0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhaba arkadaşlar,2013 model 105 beygirlik 1.2 tsi Octavia'da triger zincir mi yoksa kayış mı? Bu konuda internette net bir bilgi bulamadım. Kimisi kayış ama uzun ömürlü değişim gerekmiyor demiş. Konu hakkında bilgi sahibi olan var mı?Rahman
2017 150 hp 1.4 TSI motorda da zincir mi var?
105 hp olanlar 8 Valf ve zincirli, 110 hp olanlar 16 Valf ve kayışlı.Zincirini uzama yapması sonucu değişim yapılır ve bu arıza ışığı ile uyarı verir yada ilk marşta ses yapmaya başlar.
Benim ki de 105 hp lik 1.2 TSI ama 16 valf, 8 valfler 1.2 Jetta lar değil mi?
2015 den önceki 1,2 ler 8 valf, 16 valf olanlar 90 yada 110 HP.İlk çıkan 1,2 TSİ leri sadece Jetta kullanmadı, Yeti de bile var.
aşağıdaki linkten aracınızın şasesini girerek motor tipi, oradan da google ile triger tipinin öğrenebilirsiniz. Valf (valve) bilgisi sorguda çıkar. motor tiplerler cjza v.b. şeklindedir. ruhsatta sadece ilk 3 harf yazar sonraki gelen ilk harf de önem arz eder bilgilerinize..sorgu ;http://www.vinformer.su/ident/vin.php?setLng=en
benimki 2014 Kasım üretim ve 16 valf; Jetta alacak iken 8 valf diye vazgeçmiştim daha fazla yakııyor diye.
16 valf ve 2015 model
Bende 1,2 yeti 8 valf diye 1,4 aldım. Sizin HP olarak kaç yazıyor ? 90 mı 110..
Valf konusunda karmaşa olmuş sanırım. 2013 model aracın 1.2 TSI 105 beygir ve 16 valf. Aynı yılın Jetta modellerindeki 1.2 TSI motorla eski teknoloji idi ve 105 beygir olmasına rağmen 8 valf idi. Benim motor kodu cjza. MQB platformu ile gelen tüm TASI motorlar 16 valf.