škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

araç değer kaybı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı yusuf28

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 198
    • Profili Görüntüle
bugun hazıne mustesarlıgından haber geldı cevap su sekıldedır;
ilgili tarih ve sayılı yazı tarafımıza iletilen şikayetiniz üzerine hasar dosyanız incelenmiş olup tarafımızda kasko poliçesi mevcut aracınızın değer kaybı için kusurlu tarafın siğorta şirketine müracaatınız gerekmektedir.
eksperin değer kaybı raporu için ücret talep etmesi de 25.08.2015 tarih ve 29456 sayılı resmi gazetede yayınlanan siğorta eksperleri atama yönetmeliğine uygundur.

cevabı almış bulunmaktayım bilginize


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Benden öyle bir talepleri olmadı. Ve düşündüğüm ekspertiz olayından çok, toplam hasar ve yapılan işlem parametrelerine göre çıkarıldığını düşündüm. Hangi durumda ekspertiz isteniyor bilmiyorum.


Çevrimdışı ahmetilhan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba, değer kaybı ile ilgili sorularım olacaktı bilgisi olan arkadaşların yardımlarını rica ederim.
aracım fabia 3 2017 model 1.0 dsg style paket (kaza anındaki km'si 2934)
kısaca olay şu şekilde gerçekleşiyor park halindeki aracıma çarpıldı tutanaklar tutuldu araç servise götürüldü expertiz raporu doğrultusunda karşı taraf %100 kusurlu bulundu ve aracın çamurluğu değişti, tampon boyandı, kapıya rötuş atıldı toplam masraf 3650tl gibi bir fatura çıkarılıp karşı tarafın sigortasından karşılandı.
Sonraki süreçte değer kaybı ile ilgili karşı tarafın trafik sigortası olan halk sigortaya şahsi başvurumu yaptım gerekli evrakları istediler hepsini gönderdim. halk sigortada değer kaybı için başka bir expertiz atamış dosyaya bu kişiler belirleyecekmiş tazminat olayını. bu sabah ilgili arkadaştan mail geldi.
gelen maili aynen aktarıyorum sizlere;

Dosyanız kapanmıştır. Sonuç aşağıdaki gibidir. Kolay gelsin...
Aracın ikinci el piyasa değeri, satış hareketliliği, talep durumu, aracın  km bilgisi, geçmiş hasar kaydı durumu, uygulanan onarım yöntemleri, onarılan, orjinal olarak yenilenen ve boyanan parça sayısı dikkate alınarak yukarıda yer alan  hesaplama yöntemlerinden elde edilen sonuçlar ve  ikinci el alım/satım  kaybının hesaplama yöntemine göre 2,770.85TL olduğu görüş ve kanaatine varılmıştır. %100 kusur tenzilatının  yapılmasıyla ödenecek tazminat tutarı 2,771TL (İkibinyediyüzyetmişbirTL) olmaktadır.

şimdi ortada değişen çamurluk ve boyanan parçalar var benim aracımı satarken sadece 2700tl aşağıya mı satmalıyım? bu nasıl bir saçmalık bu fiyatı nasıl belirliyorlar dalga geçermiş gibi ücretler çıkarıyorlar. konu ile ilgili ne yapmalıyım.
tahkim komisyonu bu işe bakarmı? başvursam sonuç alır mıyım? ne önerirsiniz?

« Son Düzenleme: 20 Haziran 2018, 12:16:46 Gönderen: ahmetilhan »


Çevrimdışı irfun4ever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 542
    • Profili Görüntüle
Arkadaslar konuyu ben de hortlatayim.

Bildiginiz gibi aracima carpildi ve karsi taraf %100 kusurlu.

aracim yapildi teslim aldim 7500tl gibi bir masraf cikti.

hemen ardindan ATS (Alacak takip sistemi) diye bir firma bana telefon acti. numarami tramerden bulmuslar. benim yerime tum islemleri takip edebileceklerini vs soylediler. hicbir ucret almiyorlar ama alinan tazminatin %25ini aliyorlar.

dosya islemi 500 tl filan eger ben yaparsam bunlar o masrafi da karsilayip cikanin %25ini aliyorlar.

Daha sonra kendi sigortam karsi tarafin sigortasi ve sigortaci arkadasima danistim.
Bana tum bu islemleri kendimin yapabilecegimi ve boyle aracilara gerek olmadigini soylediler. zaten avukatlik davalik bir mevzu da yokmus.

siz ne dusunuyorsunuz? bana evrak hazirlayip sigortaya gonderip beklemek gerek gibi geliyor bundan otesi yok.


Çevrimdışı yusuf28

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 198
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: irfun4ever;642572
Arkadaslar konuyu ben de hortlatayim.

Bildiginiz gibi aracima carpildi ve karsi taraf %100 kusurlu.

aracim yapildi teslim aldim 7500tl gibi bir masraf cikti.

hemen ardindan ATS (Alacak takip sistemi) diye bir firma bana telefon acti. numarami tramerden bulmuslar. benim yerime tum islemleri takip edebileceklerini vs soylediler. hicbir ucret almiyorlar ama alinan tazminatin %25ini aliyorlar.

dosya islemi 500 tl filan eger ben yaparsam bunlar o masrafi da karsilayip cikanin %25ini aliyorlar.

Daha sonra kendi sigortam karsi tarafin sigortasi ve sigortaci arkadasima danistim.
Bana tum bu islemleri kendimin yapabilecegimi ve boyle aracilara gerek olmadigini soylediler. zaten avukatlik davalik bir mevzu da yokmus.

siz ne dusunuyorsunuz? bana evrak hazirlayip sigortaya gonderip beklemek gerek gibi geliyor bundan otesi yok.


Sakin o kisilere inanma yapacagin sey cok basit karsi tarafin sigorta sirketini ariyorsun deger kaybi basurusunu yapicam diyorsun mail adreslerini ve istedigi belgeleri soruyorsun sonra senin aracin icin gelen eksperden iscilik raporu ve detayli iscilik raporu bak bu ikiside farkli ve bu rapor icin kesinlikle senden ucret alamaz sonra int deger kaybi formu buluyorsun doldurup mail atiyorsun sonra mail adresini aldigin yeri arayip mail geldimi diye teyit al sonra ara ara arayacaksin ve bir iki hafta icinde deger kaybi hesabina yatacak ama arac kimin uzerine ise o kisinin hesab bilgilerini vermen gerekiyor


Çevrimdışı irfun4ever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 542
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: yusuf28;642576
Sakin o kisilere inanma yapacagin sey cok basit karsi tarafin sigorta sirketini ariyorsun deger kaybi basurusunu yapicam diyorsun mail adreslerini ve istedigi belgeleri soruyorsun sonra senin aracin icin gelen eksperden iscilik raporu ve detayli iscilik raporu bak bu ikiside farkli ve bu rapor icin kesinlikle senden ucret alamaz sonra int deger kaybi formu buluyorsun doldurup mail atiyorsun sonra mail adresini aldigin yeri arayip mail geldimi diye teyit al sonra ara ara arayacaksin ve bir iki hafta icinde deger kaybi hesabina yatacak ama arac kimin uzerine ise o kisinin hesab bilgilerini vermen gerekiyor


tesekkur ederim. dediginiz sekilde yapacagim.


Çevrimdışı as8366

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
geçmiş olsun
%50 %50 kusurluda olsanız hissenize düşen kusur oranına göre karşı taraftan değer kaybınızı talep edebilirsiniz ancak karşı tarafında sizden talep edebileceğini göz önüne almanız gerekir
%100 kusursuz olmanız halinde karşı tarafın zorunlu trafik poliçesini düzenleyen sigortacıdan istenilen evrakları ibraz etmeniz halinde almanız mümkündür
kanun bu talepler için zaman aşımı  24 ay süre tanınmıştır
Araç Değer Kaybı Nasıl Hesaplanır?

Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü’nce 23.09.2010 tarihinde yayınlanan sektör duyurusu ile araç değer kaybı tespitinin kara araçları branşında ruhsat sahibi sigorta ekspertizleri tarafından yapılabileceği belirtilmiştir. Yani araç değer kaybı hesaplaması ekspertizlerce yapılmaktadır. Araç değer kaybı hesaplaması için hasar geçmişi ve niteliği, kilometresi, marka ve model bilgisi, üretim yılı, trafiğe çıkış tarihi, Pazar değeri gibi faktörler esas alınmaktadır.

Mahkemeler öncelikle bilirkişi incelemesi talep etmektedirler. Araçlarda kaza sonrası değer düşüklüğü, araçtaki hasarın büyüklüğü, dolayısıyla yapılan onarımın büyüklüğü ve tamirat sırasında işçilik kalitesi ile doğru orantılı olarak değişir. Sonuç olarak değer tespit ve tazminat davası açılabilmesi için karşı tarafın kazada kusurlu olması ve onarım yapılan kısımların kaza öncesi sağlam ve orijinal olması gerekmektedir. Çünkü daha önce örnek vermek gerekirse şasi bir onarım gördüyse bu durum aracın daha önce de kaza geçirdiğini gösterir. Yani araç daha önce değer kaybı yaşamıştır ve bu durumda ikinci bir değer kaybından söz edilemez. Bunun yanında farlar, silecekler, camlar, stoplar, tamponlar ve jantlar gibi onarım gerektirmeyen değişim isteyen parçalar için değer kaybı uygulanmamaktadır.

Yukarıda saymış olduğumuz koşullar bulunmaktaysa ilk olarak değer tespiti yaptırılır. Mahkeme veya Sigorta hakemi daha sonra bilirkişi atayacak, bilirkişi ise hasarın ve onarımın boyutlarına bakarak araçtaki değer kaybını gösteren bir rapor sunacaktır. Başvuru da bu rapora göre karara bağlanacaktır.

Teminat Dışı Kalan Haller Nelerdir?

Hasar sonrası aşağıdaki haller Değer Kaybı Teminatı dışındadır.

1) Mini onarım ile giderilebilen basit kaporta, plastik tampon/parça onarımları, cam, radyo/teyp, lastk, hava yastığı, jant, mekanik, elektrik, elektronik ve döşeme aksamları hasarları,

2) Ana iskelet ve şaside hasar olmaksızın, vidalı parçalarda yapılan onarım/değişim ile giderilebilen hasarlar

3) Aracın kaza anındaki rayiç değerinin %25'ini aşan değer kaybı talepleri, (Bu maddede düzenlenen sınır bir araç için talep edilecek toplam değer kaybı limiti olup daha önceden ödenen değer kaybı tazminatları limitten mahsup edilir.)

4) Kaza tarihi ile ihbar tarihi arasında araç üzerinde mülkiyet değişikliği olan araçlar ile ilgili talepler,

5) Çekme Belgeli ve Hurda Belgeli işlemi görmüş araçlar,

6) Kısa süreli kiralık araçlar, taksi, dolmuş, uzun süreli (bir yıl veya daha uzun) kiralık araçlarda eksper tarafından hesaplanan değer kaybı tutarının %50'sini aşan talepler, test aracı, koleksiyon ve antika araçlardaki hasar sebebiyle yapılan değer kaybı talepleri
« Son Düzenleme: 14 Ekim 2018, 00:16:40 Gönderen: as8366 »