škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Aracta rölanti sorunu ve çekiş düşüklüğü

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Görengöz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 31
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar öncelikle hepinize selamlar  yaklaşık 6 ay önce 2000 model 1,6. glxi enjeksiyonlu felicia alarak aranıza katılmış bulunuyorum Allah hepimize kazasız belasız kullanmayı nasip etsin benim aracı aldıktan sonra bazı sıkıntılarım oldu bunlardan ilki  marşa bastığımda gaz pedalına basıp 1-2 dakika bekleyip çekince rölanti toparlıyor pedala basmazsam motor çalışıp sönüyor aracım sıralı sistem lpg ye geçince de ilk bi 15 sn rölanti inip çıkıyor acaba gaz ayarında ya da rölanti ayarında mı sıkıntı var
diğer bir sorunum ise ilk çalıştırmada araçtan çiğ yakıt kokusu geliyor ve çekişi çok düşük debriyaj ise çok yukarda kavrama yapıyor ilk zamanlar çok stop ettiriyordum  bu yüzden yokuşta kalkarken ibre 3000 lere geliyo ama araba gitmiyor düz yolda da aynı şekilde araç çabuk hızlanmıyor bu konularla alakalı yardımlarınızı bekliyorum:gaz:


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Hoş geldiniz, aracınız hayırlı olsun, kazasız, belasız, cezasız sürüşler olsun.
Sondan başlarsak baskı-balataya baktırın derim.
LPG li arabalarda anlattığınız durum diyafram ve bağlantı hortumlarındaki delik-yırtıklardan kaynaklı olabilir. Ayrıca çiğ yakıt ateşleme ya da bujilerden kaynaklı olabilir.


Çevrimdışı Görengöz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 31
    • Profili Görüntüle
teşekkür ederim birde aracın çok yaktığını zannediyorum yaklaşık 500 km de 110 tl lik gaz (40lt) aldım arabaya ve ilaveten 110 tl lik de benzin.egzoz manifoldundan gelen sıcak havayı motora gönderen hortum benim arabada yok bu sebeple fazla yakıyor olabilirmi? benden önceki sahibi sanayide bulamamış nereden bulabilirim bilginiz varmı ve fiyatı ne kadar olabilir?


Çevrimdışı tanner1973

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Görengöz;636022
teşekkür ederim birde aracın çok yaktığını zannediyorum yaklaşık 500 km de 110 tl lik gaz (40lt) aldım arabaya ve ilaveten 110 tl lik de benzin.egzoz manifoldundan gelen sıcak havayı motora gönderen hortum benim arabada yok bu sebeple fazla yakıyor olabilirmi? benden önceki sahibi sanayide bulamamış nereden bulabilirim bilginiz varmı ve fiyatı ne kadar olabilir?


eksoz koruma sacı diye gecer bu sac olmazsa ve hortum bağlantısı olmazsa aracın çok yakar hurdacılarda veya oto aslanlar da olması lazım hortumu hortumcudan halledersin



Çevrimdışı Görengöz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 31
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;636017
Hoş geldiniz, aracınız hayırlı olsun, kazasız, belasız, cezasız sürüşler olsun.
Sondan başlarsak baskı-balataya baktırın derim.
LPG li arabalarda anlattığınız durum diyafram ve bağlantı hortumlarındaki delik-yırtıklardan kaynaklı olabilir. Ayrıca çiğ yakıt ateşleme ya da bujilerden kaynaklı olabilir.


çekiş sorunu baskı balatadan kaynaklı olduğunu ustam söyledi ve değişti şimdi çekiş sorunu yok ancak araç kalkarken gaz pedalına bastığımda ancak yarıya kadar basınca araç birden kendini atıyo benzinde de gazda da aynı sorun var bujilerin yeni olduğunu ve değişmesine gerek olmadığını ustam söyledi çiğ yakıt konusu aynen devam ediyor


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
İlk mesajda anlattığınız sorun nasıl olur da baskı-balatadan kaynaklı olabilir? Bujiler sağlamsa ateşleme sistemini, enjektörleri baktırın. Cihaza bağlayıp görünen bir hata var mı bakılmalı. Teşhis olmadan gittiğiniz ustalar cebinizde para bırakmaz! Baskı-balata sorununda motorda bir sorun olmaz, sadece bariz bir çekiş düşüklüğü olur. Sizin şikayetiniz bu değildi.


