ön takımla kullandığımızı farkettik. O servislerin sürekli yaplama ile geçiştirdiği salıncak fişeği yağdan dolayı yapısı bozulmuş ve yırtılmış, terazi kolu lastikleri yağlanmaktan yırtılmış, z rot başlıkları yalama olmuş, rotil bağlantıları esnemiş. Amortisörde de yağ gibi birşey vardı ama aracın ön takımları o kadar çok yağlanmış ki amortisörden sızma mı dışarıdan yağlamamı anlayamadık. Tüm traveri dahil herşeyi aşağıya indirip yağdan arındırmak zorunda kaldık balata spreyi ve basınçlı su ile anca hakkından geldik.

Aracın tabla yani salıncağı komple değişti.

Salıncak içinden arka ve ön fişek ve rotil beraberinde geliyor. Skoda amblemlisi 450 tl oem lemforder 150 tl aynı ürün. Z rot 140 tl skoda amblemli dışarıda 50 tl. Terazi kolu orjinali 650 tl sadece fişek 50 tl.
Tümü çok itina ile sıkıca değilti amortisör temizlendi rot balans yapıldı

Sonuç.
Arabanın kasislerde duruken gelen sesler toklaştı ve inanılmaz yumuşadı.

Gelelim şimdiki sıkıntı. Arabamı garajdan çıkartırken biraz yüksekten aşağıda birden düşerek iniyor ve o esnemenin en dip noktasında gırk ve tık sesi geliyor ama normal yoldan yada kasisten geçerken hiç ses yok sıfır ses. Aracı rotçuda kaldırınca temizlenmiş amortisörde yine terleme olarak yağ sızıntısı farkettim rotçu da abi amortisör patlamış ama nisana kadar idare et de havalar ısınsın dedi.
Biraz uzadığının farkınfayım ama asıl sorum ise

Bizim amortisörler sanırım fazlı amortisör yada gazlı yağlı bileşik amortisör.


Ve değişim yaparken amortisör kulesi yani takozu ve bilyasını da değiştirmek gerekecek.

Ön amortisörler bildiğim kadarıyla sacks marka tanesi 400 tl.

Monreo orjinal marka. 270 tl
Kby marka . 300 tl
Boge marka. 300 tl

Bilstein ve koni fiyat bilgisine ulaşamadım.

Herkesin servisin sattığı en uygun olanıdır tezini çok önce bıraktım çünkü servislerdeki oem numarası standartlatı ile üretiliyor ve servisin bütün ihtiyaçlarını karşılıyor.

Şimdi bu amortisörlerden hangisi daha konforlu olacaktır. Bilstein ve monreo reflex ile ilgili internette iyi şeyler yazıyor ama kimse octavia da kullanmamış.

Konfor açısından amortisör bilgisi olan ların yorumlarını bekliyorum.


Araç 80000 olduğu için ömrünü de tamamladı sanırım
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2018, 21:24:44 Gönderen: dryusufbal »


Çevrimdışı eren1977

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 118
    • Profili Görüntüle
Ostim 1234. Sk. No:75'te Nam Amortisör var, önce aracınızı oraya götürüp amortisörlerinizi kontrol ettirmenizi öneririm.


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
Nama gittim önce ön düzeni değiştirin sonra sese tekrar bakalım dediler ama  octavia ya başka amortisör takmamışlar diğerleri sert olur dediler o yüzden farklı amortisör kullananlardan fikir almak istiyorum


Çevrimdışı matmual

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 54
    • Profili Görüntüle
traverslere würth hs100 sıktırın bi 6-7 bin km kesiyor. amortisörlerden geldiğini sanmam.


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
Traversi komple söküp temizledik yağlanacak biryeri yok traversin


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Değişimi yaptınız mı ?  

Şahsi şikayetim, Octavia'da belirli hızların üzerinde yükseltilerden geçtiğinizde araç zıplamaya başlıyor, 16 jant ve lastikler ile bu zıplama iyice artıyor. Yay-amortisör ve bu tarz uygulamaları hakkında hiç tecrübem yok, düşük hızlardaki konforu kaybettirmeden yüksek hız da ve virajlarda daha güvenli sürüş sağlayacak uygulamaları merak ediyorum. Takipteyim...


