škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fahiş bakım fiyatları, nereye kadar?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı irfun4ever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 542
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Bilgic;640988
Bujileri değiştirmeseymişsiniz keşke. Bujiler 60,000 km'de bir değişiyor bazı servislerde. Bazı servisler de 30,000 km'de değiştirmek istiyorlar.

Bu arada sorunuzun yanıtı yıl dönümü ya da km hangisi önce gelirse o zaman bakıma gitmeniz. Siz de benim gibi km'yi dolduramayıp yıl dönümünde gidenlerdensiniz :)


böyle bir talebimiz olabiliyor mu? değişmeyin dersek ve ileride sorun cıkarsa garantiden cıkar mı?
ayrıca yağda da geçiriyorlarmış. normalde yarı fiyatına alınabiliyor. onu dışardan götürebiliyor musun?


Çevrimdışı Agronom

  • Kıdemli Fabialog
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: khalil;640986
Merhaba. Bujiler neden değişti?  Açıklama yaptılar mı?  Kronik bir hata mı var yoksa? Eski bujiler sizde kaldıysa kararmış mı diye kontrol eder misniz?  Normalde Bujilerin 45-60 bin km ömrü olması lazım.


Alıntı yapılan: latifdindoruk;640987
Hiç bilmiyorum hocam. 30k bakımında değişiyormuş sanırım. Ama bir sorun olsa söylerler miydi bilmiyorum.


Alıntı yapılan: Bilgic;640988
Bujileri değiştirmeseymişsiniz keşke. Bujiler 60,000 km'de bir değişiyor bazı servislerde. Bazı servisler de 30,000 km'de değiştirmek istiyorlar.

Bu arada sorunuzun yanıtı yıl dönümü ya da km hangisi önce gelirse o zaman bakıma gitmeniz. Siz de benim gibi km'yi dolduramayıp yıl dönümünde gidenlerdensiniz :)


60.000km periyodik bakımda benim 2015 model aracımdan çıkan NGK markalı buji İridyumlu çıktı. Usta baya bi parçacı aradı orj için.Usta, aynısından takıp bir 60bin daha mı yapmak istersin yoksa iridyumsuz ucuzundan takıp 30bin mi yapmak istersin diye sordu. Bende orj olsun dedim ve yüksek bir meblayla hepsini yenilettim. Belki model yılı bazlı üzerinden çıkan orj bujiler farklılık gösteriyor olabilir. Serviste 30bin 60bin karmaşası bundan kaynaklı olabilir.
Not: (Serviste 60bin bakımını yükselten tek şey buji değişimi)


Çevrimdışı Uzman24

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 375
    • Profili Görüntüle
Arkdaşlar aracım 1.2 tsi dsg style 2015 model sıfır almıştım. Şuan 28000 de Ben de KM dolmadan bakım yaptıranlardanım yıla göre. İlk ve 2. bakımını serviste yaptırdım 3. bakımını düşünmüyordum kiiiii taki aracımdan ses gelene kadar. Servise gitmeden önce sesin ne olduğunu sanayide tespit ettirdim. Ses kavramadan geliyormuş. Ve değişmesi gerek dediler. Fiyat ne dedim (Euroya bu kadar zam gelmemişti) 4000 tl olur dediler sanayide. Aracımın garantisi bitti bu arada. Ben de hiç ellettirmeden servise 3. bakım için randevu alıp gittim. Normal bakıma girdim ama o sırada bu sesten ve başka ufak tefek şikayetlerimden de bahsettim. Normal bakım yapıldktan sonra serviste usta ile araca binip o sesi teyit ettik (ses her zaman gelmiyor aracın ısınıp biraz da zorlanması gerek) ve aynı sorunu söyledi kavramadan geldiğni ve değişmesi gerektiğini söyledi. Servise geri döndük usta durumu anlattı. Daha önce 2 bakımı oarada yaptırmıştım bu da 3. olmuştu. Zaten ben hiç bir şey demeden merak etmeyin parçayı tamamen iyi niyet garantisinden değişiyoruz. İşçiliğn ise sadece %30nu alırız dediler. Ve sipariş verdiler ellerinde bulunmuyormuş. Parça gelince haber verecekler gidip değiştireceğim inşllah Parça 5000 tl imiş işçilik 1200 tl. Bana 400 tlye ml olacak


Sonuç olarak ben de şu fikir oluştu aracımı satana kadar servise devam... Ama şuan ki şartlarda da satmayı hiç düşünmüyorum hatta daha da çok bağlandım arabama fiyatları görünce.


Not: Bujileri değiştirelim mi diye sordular ben istemedim normalde bazı servislerde sormadan değiştiriyorlar. Fakat bana tercih hakkı sundular. Ben de 30000-60000 arasında değiştiğini duydum. 967 tl bakım ücreti ödedim, bujiler değişseydi 1450 gibi bir fiyat söylediler.


