[MENTION=8818]sensoy[/MENTION]
Geçmiş olsun.
Bir seferden bir şey olmaz
Kavrama ısındığında, balataların aşınması hızlanabiliyor. Aşınmanın cereyan ettiğini ise, balata kokusundan anlayabiliyoruz.
Aracınızda, ısınma uyarısını alır almaz kenara çektiğiniz için, sizde böyle bir durum ortaya çıkmamış anladığım kadarıyla.
Kendi aracımda, şu ana (15,000 km) kadar böyle bir ısınma uyarısı almadım. Ancak, beş kez balata kokusuyla karşılaştım. Yani, uyarı sistemini alarma geçirmeyen, anlık ve lokal ısınmalar da gerçekleşebiliyor.
Bahsettiğim beş vakanın üçü, yokuş yukarı aracı geri hareket ettirirlken, bir tanesi uzun süreli dur-kalk trafikte düşük hızla giderken, sonuncusu da buzlu bir rampayı çıkarken, ön tekerlekleri patinaja düşürdüğümde gerçekleşti.
Kendi deneyimlerim, eğimli yollarda yarım gazla dur-kalk yapmamanın önemli olduğunu gösteriyor. Ya, tam frenle durmak, ya da, normal gazla aracı yürütmek gerekiyor. Sıkışık alanlardaki park manevralarında bunu uygulamak biraz zor da olsa, aracın huyuna suyuna alıştıktan sonra, yapmak mümkün.