Çevrimdışı selman_ozcivan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Merhabalar
Sizinki biraz zorunluluktan olmus ama benim aracim sifir ve su an bende amortisorleri konforu arttirmak icin degistirmeyi dusunuyorum. Ozellikle vag grubu araclarda bilstein b4 gazli amortisor kullanip cok memnun kaldigini soyleyen kullanicilar gordum. Siz acaba degisim yaptinizmi herhangi bir fayda gordunuzmu cok merak ediyorum acikcasi? Bu konuda herhangi bir veriye ulasamadim ama cok merak ediyorum.


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar tekrar merhaba bu hafta itibari ile amortisörlerimi değiştirdim. Bilstein B4 ile önleri değiştirdim. amortisörleri amortisör sepeti aracılığı ile aldım. 2 haftada elimde oldu. servisten de ön amortisör bilyalı takozu aldım.

öncelikle amortisör ile takozu değiştirin benimkileri elle çevirme ile bile ses geliyordu. amortisörler iyice havasını boşaltmış en ufak tümsekten tıs tıs sesi gelmeye başlamıştı.

amortisörler ankara nam amortisörden ön 2 tanesini 150 tl ye değiştrdim.
iki ön amortisör bana 1000 tl ye mal oldu.

ilk izlenimlerim kesinikle bizim orjinal amortisörler berbat ötesi. ön takımdaki diğer elemanların da suan kotu durumda oldugunu biliyorum önümüzdeki hafta salıncak, rotil , z rot, rot başı, denge kolu lastiklerini değiştireceğim. bunları değiştirmemiş olmama rağmen tümseklerde olan birden düşme ve küt dite tümseklerden gelen ses tamamen geçti. amortisör gazlı amortisör olmasına rağmen yağlı amortisör gibi çok sessiz çalışıyor. araçtaki yukarı aşağı dalgalanma tamamen bitti. tümsekten geçerken araç çok yumuşak sönümlüyor.

virajda daha ilk haftası olmasından dolayı çok test etmek istemedim suan hala biraz rodajda yuksekdı cunku 1 ay sonra viraj performans görüşlerimi de eklerim.


Çevrimdışı ibrahimyıldız

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 29
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dryusufbal;650814
arkadaşlar tekrar merhaba bu hafta itibari ile amortisörlerimi değiştirdim. Bilstein B4 ile önleri değiştirdim. amortisörleri amortisör sepeti aracılığı ile aldım. 2 haftada elimde oldu. servisten de ön amortisör bilyalı takozu aldım.

öncelikle amortisör ile takozu değiştirin benimkileri elle çevirme ile bile ses geliyordu. amortisörler iyice havasını boşaltmış en ufak tümsekten tıs tıs sesi gelmeye başlamıştı.

amortisörler ankara nam amortisörden ön 2 tanesini 150 tl ye değiştrdim.
iki ön amortisör bana 1000 tl ye mal oldu.

ilk izlenimlerim kesinikle bizim orjinal amortisörler berbat ötesi. ön takımdaki diğer elemanların da suan kotu durumda oldugunu biliyorum önümüzdeki hafta salıncak, rotil , z rot, rot başı, denge kolu lastiklerini değiştireceğim. bunları değiştirmemiş olmama rağmen tümseklerde olan birden düşme ve küt dite tümseklerden gelen ses tamamen geçti. amortisör gazlı amortisör olmasına rağmen yağlı amortisör gibi çok sessiz çalışıyor. araçtaki yukarı aşağı dalgalanma tamamen bitti. tümsekten geçerken araç çok yumuşak sönümlüyor.

virajda daha ilk haftası olmasından dolayı çok test etmek istemedim suan hala biraz rodajda yuksekdı cunku 1 ay sonra viraj performans görüşlerimi de eklerim.


Merhabalar..
15 gün kadar olmuş yeni amortisörleri takalı..
Bu süre zarfındaki izlenimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Teşekkürler.


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
servise bakım yaptırdım ön takım z rot salıncak rot başı ve rotilleri de değiştirecekler 3 4 gune o zaman yazmam daha doğru olur cunku z rotum ıyı değil o yuzden vıraj testı yapmadım. takılınca yazacağım.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
[MENTION=9833]dryusufbal[/MENTION]
Amortisör uzmanı oldun yeminle.
Çoğu servis senin kadar bilmiyordur (bozuldumu orjinal yenisini tak, geç git).
Son yazılarının bir yerinde "amortisörün gazlı ama yaglı kadar iyi" olduğundan falan bahsediyordun.
Yağlı ile gazlı arasındaki temel farklar ne? avantaj ve dezavantaj falan? Bir de neden yağlı değil de gazlıyı tercih ettin?


