Merhabalar arkadaşlar..
19 Nisan 2018'de satın almış olduğum aracımın, aradan geçen yaklaşık 2.5 ayda edindiğim tecrübeler ile -kullanıcı gözünden- bir derlemesini yapacağım.
Tam bir otomobil meraklısıyım. İstisnasız her gün, birçok otomobil sitesini ve forumunu takip eder, youtube'da inceleme videoları izler, sahibindende en az yarım saat birçok araç ilanını inceler fiyat irdelerim. Yakın çevremdeki arkadaşlarımın araçlarını mutlaka -birkaç km dahi olsa- kullanırım, inciğine cıncığına tek tek bakarım mıncıklarım resmen.
Otomobil bayiilerine gider, yeni çıkan araçları da aynı yöntemle incelerim. Bu benim için bir hobi..
Superb, benim şimdiye kadar sahibi olduğum 3. aracım, öncesinde 2009 1.6 hdi Citroen C4 ve 2013 1.6 e-hdi Citroen C5 araçlarım olmuştu. Özellikle C5'i gerçekten çok beğenmiştim, sıfır ayarında ve full bir araçtı. Rakibi tüm araçların ikinci el fiyatı artarken onun sabit kalması yüzünden satma ihtiyacı hissettim, çünkü istemsiz zarar ettiriyordu ve satıp ilk Skoda'mı almış bulundum.
Neden Skoda?
Birinici ve en büyük sebebi: Mantık.. Fiyat-Fayda indeksi gerçekten üst düzeyde araçlar üretiyorlar. Hatta bu orantısızlık git gide VW'in kendi topuğuna sıkması düzeyinde ilerliyor.
İkinci sebep, Elazığ'da yaşıyorum ve burada Skoda'nın inanılmaz bir piyasası var.
Üçüncü sebep de, arabanın tasarımını gerçekten beğeniyorum. Araç tavsiyesi arayanlara Superb için genelde 40 yaş ve üzerinde aile sahibi isen al diye yazılar görüyor ve gülüyorum: 29 yaşımdayım ve bekarım fakat Superb'i gayet sevip beğenerek aldım. :ok:
Peki, senede minimum 15.000 km yapan biri, benzinli araç almalı mı?
Bu soruyu kendime gerçekten çok sordum çünkü ne olursa olsun bütçe çok önemli. Bir arabanın kişinin gelir durumu ne olursa olsun, birçok masrafı söz konusu. Sadece yattığı yerden kasko+sigorta, vergi, senelik periyodik bakım gibi masrafları var. Bunların üstüne lastik masrafları, yakıt masrafı, ummadık arızalar, yıkatması cartı curtu giderler de eklenince gerçekten insanı hesap yapar hale getiriyor. Kalem kalem bakınca, fazla yol kateden birinin yakıt hesabı yapması sıradan bir hal alıyor. Zaten sırf bu yüzden, benzinli motorlar çok daha kuvvetli olmasına rağmen daha yüksek meblağlar ödeyerek dizel motor tercih etmiyor muyuz? Tek sebebi var: Yakıt :wax:
Belki de en yakın arkadaşımda, VW Passat 1.4 TSI Comfortline var. Sürekli bindiğimiz, çokça da kullanma fırsatı bulduğum bir araç olduğundan; 1.4 TSI 125'lik ünitenin yakıt tüketimine aşinaydım. Dizelleri tüketim olarak hiçbir şekilde aratmayan, gayet güzel performansı olan harikulade bir motor. Bu sebeple, yeni alacağım araçta -1.4 125'lik ünite olması koşuluyla- benzinli motor olmasından endişe duymadım.
Şimdi gel gelelim aradan geçen süre zarfında, araç hakkındaki izlenimlerime.. :gaz:
Öncelikle, Superb çok bütün bir araç. Nedir bu bütün? Araba çok kullanışlı, aşırı geniş, yakıt tüketimi makul, performansı yeterli, tasarımı şık, piyasası olan ve donanımı da gayet iyi düzeyde. Müsaadenizle bunları tek tek açıklamak istiyorum.
Kullanışlılık: Skoda markası, sanırım bu başlığa hayli önem veriyor. Superb için örnek verecek olursam; yüksekliği ayarlanabilir koccaman bir kol dayama gözü, ön camda kağıt tutacağı, arka cam ile açılan bagaj kapağı ve bu bagaj alanında cırt cırtlı sabitleme aparatları, birçok poşet tutacağı ve kanca noktaları, yakıt kapağı içerisinde buz kazıma aleti, ön-arka bütün kapı içi ceplerinde keçe kaplamalar, Apple CarPlay (ekstra donanım gerektiriyor fakat ben aracımı özellikle bu donanımı bulunduracak şekilde seçtim) , çok güzel bir müzik sistemi vb. donanımları var ve emin olun her biri ayrı ayrı işinize yarıyor, kullanımı esnasında yüzünüzü güldürüyor.