Çevrimdışı Görengöz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 31
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;638525
İlk mesajda anlattığınız sorun nasıl olur da baskı-balatadan kaynaklı olabilir? Bujiler sağlamsa ateşleme sistemini, enjektörleri baktırın. Cihaza bağlayıp görünen bir hata var mı bakılmalı. Teşhis olmadan gittiğiniz ustalar cebinizde para bırakmaz! Baskı-balata sorununda motorda bir sorun olmaz, sadece bariz bir çekiş düşüklüğü olur. Sizin şikayetiniz bu değildi.


usta zaten distribitör kapağı distribitör ve enjektörlere bakılması gerektiğini söyledi bunun için de skoda motorlarıyla uğraşan bir ustanın bakmasını önerdi sebebyiyse onda bu parçaların çıkmalarının olduğunu ve bunları sırasıyla değiştirerek problemin kaynağını masrafsız bi şekilde bulabileceğini söyledi aksi taktirde sorunu bulabilmek için kendisinin bu parçaları alması gerektiğini ve gereksiz masraf olacağını dürüstçe söyledi benim de aklıma yattı bu önerisi şuan maddi anlamda uygun olmadığımdan bu işlemleri yaptıramadım ama araba eskisinden daha iyi durumda ancak dediğim gibi çiğ yakıt kokusu ve aracın yavaş hızlanıp yarım pedal gazda kendini birden fırlatması sorunu devam ediyor


Çevrimdışı tanner1973

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Görengöz;638577
usta zaten distribitör kapağı distribitör ve enjektörlere bakılması gerektiğini söyledi bunun için de skoda motorlarıyla uğraşan bir ustanın bakmasını önerdi sebebyiyse onda bu parçaların çıkmalarının olduğunu ve bunları sırasıyla değiştirerek problemin kaynağını masrafsız bi şekilde bulabileceğini söyledi aksi taktirde sorunu bulabilmek için kendisinin bu parçaları alması gerektiğini ve gereksiz masraf olacağını dürüstçe söyledi benim de aklıma yattı bu önerisi şuan maddi anlamda uygun olmadığımdan bu işlemleri yaptıramadım ama araba eskisinden daha iyi durumda ancak dediğim gibi çiğ yakıt kokusu ve aracın yavaş hızlanıp yarım pedal gazda kendini birden fırlatması sorunu devam ediyor


hocam bence senin sorun hava yakıt oranıyla ilgili gibi görünüyor.kerkinme olayı genelde bundan olur araç başta gitmez gibi nazlanır birden fırlar


Çevrimdışı tanner1973

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
artı motorilk çalıştırmada gayet rahat çalışıyorsa rolanti iyi ise boşuna masraf yapma bence kontrole hava yakıttan başla maksat ucuzdan pahılaya doğru gitmek


Çevrimdışı Görengöz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 31
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: tanner1973;638580
artı motorilk çalıştırmada gayet rahat çalışıyorsa rolanti iyi ise boşuna masraf yapma bence kontrole hava yakıttan başla maksat ucuzdan pahılaya doğru gitmek


motorun çalışmasında sıkıntı yok atma ötme üfleme yok ilk çalıştırmada rölanti ayarı oynuyor 400-500-800 ama araç ısınınca 900de sabit kalıyor


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Ben de dürüst usta ise baskı-balatayı neden değiştiğini merak ettim? Ayrıca baskı-balatadan değişimi kaça mal oldu?


Çevrimdışı Mdgnn

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Aynı sorunu yaşadım hocam karbüratör ayarından dolayı yapıyormuş düzeldi ama gaz kelebeği vb. Hava yakıt ile ilgilgili yerleri kontrol et oralarda da bir problem olabilir ama ben karbüratör ayarı ile çözdüm


Çevrimdışı tanner1973

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Ustan baskı balatayı değiştirdiğinde başındamıydın çıkan baskı balata durumu için ne dedi


Çevrimdışı Görengöz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 31
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: tanner1973;638580
artı motorilk çalıştırmada gayet rahat çalışıyorsa rolanti iyi ise boşuna masraf yapma bence kontrole hava yakıttan başla maksat ucuzdan pahılaya doğru gitmek


Şuan arabanın sorunu motor ısınana kadar rölantinin dalgalanması ve arabanın anca yarım pedalda kendini ileri atması ile çiğ yakıt kokusu onun haricinde motorda ve  hızlanmada sorunum yok