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
hocam aslında yağlı gazlı diye yanlış bir inanış var aslı şu şekilde ki hepsinde yağ da var gaz da var. ancak birde bilstein de olduğu gibi twin tube teknolojisi denilen 2 tüplü amortisörler mevcut. yağlı amortisörde yağ ve hava aynı tüpün içerisinde gazlı da ise separtör ile ayrılmış vaziyette bilstein koni gibi markalarda ise 2. bir tüp var bu tepkime süresini çok kısaltıyor. yağlı amortisörler yüksek basınca daha az dayanarak aracı alçaltır ve düz yolda aracın yere daha iyi yapışmasını sağlar ancak gazlı amortisör yol durumuna göre tepki süresi yağlıdan daha hızlıdır. bu da aracın konforunu iyi yonde etkiler. yağlı amortisör yaya oldukça yük bindirirken insanlarda yaylanma etkisi konfor olarak algılanır ancak aracın ön takımına daha fazla iş bırakır gazlı da ise shock absorbe etme daha çabuk yapıldığı için aslında araç daha süreğen bir sürüş sergiler. ağırlığı belli bir yukun uzerindeki araçların gazlı amortisör tercih etmesinin sebebi de budur. yağlı amortisörde geri gelme yay ile desteklenirken gazlı da içerisinde bulanan ekstra gaz ile yay tekrardan eski ahlini alır. bu da viraj dönüşlerini ve anlık çukura düşmeleri daha iyi hale getirir.


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
bu hafta ankara and skoda da rot rotil salıncak ve zrot değişimi yaptırdım. eskimiş parçaları görünce şok oldum. salıncakta kaucuk paramparça z rot kauçuğu taş gibi olmuş bot başlarında eğilme meydana gelmiş. sonu olarak orjinal parçaların üstünde bilstein nasıl derseniz kesinikle orjinaldeki sach markdan kesinlikle daha konforlu daha tok tümsekten geçerken araba daha tek parça halınde ve viraj dönüşlerinde iyice basarak daha iyi tutunuyor. aacın tümseklere olan tepkısı oldukça yumuşak. hrkees tavsiye edrim.


Çevrimdışı frknfrknn

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dryusufbal;650814
arkadaşlar tekrar merhaba bu hafta itibari ile amortisörlerimi değiştirdim. Bilstein B4 ile önleri değiştirdim. amortisörleri amortisör sepeti aracılığı ile aldım. 2 haftada elimde oldu. servisten de ön amortisör bilyalı takozu aldım.

öncelikle amortisör ile takozu değiştirin benimkileri elle çevirme ile bile ses geliyordu. amortisörler iyice havasını boşaltmış en ufak tümsekten tıs tıs sesi gelmeye başlamıştı.

amortisörler ankara nam amortisörden ön 2 tanesini 150 tl ye değiştrdim.
iki ön amortisör bana 1000 tl ye mal oldu.

ilk izlenimlerim kesinikle bizim orjinal amortisörler berbat ötesi. ön takımdaki diğer elemanların da suan kotu durumda oldugunu biliyorum önümüzdeki hafta salıncak, rotil , z rot, rot başı, denge kolu lastiklerini değiştireceğim. bunları değiştirmemiş olmama rağmen tümseklerde olan birden düşme ve küt dite tümseklerden gelen ses tamamen geçti. amortisör gazlı amortisör olmasına rağmen yağlı amortisör gibi çok sessiz çalışıyor. araçtaki yukarı aşağı dalgalanma tamamen bitti. tümsekten geçerken araç çok yumuşak sönümlüyor.

virajda daha ilk haftası olmasından dolayı çok test etmek istemedim suan hala biraz rodajda yuksekdı cunku 1 ay sonra viraj performans görüşlerimi de eklerim.


Hocam merhaba
Bende h&r yay ile kullaniyorum orjinal amortisorleri ve amortisorlerin omrunu yemeye basladik aracim 50 binde.

Bilstein in h&r yay ile tavsiye ettigi modeli b8 ancak fiyati 6-7 bin civari gorunuyor on arka beraber. Sence b4 ile h&r yaylari kullansam nasil olur? Patlatir miyiz? Sadece onleri degistirsek aractaki yaylanma gecer mi? Goruslerini paylasirsan sevinirim


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
B4 ler oem olarak geçer yani orjinali ile aynı boyda hatta 10mm de yeni amortisör farkı olacak biraz daha tok olduğunu düşünürsen h r yay ile kullandığında amortisör hem daha sert olacak hem de ömrü kısa olacak