Çevrimdışı irfun4ever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 542
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uzman24;641978
Arkdaşlar aracım 1.2 tsi dsg style 2015 model sıfır almıştım. Şuan 28000 de Ben de KM dolmadan bakım yaptıranlardanım yıla göre. İlk ve 2. bakımını serviste yaptırdım 3. bakımını düşünmüyordum kiiiii taki aracımdan ses gelene kadar. Servise gitmeden önce sesin ne olduğunu sanayide tespit ettirdim. Ses kavramadan geliyormuş. Ve değişmesi gerek dediler. Fiyat ne dedim (Euroya bu kadar zam gelmemişti) 4000 tl olur dediler sanayide. Aracımın garantisi bitti bu arada. Ben de hiç ellettirmeden servise 3. bakım için randevu alıp gittim. Normal bakıma girdim ama o sırada bu sesten ve başka ufak tefek şikayetlerimden de bahsettim. Normal bakım yapıldktan sonra serviste usta ile araca binip o sesi teyit ettik (ses her zaman gelmiyor aracın ısınıp biraz da zorlanması gerek) ve aynı sorunu söyledi kavramadan geldiğni ve değişmesi gerektiğini söyledi. Servise geri döndük usta durumu anlattı. Daha önce 2 bakımı oarada yaptırmıştım bu da 3. olmuştu. Zaten ben hiç bir şey demeden merak etmeyin parçayı tamamen iyi niyet garantisinden değişiyoruz. İşçiliğn ise sadece %30nu alırız dediler. Ve sipariş verdiler ellerinde bulunmuyormuş. Parça gelince haber verecekler gidip değiştireceğim inşllah Parça 5000 tl imiş işçilik 1200 tl. Bana 400 tlye ml olacak


Sonuç olarak ben de şu fikir oluştu aracımı satana kadar servise devam... Ama şuan ki şartlarda da satmayı hiç düşünmüyorum hatta daha da çok bağlandım arabama fiyatları görünce.


Not: Bujileri değiştirelim mi diye sordular ben istemedim normalde bazı servislerde sormadan değiştiriyorlar. Fakat bana tercih hakkı sundular. Ben de 30000-60000 arasında değiştiğini duydum. 967 tl bakım ücreti ödedim, bujiler değişseydi 1450 gibi bir fiyat söylediler.


Tesekkurler detayli yaziniz icin. Benim de 30bin km ye 3bin kaldi. sanirim kasim ayi gibi goturecegim aracimi.

Bu buji meselesini merak ediyordum. Demek bujilere dokunmayin desek garantiden cikma durumu olmuyor?


Çevrimdışı SAHLVCV

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 570
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Agronom;641807
60.000km periyodik bakımda benim 2015 model aracımdan çıkan NGK markalı buji İridyumlu çıktı.
 
 Hocam 60 bin bakımı kaça mâl oldu ve hangi parçalar değişti.


Çevrimdışı ahmetilhan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar bu sıralar İstanbul'da 15000 km bakımı yaptıran var mı? en uygun ve işini düzgün yapan servis arıyorum


Çevrimdışı hshn

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
merhaba arkadaşlar; 18 ağustosta fabia 1,2 tsi dsg aracımın 30 bin bakımını yaptırdım.

fiyatlar şöyle:
 Bakım (ne demekse) .... 264 TL
 Sarf                         .... 33 TL
 Yağ filtresi                ....13 TL
 Hava filtresi              .... 104 TL
 Buji (4adet)              .... 290 TL
 Castrol yağ               .... 320 TL (piyasada 160 TL)
Polen filtre                 .... 112 TL
Conta                        .... 10 TL
İŞÇİLİK                     .... 300

TOPLAM 1400 TL PARA ÖDEDİM.
MERAK ETTİĞİM "BAKIM" ADI ALTINDA ALDIKLARI PARA. BAKIM İLE İŞÇİLİK FARKI NEDİR BİLİYOR MUSUNUZ? BENDE ARAYIP SORACAĞIM AMA ÖNCE SİZLE PAYLAŞMAK İSTEDİM.


Çevrimdışı UgurUgurlu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
60.000 bakımına az kaldı bizim aracın da, yakında fiyat almak için arayacağım ama özel servisi tercih etmek zorunda kalacağım gibi duruyor.