Genişlik: Superb'in tartışmasız elinin en güçlü olduğu noktalardan birisi. Büyük araçları seviyorum ve arabanın büyümesi, bana daha fazla araba aldığım hissiyatı veriyor. Ayrıca boyum 1.90 olduğundan, ön koltuk bana ayarlı iken arkada rahat oturulabilmesine de önem veriyorum. Superb'in hem iç, hem de bagaj genişliği; sorasında alacağınız her araçta kendini aratabilir derecede geniş ve güzel.
Yakıt Tüketimi: Aracımla 2.5 ayda 4400 kmden fazla yol yaptım. Haliyle, hem şehiriçi hem de şehirler arası yakıt tüketimi hakkında artık tam anlamıyla fikir sahibiyim.
Yoğun trafikli ş.içi : 8.0-8.2 lt.
Normal trafikli ş.içi : 7.3-7.5 lt.
Düşük trafikli ş.içi : 6.6-6.8 lt.
Şehirler arası (engebeye ve hıza göre) : 4.7-5.3 lt.
Performans: Düşük motorlu dizel ünitelere göre hayli güzel bir performansı var, 0-100 hızlanması fabrika verilerine göre 10 saniyenin altında, yüklü-yüksüz hiçbir yokuşta tıkanma yaşanmıyor. 1.4 TSI gerçekten güzel bir ünite, 125 liği bile oldukça yeterli ve canlı.
Tasarım: Bir otomobilde tasarım olarak hat ararım, araca özgü kıvrımlar, belirgin hatlar, karakteristik bir imaj. Bu konu son derece göreceli fakat insanların çoğunun Superb'in tasarımını beğendiğini düşünüyorum.
İkinci El Piyasası: Skoda, marka imajını hayli yukarılara taşıdı. Bu da ister istemez markanın sıfır satışlarını ve ikinci elde tercih edilirliğini arttırdı. Ülke genelinde artık iyi bir ikinci el pazarı var ve bunun da üstüne Elazığ, Trabzon, Erzurum ve Gaziantep'te daha yüksek oranda tercih ediliyorlar. Ben de Elazığ'da ikamet ettiğimden, piyasa yönünden çekincem hiç olmadı.
Donanım: Yukarıda arkadaşımın Comfortline Passat'ı olduğunu söylemiştim. Active Superb, Comfortline Passat düzeyinde bir donanıma sahip. Özellikle 8" Bolero ekran, hız sabitleme, 17 jant ve otomatik klimayı da ekleyince aralarında neredeyse bir fark kalmıyor. Ben, aracımdaki neredeyse bütün gizli özellikleri açtırıp birçok kromajı da eklediğimden, arabamın donanımından oldukça memnun bir şekilde kullanıyorum. Eklemeden edemeyeceğim, hill-hold harika bir sistem. Kullanımına bayılıyorum, çok büyük rahatlık.
Aracın olumsuz yanlarına da değinelim:
-Öncelikle, aracın camları açıkken kapıyı kapattığınızda camların içeride hareketinden ötürü rahatsız edici bir ses geliyor. VW grubu buna pek dikkat etmiyor sanırım, kendi markalı araçlarında da aynı ses var. Şahsen, bu sesten rahatsız oluyorum, üretirken buna dikkat etmeleri gerekirdi.
-Ön park sensörünün olmayışı gerçekten eksiklik. Boyutları itibariyle D sınıfından ziyade E sınıfına yakın bir araçta, ön park sensörü standart olmalıydı.
-Yan camların krom cam çerçevesiz olması bence bir eksiklik. Trendline Passat'ta bunu sunuyorken, Active Superb'de de bu sunulmalıydı.
Yine ayrıca, arabayı ilk çalıştırma esnasında devir 1.250 gibi başlıyor ve motor hafiften sesli çalışıyor. Rölantide 5 sn kadar bekledikten sonra devir 1.000'e iniyor ve yine bir 5 sn kadar bekledikten sonra devir 750-800'lere düşüyor ve ultra sessiz bir hal alıyor. Aracı bunun akabinde hareket ettirmeye başlarsanız, çok daha sessiz ve düşük yakıt tüketimi ile gezdiğinizi göreceksiniz
Araç düz yolda 6. vitesteyken:
2.000 devirde 95 km/h
2.500 devirde 120 km/h
3.000 devirde yaklaşık 145 km/h hızla seyrediyor. Benzinli bir aracın 7.000-7.500 devirlik çevirme kapasitesi göz önünde bulundurulunca, bu devir aralıklarında gayet sessiz ve düşük tüketimli yolculuklar yapabiliyorsunuz.
Geçtiğimiz hafta, 5.000 kmdeki aracımın senesi dolduğundan ötürü periyodik bakımını yaptırdım. Yaz kampanyası ile %10 indirim yapıldı ve 728₺'ya mal oldu. Servisten yarı memnun ayrıldım, işin orası da ayrı bir konu başlığı gerektirebilir..
Biraz da görsel ile bu uzun yazıyı tamamlayalım :ok:
Bütün dış aydınlatmalar beyaz led'e çevrildi.
Geri vites aydınlatması da led aydınlatmaya çevirildi.
İç aydınlatmaları da Led yaptırdım, hayli güzel oldu. Parlaklığı süper.
Şimdilik bu kadar.. :gut: