škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Arızanın tekrarı, araç iadesi?

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı teacher46

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba, 2017 model 8inç ekran, digital klimalı falan superb sahibiyim. Araç +2 yıl garanti uzatmalı ve şu an 22 bin kmde. 12 gün önce geceyarısı araç çalışmadı ve çekici çağırıp servise götürmek zorunda kaldık. Aküde sorun olduğunu söyleyip değiştirdiler ve 3.gün aracı geri aldım. Cumartesi (21.07.2018) gece eşimin rahatsızlığından dolayı hastaneye gitmek için arabaya bindiğimizde yine çalışmadı ve pazar günü yol yardım gelip akü bağlantısı yapıp çalıştırarak servise götürdük yine. Yine aküde sorun var. Araç şu an serviste. Ayrıca kısa mesafeler de dahil durunca nerdeyse sürekli fan açıyor (dpf den dolayı bukadar çok açacağını sanmıyorum, c.tesi yaklaşık yarım saat çalıştı fan gürültülü şekilde), manevra frenleme sistemi devre dışı diye uyarı veriyor, vites topuzunda soyulma var ve kapı iç kolunun iç kısımlarında dökülme var. 1 yıllık bir araçta bukadar sorun olması hiç normal gelmiyor bana. Şimdi tüm bu sorunlardan dolayı, hiç olmazsa aynı arızanın 2 kez tekrarında dolayı aracı iade edebilir veya yenisiyle değişim talebinde bulunabilirmiyim. Garanti kitapçığında arıza tekrarı durumunda böyle bir hak var görünüyor sanki. Acil fikirlerinizi bekliyorum lütfen.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2420
    • Profili Görüntüle
Öncelikle geçmiş olsun. Akü değişimi ve takviyede çalışıyorsa muhtemelen şarj dinamosu aküyü şarj etmiyordur, yani şarj sisteminde voltaj düzenleyici de dahil bir sorun olma olasılığı olduğu anlaşılıyor.


Çevrimdışı teacher46

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;640702
Öncelikle geçmiş olsun. Akü değişimi ve takviyede çalışıyorsa muhtemelen şarj dinamosu aküyü şarj etmiyordur, yani şarj sisteminde voltaj düzenleyici de dahil bir sorun olma olasılığı olduğu anlaşılıyor.


Cevap için teşekkürler, sorun o olursa direkt akü olmamış ve önceki sorundan farklı olmuş oluyor biraz. Bu durumda aynı sorun tekrar etmemiş olur ama 2 kez yolda bırakması ve saydığım diğer sorunlardan dolayı iade veya değişim talebi durumu nasıl olur acaba. Açıkçası önceki gibi güvenmiyorum artık araca ve soğudum biraz. Bi de bu sorunlar çözülse de yarın birgün arabayı satarken değerini düşürecektir bunlar...


Çevrimdışı Cihangir Emre

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: teacher46;640700
Arkadaşlar merhaba, 2017 model 8inç ekran, digital klimalı falan superb sahibiyim. Araç +2 yıl garanti uzatmalı ve şu an 22 bin kmde. 12 gün önce geceyarısı araç çalışmadı ve çekici çağırıp servise götürmek zorunda kaldık. Aküde sorun olduğunu söyleyip değiştirdiler ve 3.gün aracı geri aldım. Cumartesi (21.07.2018) gece eşimin rahatsızlığından dolayı hastaneye gitmek için arabaya bindiğimizde yine çalışmadı ve pazar günü yol yardım gelip akü bağlantısı yapıp çalıştırarak servise götürdük yine. Yine aküde sorun var. Araç şu an serviste. Ayrıca kısa mesafeler de dahil durunca nerdeyse sürekli fan açıyor (dpf den dolayı bukadar çok açacağını sanmıyorum, c.tesi yaklaşık yarım saat çalıştı fan gürültülü şekilde), manevra frenleme sistemi devre dışı diye uyarı veriyor, vites topuzunda soyulma var ve kapı iç kolunun iç kısımlarında dökülme var. 1 yıllık bir araçta bukadar sorun olması hiç normal gelmiyor bana. Şimdi tüm bu sorunlardan dolayı, hiç olmazsa aynı arızanın 2 kez tekrarında dolayı aracı iade edebilir veya yenisiyle değişim talebinde bulunabilirmiyim. Garanti kitapçığında arıza tekrarı durumunda böyle bir hak var görünüyor sanki. Acil fikirlerinizi bekliyorum lütfen.


Aracı kolay kolay değiştirmiyorlar inşallah sizde bir istisna olur. Araclarımızın boyutları şekli vs. iyi. Ama malzeme kalitesi bence vasat bir çok yerde. Skodada vites topuzu, boya dökülmesi gibi bir çok konuda binlerce şikayet var. Ama çözüm yok. Marka fanatikleride bu paraya E segmenti araca biniyorsunuz daha fazlasını istemeyin diyorlar. Malzeme kalitesi ve zamanla kullandıça yıpranma anlamında superb şimdiye kadar kullandığım araçlar arasında genelde c ve d segmenti araçlar kullandım en vasatı bu araç. Tazikli suda boya atar ince camına küçük bir taş gelir iz oluşur. Koltukları deforme olur. Bozuk asfalt yada stabilize yola girersin tıkırtılar gelir. Aracın az yakması ve geniş içhacim geniş bagaj donanım fazlalığı dışında gerisi hikaye. Burda kimi arkadaşlar aracı gömmüşsün diye bilir ama hakikat bu. Aynı anda aldık akraba ile araçlara onunki BMW 3 sedef beyazı benimki şeker beyazı superb. 3 sene sonunda o aracın boyası olsun camları olsun taş gibi duruyor. Benzer yerlerde yollarda kullandık. Sonuç boya ve malzeme kalitesi üst düzey o araçta bizimkisinde ise tırnakta bile boya kalkıyor.


Çevrimdışı teacher46

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Profili Görüntüle
Servisten aradılar gittim, aküyü şarj etmişler, kaçak varmı diye kontrol etmişler yokmuş, şarj dinamosunda falan sıkıntı yokmuş, dpfyi temizlemişler ve regenerasyon yapmışlar.Vites topuzu ve kapı iç kolu garantiden değişir onda sıkıntı yok dedi. Ben genel merkez diyalog bölümüyle görüşmüştüm, kendilerine gerekirse aracın iadesini talep edeceğimi söylemiştim, servis bi baksın duruma göre tekrar ararsınız bizi demişlerdi. Genel merkez burdaki servisi aramış, bugün benle ilgilenen kişi şef idi:) Hallerinden anladığım kadarıyla kendilerini sıkıntıda hissediyorlar. Şimdi çalışıyor ama 1 gün falan daha bizde kalsın iyice bi inceleyelim dediler. İnceleseniz de yapıp verseniz de ben bu aracı iade edeceğim, avukat arkadaşla da görüştüm dedim ki hakkaten görüştüm. Şef yarın aracı size teslim ettiğimde sizi genel merkezle ben görüştürürüm burda dedi. Yapılan işlemlerin evrakını alayım, önce kendilerine başvuruda bulunacağım, zorlayacak olurlarsa da direkt avukata gidiyorum.Bu arada yaklaşık 1 ay önce falan yan aynalar kendi ustalarının abi bunlar çok sesli açılıp kapanıyor demesi üzerine yenisiyle değiştirilmişti bunu demeyi unutmuşum size:) Anlayacağınız 1 yaşındaki aracın oynanmadık değişmedik yeri kalmıyor nerdeyse. Kendilerine tazminat davası açmayı bile düşünüyorum.


Çevrimdışı teacher46

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Profili Görüntüle
Komikleşmeye başladı bu skoda artık iyice. Aküyü şarj edip detaylı kontrolleri yapmışlar ve hiiçç bir sorun yokmuş, aracı teslim edeceklermiş. Hiç bir sorun yok da akü neden bitti ve yolda bıraktı beni 2.kez:) merkezlerine iade veya değişim talebimi tekrar bildirdim şimdi ama geri dönüş süresinde bile bişey diyemiyorlar, 3 gün de sürebilirmiş 1 ay da:) bunlar yasal yola başvurmadan akıllanmayacaklar anlaşılan.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Araç çalışmadı derken, marş mı basmıyor? Veya marş basıyor da çalışmıyor mu?
Bildiğim kadarıyla aynı arızadan 3 defa servise girmesi gerekiyor devamında şikayette bulunabiliyorsunuz, değişim talep edebiliyor sunuz.
Size kesinlikle katılıyorum, insan bir eşyadan soğuduktan sonra, kullanmaya devam etmesi çok zor oluyor.
Servislerde yaptırdığınız tüm işlemlerin evraklarını mutlaka talep ediniz ve saklayınız.
Ne yazık ki yasalar tüketicinin leyhine çok fazla avantaj sağlamıyor.
Zamanınız ve hazimli avukatlarınız varsa, şansınızı bir deneyin. Sizi zor bir süreç bekliyor.


Çevrimdışı teacher46

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;640753
Araç çalışmadı derken, marş mı basmıyor? Veya marş basıyor da çalışmıyor mu?
Bildiğim kadarıyla aynı arızadan 3 defa servise girmesi gerekiyor devamında şikayette bulunabiliyorsunuz, değişim talep edebiliyor sunuz.
Size kesinlikle katılıyorum, insan bir eşyadan soğuduktan sonra, kullanmaya devam etmesi çok zor oluyor.
Servislerde yaptırdığınız tüm işlemlerin evraklarını mutlaka talep ediniz ve saklayınız.
Ne yazık ki yasalar tüketicinin leyhine çok fazla avantaj sağlamıyor.
Zamanınız ve hazimli avukatlarınız varsa, şansınızı bir deneyin. Sizi zor bir süreç bekliyor.


Garanti belgesinin 7-a maddesinde ' arızanın garanti süresi içinde tekrar etmesi ' diye yazıyor. Servis elemanından bana belge verin dedim belge veremiyorum dedi. 2 gün sonra vites topuzu ve kapı iç açma kolu gelecekmiş, onu takınca verecekmiş belge ama onda değişimler yazacak sadece. Bana aküye yapılan işlemin belgesi lazım ki o konuda belge düzenlenmiş ve kendilerinde var. Yarın gidip şeflerinden kesinlikle alacağım o belgeyi. Mahkemede lazım çünkü o.

Değişim için normal mahkemeye başvuracağım ve üstüne bi de tüketici hakları mahkemesine başvuracağım. Avukat arkadaş tatilde şimdi. O gelene kadar genel merkez de kesin bir cevap versin de işlemlere başlayacağız.

Alıntı yapılan: Levcho;640753
Araç çalışmadı derken, marş mı basmıyor? Veya marş basıyor da çalışmıyor mu?
Bildiğim kadarıyla aynı arızadan 3 defa servise girmesi gerekiyor devamında şikayette bulunabiliyorsunuz, değişim talep edebiliyor sunuz.
Size kesinlikle katılıyorum, insan bir eşyadan soğuduktan sonra, kullanmaya devam etmesi çok zor oluyor.
Servislerde yaptırdığınız tüm işlemlerin evraklarını mutlaka talep ediniz ve saklayınız.
Ne yazık ki yasalar tüketicinin leyhine çok fazla avantaj sağlamıyor.
Zamanınız ve hazimli avukatlarınız varsa, şansınızı bir deneyin. Sizi zor bir süreç bekliyor.


Bu arada anahtar çevriliyor ama çalışmıyor, ışıklar yanmıyor falan..


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17366]teacher46[/MENTION] Tamir süresi 20 İŞ günü garanti belgesinde, aracın servise giriş çıkış tarihi ve yapılan işlemin yazılı olduğu, aracı teslim alırken sizin imzaladığınız belge aküye yapılan işlem belgesi.
Tüketici kanunu ve garanti belgesi yönetmeliğinde aracın değişimi ve iadesi için önceden bulunan 3 kez arızalanma şartı kaldırılmış mevcut halinde arıza tekrar şartı yok. Ancak dava açtığınızda serviste işlem görmüş ise değişim ve iadeden önce onarım hakkını kullanarak iyi niyet hakkınızı kullandığınız kabul görülüyor. Mahkemeler bilirkişi raporuna göre karar veriyor.
Yargıtayın emsal karar sorgulama sayfası var oradaki emsal kararları inceleyin faydalı olacağını düşünüyorum.


Çevrimdışı scansever

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Arkadaşım öncelikle geçmiş olsun. Umarım istediğin gibi bir sonuç elde edersin. Ben de senin gibi Yüce Oto ve aracı aldığım Ankara And Oto ile problem yaşadım.Ancak ben onları mahkemeye verdim. Şu anda bilirkişiyi bekliyorum. Benim sorunum da smartlink ile ilgili.

Araç değişimi ya da iadesi ile ilgili kısa bir bilgi vermek isterim bilemeyen arkadaşlar için;
Sıfır araç aldığınızda ilk 6 ay içinde hangi arıza olursa olsun, kaç kere olursa olsun, tekrar etsin ya da etmesin kanun size 4 seçenek veriyor.
1. Arızayı yaptırmak
2. Arıza bedeli kadar indirim almak
3. Araç değişimi
4. Aracı iade edip parasını geri almak (faiziyle birlikte)
Bunlardan hangisini seçeceğiniz size kalmış. Kanun burada şöyle bir mantık koyuyor ortaya; ilk 6 aydaki arızalar kullanıcı kusuru sayılamaz, mal ayıplıdır.
6 aydan sonra ise işler doğal olarak biraz karışık bir hal alıyor. Aracın kusurlu mu olduğu yoksa kullanıcı hatası mı olduğuna bakılıyor.