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Birçok parça yurt dışından geliyor dövize endeksli eski fiyatları herkes unutabilir artık bundan sonra böyle her konuda olduğu gibi bilgisayar ve güvenlik kamera sistemleri yapıyoruz siz birde bize sorun piyasanın durumunu 1000 usd 6500 tl iphone un yeni çıkan telefonu 15.000 tl


Çevrimdışı dawn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
5 10 bin km deki birçok kusursuz arabalar varken internet te bunlara burun kıvırıp bayilerdeki full arabaları beğenmeyip yurt dışına özel siparişler geçecek kadar lükse sahip değilmiş demek ki ekonomi benim param var ben alırım yaklaşımının bir sonucu, bu yaşam şeklinin hiçbir şey üretmeden hazırdan yemenin bir bedeli olacaktı elbet şuan ki sorunumuz döviz açığı bu döviz açığının sebebi de savurgan yaşam şeklimiz kimse kusura bakmasın şimdi herkes ektiğini biçiyor.
« Son Düzenleme: 12 Eylül 2018, 21:47:13 Gönderen: trio »


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dawn;642237
İşçiler de yurt dışından geliyor sanırım.


Her gün vergiler artıyor elektrik su doğalgaz kiralar buna bağlı stopaj vs vs işletmelerin maliyetleri arttıkça bu da son kullanıcıya yansıyor enflasyon arttıkça firmalar işçilere de zam yapmak zorunda kalıyor sonuçta herkes bu gemide.


Çevrimdışı dawn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trio;642269
Her gün vergiler artıyor elektrik su doğalgaz kiralar buna bağlı stopaj vs vs işletmelerin maliyetleri arttıkça bu da son kullanıcıya yansıyor enflasyon arttıkça firmalar işçilere de zam yapmak zorunda kalıyor sonuçta herkes bu gemide.

Firmalar bakımdaki her kaleme zaten firma karını fazlasıyla ekliyorlar (her ürünü 2-3 katı fiyatına satıyorlar) ve bu karları her türlü firma giderini bahane göstererek arttırabilirler. Ayrıyetten bir de "bakım" kalemi var ve bunu muhtemelen hizmet bedeli olarak alıyorlar ve ücretini firma ihtiyaçlarına göre belirliyorlar. Bazı firmalar bu tarz bir ücret için "diğer" ismini kullanır. İşçilik ücreti ise ayrı bir konudur, sadece işçi gideri için alınır ve üzerine firma karı eklemenin mantıksal ve ahlaki bir dayanağı yok. Dolayısıyla işçilere yıl ortasında zam yapmadılar ise (ki yaptıklarını hiç sanmıyorum) işçilik kalemindeki ücretin artmasının geçerli bir nedeni olamaz.

Bizler TL cinsinden sabit maaş alıp her ay eksiye giderken, başkaları sürekli artı yapmak derdindeyse gemi olayına hiç girmeyelim.


Çevrimdışı smsener

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 340
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trio;642238
5 10 bin km deki birçok kusursuz arabalar varken internet te bunlara burun kıvırıp bayilerdeki full arabaları beğenmeyip yurt dışına özel siparişler geçecek kadar lükse sahip değilmiş demek ki ekonomi benim param var ben alırım yaklaşımının bir sonucu, bu yaşam şeklinin hiçbir şey üretmeden hazırdan yemenin bir bedeli olacaktı elbet şuan ki sorunumuz döviz açığı bu döviz açığının sebebi de savurgan yaşam şeklimiz kimse kusura bakmasın şimdi herkes ektiğini biçiyor.


Yazdiginiz yaziniz maalesef rasyonelite ile bagdasmiyor. araba ihtiyactir. Ozellikleri ise sartlara ve zevklere gore degisir.
Bayi benim ihtiyacimi veyza zevklerimi bilmeden siparis etmis stoga koymus, ben begenmeyip ihtiyacima gore arac siparis edince, ben savurgan, bayi hakli oluyor oyle mi?

Ulkemizde ki arac satis islemi komple sacmalik bana gore ama duzeni bir ben degistiremem.

Ihtiyaca gore siparis edilmeli, bayinin kafasina gore getirdigi araclara mahkum olmamali tuketici. Sorunun baslangici, israf ve savurganlik kismi tepeden basliyor...

Ornek: Ben araci siparis etmeden once TR'de koltuk sogutmali, extra airbag li siyah arac yoktu ama Izmir iklimi icin 4 koltuk isitmali arac boldu! Aracimda 4 koltuk isitma var hic kullanmadim ama sogutma en cok aktif olan birsey.
Bir diger konu koltuk sogutma almam icin prestij versiyonu secme zorunlulugu! Kullanmadigim bir cok ozelligin bana satilmasi...( elektrikli bagaj )

Kapital duzenin hileleri... en az zarar ile en dogru ihtiyaca ulasmak icin bilincli tuketici olmak zorundayiz...

Savurganlik, doviz acigi, cari acik bunlar ayri bir konu, her biri icin iktisat, iktisat tarihi ve iktisatcilar ayri ayri degerlendirmelerde bulunmustur. Sayfalarca yazsam yazabilirim....


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Ben beş yaşında idim. Babaannem rahmetli pirinç ayıklıyordu. Bir tane yere düştü. Babaannem eğildi aramaya başladı. Sağa bakıyor sola bakıyor bulmaya çalışıyor…. Çocukluk işte

‘aman babaanne’ dedim. ‘Bir pirinç tanesi için bu kadar caba harcamaya yorulmaya değer mi?’

Rahmetli ilk defa sertleşti bana karşı öfkeyle doğruldu.

‘Sen oturduğun yerden a…hkâm kesiyorsun ‘ dedi. ‘Hiç pirinç üretilirken gördün mü? İnsanlar ne kadar zorluk çekiyorlar. Bir pirinç tanesinde kaç insanin göz nuru alın teri emeği çilesi var biliyor musun?’

Utancımdan kıpkırmızı olmuştum.

Aradan yıllar geçti. Hukuk Fakültesinde öğrenciyim.
Alain’in proposlarini okuyorum. Birden irkildim.
Babaannemi hatırladım. Alain bir insan yerde bir iğne görüp de eğilip almazsa bütün uygarlığa karşı ihanet etmiş olur diyordu.

İlave ediyordu. Bir iğnenin üretiminde binlerce insanın alın teri göz nuru el emeği vardır diyordu.

On dokuz yıl evveldi. Stockholm’e gitmiştim. Bir otele indim. Geceydi. Sabahleyin traş olmak için lavaboya gittiğimde aynanın yanında ilginç bir not gördüm.

Lütfen diyordu traştan sonra jiletinizi çöpe atmayın. Yanda bir kutu varoraya bırakın.Bir tek jiletle dahi olsa İsveç çelik sanayisine yardımcı olun.

Doğrusu hayretler içinde kaldım. Çocukluğumdan beri çelik eşya denince akla İsveç çeliği gelir. Birçok eşya üzerinde ‘İsveç çeliğinden yapılmıştır’ diye yazardı.
İşte o ülke kullanılmış bir tek ufacık jiletin bile çöpe gitmesini istemiyor ona sahip çıkıyorgelen turistlere rica yollu uyarıda bulunuyordu.

İsviçre’de zaman zaman belli periyotlarda radyolar televizyonlar bir haberi duyurur.

Şu tarihte su saatte adamlarımız gelecek. Siz lütfen hazırlığınızı yapın. Okumadığınız ilgilenmediğiniz kullanmadığınız ne kadar kitapdergi gazete varsa kâğıtambalajkutu varsa velev kibir ilaç prospektüsü dahi olsa kapının önüne koyun. İsviçre’nin kalkınmasına yardımcı olun.
Fazla ağaç ziyanına engel olun.

Japonlar son derece sade basit yalın mütevazı yaşayan insanlardır. Evlerini mobilya ile eşya ile dolduranlar Japonlara göre ruhen tekamül edememiş hayatın manasını anlayamamış zavallı kimselerdir. Böyleleri ile zavallı evini mezat salonuna çevirmiş diye eğlenirler. Bir insanın gösteriş için eşyanın esiri olması ne kadar acıdır.

Vaktiyle Japon ekonomisi bir darboğazdan geçiyor. İç borçlar dış borçlar gırtlağı aşıyor. Zamanın başbakanı meclisi toplar.
Kürsüye çıkar. Durumu olanca açıklığı ve tehlikeleri ile anlatır ve şu andan itibaren der Tanrı şahidim olsun ki Japonların iç ve dış borçları son kuruşuna kadar ödenmeden pirinçten başka bir şey yemeyeceğim. Şu üstümdeki elbiseden başka elbise giymeyeceğim.

Dediklerini yapar en üstten en alta bir israftan kaçınma kampanyası açılır. Japonya bütün borçlarını öder. Bu durumun toplumun bütün kesimlerini tek istisna olmadan kapsadığını söylemeye gerek yok.
Geçenlerde Japon imparatorunun sarayını gördüm. Yarabbim ne kadar sade ne kadar mütevazı ne kadar gösterişten uzak.
Gerekmediği halde elektriği yakmakla Suyu kapamadan boş yere akıtmakta Gece çamurlu ayakkabılarımızı temizlemeden yatmakla Yemek yediğimiz kapları yıkamadan bırakmakla biz de zalimler sınıfına geçmiyor muyuz?

Hayat çok ince akıl almaz incelikte ipliklerle örülmüştür.

Her şey o kadar birbirine bağlıdır ki İlkokul okuma kitabımızdaki bir sözü hiç unutmadım.

Bir mıh bir nalı kurtarır.
Bir nal bir atı,bir at bir komutanı,
bir komutan bir orduyu,
bir ordu bir ülkeyi kurtarır diyordu . . .

Maddi durumumuz ne olursa olsun ister zengin olalım ister fakir hepimiz çok dikkatli olmak zorundayız.

Bunda parayı da, maddiyatı da aşan büyük bir edep ve incelik vardır…