škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Rapid TSI 90 BG Chip Yazılım ile ilgili sorular

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı solidfact

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 93
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar Merhaba;

youtube da yeni bir video yayınlandı. Bu videoda rapid 1.2 tsi 90 dsg sedana yazılım atılıyor.. sonuclar ilginç 90 beygirlik araba 120 beygire yaklaşıyor.

https://www.youtube.com/watch?v=q9bmYYC-L6I&t=1053s

Aşağıdaki görselde ilk ve son değerleri paylaşmaya çalıştım. Kafama takılan bazı sorular var. Anlayan arkadaşlar cevaplayabilir mi? Şimdiden teşekkür ederim.
https://ibb.co/h34RGy

1- güç ve tork verilerinde artış var ancak bu artışlar hep ciddi devir artışları ile gelmiş. Örneğin maksimum güce fabrika ayarlı 7600 devirde ulaşırken chipli 9200 devirde ulaşmış. Gerçek hayatta bu araba 9000 bandında devir çevirmiyor. Gerçekçi değil. En azından sınır devirlerde ve aynı devirde karşılaştırma yapılması gerekmez miydi?
2- Bildiği kadarıyla araçlar maksimum torku ne kadar alt devirlerde verirse o kadar az yakar ve motor teknolojisi o kadar yüksektir. Bu tablolara göre aracın torku artmış ama maksimum tork 500 devir sonra geliyor. Yakıt tüketimine nasıl etkisi olacak?
3- Bu kadar devir artışı olmadan motoru bu kadar zorlamadan talep halinde daha az beklentili bir yazılım yapılma şansı oluyor mu?
4- Yapılan yazılım uygulamalarında aynı devirlerde karşılaştırma şansı olan oldu mu? Zarar vermeden iyileşme söz konusu mu?


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Alt devirlerde motordan guc almak oldukca zordur. En basit tabiri ile motor carklari tam gucle donmedigi icin en iyi potansiyelini dogal olark aktaramaz.

Downsize turbolarda nispeten kucuk ve halk tabiri ile daha cabuk ve kolay dolan turbo lar kullanildigi icin alt devirlerde gzl tork alinabiliyor.

Genel de yapilan yazilim isleri biraz psikolojik biraz goz boyama nedeniyle max tork ve guce gor yapilir. Kisaca roll veya drag ayari gozetilir. Ama esneklik ve dengeli dagilim gozden kacar.

Saglikli bir yazilimda tork yukselir ve belirli devir bandinda sabit kalir.

Bu konu ole ilgili cok daha detayli paylaainlar forumda yapilmisti. Onlari okuyarak daha iyo bilgilere ulasabilirsiniz


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
DSG 7 Kuru Şanzımanların 230 tork limiti olduğunu okumuştum webde..


Çevrimdışı uur_een

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 67
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mehmet 2016;640496
DSG 7 Kuru Şanzımanların 230 tork limiti olduğunu okumuştum webde..



Dsglerde 250 tork limiti vardır. Mesela golf 1.4 tsilarda max tork 250dir. Bence dsg ve motora bukadar yük bindirmek aracın ömründen yemek demektir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı HasanK

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Ben bu videoyu izledim 130Bg olacak arabayı 110Bg yapmışlar 0-100 11 sn inmiş o süper diyorlar. 9sn de 0-100 yapıyor yazılımlı 1.2'ler. Çok daha atikler, şişirme yazılımın videosunu böyle çeken aslını görse komple yolu şaşırır herhalde.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi