Hocam bu arabanın (benzin 125 hp demişsiniz) fabrika verileri karma yakıt tüketimi olarak 5,1-5,3 Litre. Şehir dışı fabrika verileri 4,5 Litre ki bu veriyide normal trafikte yakalamak imkansız. Siz nasıl ortalama 4,4 yaktırıyorsunuz. Gerçekten merak ettim.
hocam forumda bir yerde yine yazmıştım. bu arabayı ailem genişlediği için aldım, bundan önceki aracım 91 model corolla idi. yavaş sürmeye oradan alışkınım.
superb ye geçince torkun düşük devirde gelmesine bayıldım. bu yüzden henüz 2000 devir olmadan vites büyütüyorum. 6. vitese 60km/h hızda geçiyorum. ısıtmak için beklemiyorum.
gaza eğer yol düz ise herzaman dokunurum. veya en çok 2 - 3 cm kadar basıyorum. bayırlarda ise olabildiğince 6. vitesde kalmaya çalışıyorum. gaza tam hiçbir zaman basmıyorum.
yavaşlarken mutlaka deviri 1500 devir üstünde tutuyorum.
klima kullanmıyorum.
küçük bayırları çıkarken aracın hız düşürmesine izin veriyorum, gaza daha fazla basmıyorum. ve bayırda 6. vitesden düşecek kadar uzun ise çok az hız alıp çok yüklenmeden aracın yavaşça hız kaybetmesini izliyorum. eğer tork biterse , yani 1400 dd ya motor hızı düşerse 5.vitese geçiyorum.
yollarımız ( şenkaya - erzurum arası ) çok kaliteli olmadığı için içeridekileri sarsmamak adına bazen 70 ile gittiğim oluyor. ama 90 km/h hızı geçmiyorum.
aracım ile şehir içinde ( 2 km git , 2km gel , markete git gel ) yaklaşık 10 litre benzin yakıyorum.
arabada tek başına isem ortalamam genelde 6 litre oluyor. basarsam bile alışkanlık olmuş , bayır yukarı hız kaybedecek şekilde basıyorum. araba aşağı doğru giderken hız alıyorum. yani torku çok tasarruflu kullanıyorum.
kırmızı ışıkta durmamak gibi bir huyum var. nasıl ? ışığa önceden bakarım , yeşil yandığında geçmek için olabildiğince hızımı azaltırım ve yeşil yanıncada 3 veya 4. vitesden hızlanmaya başlarım. duracaksamda mümkün oldukça frene basmam veya çok az basarak dururum ki gaza daha az basayım.
klimayı bayır aşağı inerken kullanırım. arabanın potansiyelinden içeriyi soğuturum sonra sırası ile iç sirkülasyonu kapatırım, yönlendirmeyi öne veririm ve fan açarım..
benzini mutlaka bilindik yerden alırım.
her zaman ağır bir vasıta sürer gibi vites değiştiririm, acele etmem düşük devirde gaza az basarak hızlanırım. trafiğin akışına göre gazdan ayağımı çekerek yavaşlarım. kilometrelerce öncesini tahmin ederek yol alırım.
aracın drive green puanı için çalışırım. oradaki her çubuğun en üstte olması için kendimce oyun oynayarak uzun yolda vakit geçiririm. bayır ve viraj hesabı yaparım. bayırda ne kadar hız kaybedeceğimi ve gaz konumunu tahmin etmeye çalışırım ve virajlarda ise yormadan en hızlı şekilde nasıl dönerim onu hesaplarım. ki bir daha hızlanmak için enerji harcamayayım.
park ederken hiç manevra yapmam. arabayı getirir evin önüne öylece koyarım. o da hemen stop eder zaten ..
arabada anlık tüketim , hız ekranı ve yağ sıcaklığı ekranı ile yola giderim.
arabaya fazladan ağarlık almam. varsa hemen eve bırakırım. benzini bile ağırlıktan saydığım için genelde yarım depo civarında yakıt koyarıım.
yeterince sabrınız varsa yakıtı 4.0 litre civarına düşürebilirsiniz. ( uzun yolda )