škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Direksiyon çevirme zorluğu

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı skaymaz

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar 2016 model 1.2 tsi aracımın direksiyonunun biraz zor döndüğünü hissettim. Bu durumu da babamın 2015 model 1.6 tdı  octavia aracını kullandıktan sonra fark ettim yani o biraz daha konforlu geliyordu kullanımı ve fark ettim ki o konforu direksiyondanmış. Benim direksiyon ona göre biraz daha ağır geldi  kolumda bir yorulma hissediyorum. Bu durum sizce normalmidir, yağ ile ilgili bir sorun olabilirmi sizce? gerçi aldığım günden beri bu şekilde. Servise gitmeden önce tecrübelerinizi alayım istedim. Teşekkür ederim.


Çevrimdışı skaymaz

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar;

Dün servis ile bir telefon görüşmesi yaptım ve verilen cevap şu şekilde. Diğer dizel araç 1.6 motor olduğu için akü amperi daha yüksek ve şarj dinamosu da daha güçlü  bunlardan dolayı direksiyon motoru daha verimli çalışıyor  ve şunu da ekledi 2.0 motor bir araç 1.6 motor araca göre direksiyonu daha da yumuşaktır. aslında söyledikleri mantıklı ama bir direksiyon motoru ne kadar akım çekecek ki onu anlamadım. araç çalıştıktan sonra şarj dinamosu devreye giriyor ve iki aracın şarj dinamosu gücünün farklı olması da garip geldi. Ama ben yine de de servise götüreceğim bir cihaza bağlattırmak istiyorum.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: skaymaz;634300
Merhaba arkadaşlar;
Dün servis ile bir telefon görüşmesi yaptım ve verilen cevap şu şekilde. Diğer dizel araç 1.6 motor olduğu için akü amperi daha yüksek ve şarj dinamosu da daha güçlü  bunlardan dolayı direksiyon motoru daha verimli çalışıyor  ve şunu da ekledi 2.0 motor bir araç 1.6 motor araca göre direksiyonu daha da yumuşaktır. aslında söyledikleri mantıklı ama bir direksiyon motoru ne kadar akım çekecek ki onu anlamadım. araç çalıştıktan sonra şarj dinamosu devreye giriyor ve iki aracın şarj dinamosu gücünün farklı olması da garip geldi. Ama ben yine de de servise götüreceğim bir cihaza bağlattırmak istiyorum.
Servisin açıklaması pek mantıklı gelmedi bana.
İmkan varsa başka bir servise gidiniz. Hatta, aynı araçtan bulabilirseniz, onun direksiyon sertliğine de bakınız.
Ancak bu şekilde tespitinizden emin olabilirsiniz ve serviste farklı şekilde konuşabilir siniz.


Çevrimdışı rduran

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: skaymaz;634300
Merhaba arkadaşlar;

Dün servis ile bir telefon görüşmesi yaptım ve verilen cevap şu şekilde. Diğer dizel araç 1.6 motor olduğu için akü amperi daha yüksek ve şarj dinamosu da daha güçlü  bunlardan dolayı direksiyon motoru daha verimli çalışıyor  ve şunu da ekledi 2.0 motor bir araç 1.6 motor araca göre direksiyonu daha da yumuşaktır. aslında söyledikleri mantıklı ama bir direksiyon motoru ne kadar akım çekecek ki onu anlamadım. araç çalıştıktan sonra şarj dinamosu devreye giriyor ve iki aracın şarj dinamosu gücünün farklı olması da garip geldi. Ama ben yine de de servise götüreceğim bir cihaza bağlattırmak istiyorum.


Aracı ikinci el mi aldınız? Aracınızda sürüş modları var mı? Sürüş modları var ise sport seçildiğinde direksiyon sertleşiyor diye biliyorum. Ayrıca ikinci el aldıysanız yine aracın ilk sahibi VCDS ile direksiyon hassasiyeti ile oynamış olabilir.


Çevrimdışı skaymaz

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rduran;634302
Aracı ikinci el mi aldınız? Aracınızda sürüş modları var mı? Sürüş modları var ise sport seçildiğinde direksiyon sertleşiyor diye biliyorum. Ayrıca ikinci el aldıysanız yine aracın ilk sahibi VCDS ile direksiyon hassasiyeti ile oynamış olabilir.
Aracı sıfır aldım ilk sahibiyim. Sürüş modu yok araçta optimal sekmenti.

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Alıntı yapılan: skaymaz;634275
Merhaba arkadaşlar 2016 model 1.2 tsi aracımın direksiyonunun biraz zor döndüğünü hissettim. Bu durumu da babamın 2015 model 1.6 tdı  octavia aracını kullandıktan sonra fark ettim yani o biraz daha konforlu geliyordu kullanımı ve fark ettim ki o konforu direksiyondanmış. Benim direksiyon ona göre biraz daha ağır geldi  kolumda bir yorulma hissediyorum. Bu durum sizce normalmidir, yağ ile ilgili bir sorun olabilirmi sizce? gerçi aldığım günden beri bu şekilde. Servise gitmeden önce tecrübelerinizi alayım istedim. Teşekkür ederim.


İki aracın lastik tipleri ve basınçları arasındaki farkı kontrol edip, eledikten sonra, geriye elektromekanik direksiyon sisteminin motoru ve rot kısımları dışında pek bir sebep kaynağı kalmıyor.

Motor gücü konusundaki servis açıklamaları doğru gibi görünse de, test edilmesini isteyebilirsiniz (serviste aynı marka/model araçlarla birebir karşılaştırma da yapabilirler belki).

Aracın altının çamurlanmış olması ve rot başlarının temizlenme ve yağlanma ihtiyacında olması da, bir ihtimal, sertliği etkiyelebilir.


Çevrimdışı skaymaz

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: miyop;634308
İki aracın lastik tipleri ve basınçları arasındaki farkı kontrol edip, eledikten sonra, geriye elektromekanik direksiyon sisteminin motoru ve rot kısımları dışında pek bir sebep kaynağı kalmıyor.

Motor gücü konusundaki servis açıklamaları doğru gibi görünse de, test edilmesini isteyebilirsiniz (serviste aynı marka/model araçlarla birebir karşılaştırma da yapabilirler belki).

Aracın altının çamurlanmış olması ve rot başlarının temizlenme ve yağlanma ihtiyacında olması da, bir ihtimal, sertliği etkiyelebilir.


Her şey aynı kerem abi. İşi ilginç tarafı bu durum ilk baştan beri böyleydi yani aracım beni yoruyordu ve babamınkini kullanınca neden olduğunu fark ettim direksiyon sertliğindeymiş olay. herhangi bir arıza olduğunu da düşünmüyorum ama yine de servise gideceğim.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Öncelikle VCDS ile girip ayarlara bskmak gerekir. Ondan sonra mekanik sorunlara bakılabilir.


Çevrimdışı skaymaz

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Evet arkadaşlar servise gittim cihaza bağladılar ama hiç bir şey çıkmadı. Yapılan açıklama ise yukarıda bahsettiğim gibi diğer dizel araç 1.6 motor olduğu için akü amperi daha yüksek ve şarj dinamosu da daha güçlü bunlardan dolayı direksiyon motoru daha verimli çalışıyor ve şunu da ekledi 2.0 motor bir araç 1.6 motor araca göre direksiyonu daha da yumuşaktır. Sonuç olarak ben hala ikna olmadım :))


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Çok sallapati bir cevap olmuş! Cihazlarıyla bağlanıp bakmadıktan sonra ikna edici değil.


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
Aslına bakılırsa durum tam da adamın anlattığı gibi. Olabilir. Benim 1.6 tdi yumuşak eşimin 72 amper 1.2 tsi sert 60 amper babam 2.0 tdi passat benden daha yumuşak 95 amper.



Hepsi 2015 hepsi elektromekanik direksiyon. Hepsi 16 inç lastik.

Ama herşeye rağmen mekanik sıkıntıları ekarte etmek gerek


Çevrimdışı skaymaz

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;636016
Çok sallapati bir cevap olmuş! Cihazlarıyla bağlanıp bakmadıktan sonra ikna edici değil.


cihaza bağladılar recep abi yanımda baktı çocuk gösterdi direksiyon menüsünden sorun olsa burada gözükür dedi bende onun yalancısıyım. :))


Çevrimdışı skaymaz

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dryusufbal;636046
Aslına bakılırsa durum tam da adamın anlattığı gibi. Olabilir. Benim 1.6 tdi yumuşak eşimin 72 amper 1.2 tsi sert 60 amper babam 2.0 tdi passat benden daha yumuşak 95 amper.



Hepsi 2015 hepsi elektromekanik direksiyon. Hepsi 16 inç lastik.

Ama her şeye rağmen mekanik sıkıntıları ekarte etmek gerek


Anlatılan söylenen mantıklı ama benim ikna olmama sebebim 2016 model 1.2 tsi bir araç ile aynı 2016 model 1,6 model aracın direksiyon sertliğini neden aynı yapmıyorsun ikisi de neredeyse motor ve tork  hariç aynı sekmentte. Madem öyle aküsünü büyük koy. Ha aküyü değişsem sorun gidermi zannetmiyorum direksiyon motoru gücü de farklı bence. Düz ecnebi mantığı türkiyeye fazla bile. Arz talep meselesi demek ki.


Çevrimdışı skaymaz

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Servise gittiğimde 1.0 tsi olanı test edeyim diye düşünüyordum ama ellerinde  yokmuş eğer 1.0 tsi aracın direksiyonu benim araçtan daha yumuşaksa vay hallerine  bu işin peşini bırakmam  gerekirse yeni bir aksiyon çıkarttırıp bütün 1.2 tsi skoda'ların direksiyon motorunu ve aküyü değiştirtiririm :) Destekleyin.


Çevrimdışı ckeskin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 179
    • Profili Görüntüle
Hocam şimdiden 1.0 TSI kullanıcısı olarak söyleyeyim benim aracın direksiyonu gayet yumuşak ve rahat. :)