Aracımdan çok çok memnunum, sıkıntı servislerde ve oralarda usta diye çalışan okey oyuncusundan biraz hallice tiplerde. Araç teknolojileri çok hızlı bir şekilde gelişirken maalesef onlar çırak seviyesine gerilemişler. Dışarıdan bakıldığında kocaman kale gibi görünen sözde kurumsallaşmış firmalarda ise müşteri memnuniyeti sadece lafta kalmış.

Tekrar geçmiş olsun. Ama bilki güzel kardeşim sorun aslında araçlarda değil ürettiğine sattığına sahip çıkmayan kocaman kocaman (!) firmalarda.


Çevrimdışı teacher46

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mehmet 2016;640759
[MENTION=17366]teacher46[/MENTION] Tamir süresi 20 İŞ günü garanti belgesinde, aracın servise giriş çıkış tarihi ve yapılan işlemin yazılı olduğu, aracı teslim alırken sizin imzaladığınız belge aküye yapılan işlem belgesi.
Tüketici kanunu ve garanti belgesi yönetmeliğinde aracın değişimi ve iadesi için önceden bulunan 3 kez arızalanma şartı kaldırılmış mevcut halinde arıza tekrar şartı yok. Ancak dava açtığınızda serviste işlem görmüş ise değişim ve iadeden önce onarım hakkını kullanarak iyi niyet hakkınızı kullandığınız kabul görülüyor. Mahkemeler bilirkişi raporuna göre karar veriyor.
Yargıtayın emsal karar sorgulama sayfası var oradaki emsal kararları inceleyin faydalı olacağını düşünüyorum.


Tamir süresinin bi önemi varmı ki tekrar aynı sebepten dolayı arıza verince. Bi de tamir ettirip aracı tekrar teslim aldım diye iade ve değişim talebimi geçersiz mi kılıyor bu, aracı tamir ettirmeyip geri almamam mı gerekiyordu yani anlamadım?

Alıntı yapılan: scansever;640760
Arkadaşım öncelikle geçmiş olsun. Umarım istediğin gibi bir sonuç elde edersin. Ben de senin gibi Yüce Oto ve aracı aldığım Ankara And Oto ile problem yaşadım.Ancak ben onları mahkemeye verdim. Şu anda bilirkişiyi bekliyorum. Benim sorunum da smartlink ile ilgili.

Araç değişimi ya da iadesi ile ilgili kısa bir bilgi vermek isterim bilemeyen arkadaşlar için;
Sıfır araç aldığınızda ilk 6 ay içinde hangi arıza olursa olsun, kaç kere olursa olsun, tekrar etsin ya da etmesin kanun size 4 seçenek veriyor.
1. Arızayı yaptırmak
2. Arıza bedeli kadar indirim almak
3. Araç değişimi
4. Aracı iade edip parasını geri almak (faiziyle birlikte)
Bunlardan hangisini seçeceğiniz size kalmış. Kanun burada şöyle bir mantık koyuyor ortaya; ilk 6 aydaki arızalar kullanıcı kusuru sayılamaz, mal ayıplıdır.
6 aydan sonra ise işler doğal olarak biraz karışık bir hal alıyor. Aracın kusurlu mu olduğu yoksa kullanıcı hatası mı olduğuna bakılıyor.

Aracımdan çok çok memnunum, sıkıntı servislerde ve oralarda usta diye çalışan okey oyuncusundan biraz hallice tiplerde. Araç teknolojileri çok hızlı bir şekilde gelişirken maalesef onlar çırak seviyesine gerilemişler. Dışarıdan bakıldığında kocaman kale gibi görünen sözde kurumsallaşmış firmalarda ise müşteri memnuniyeti sadece lafta kalmış.

Tekrar geçmiş olsun. Ama bilki güzel kardeşim sorun aslında araçlarda değil ürettiğine sattığına sahip çıkmayan kocaman kocaman (!) firmalarda.


Servis aküyü şarj edip edip veriyor bana bi sorun görünmüyor başka diye, sanki akülü araba aldık:) evdeki çocuğun akülü arabanın aküsü bile 2 haftada bitmiyor:) neden bitmiş diye sorduğumda bi açıklama yapamayıp tekrat tekrar acaba bi lamba, dörtlükler, teyp, far  veya araç iç aydınlatmasını açık falan mı unutuyorsunuz diye soruyorlar. Tabiki de böyle bişey yapmıyorum. Bugün kendilerine de dedim ben öyle bişey yapmış olsam ya lambayı açık unutmuştuk bak bidaha unutmayalım da sorun yaşamayalım derim ve muhtemelen uzun sürecek bir yargı yoluna başvurmam olur biter dedim. 6 aydan sonra ki bunu yapmadım ve yapmış da olsam bile bnm bişeyleri açık unuttuğumu falan ıspatlayacakları bişey yok. Yani 1 yılı geçmiş de olsa bunu kullanıcı hatasına vuramazlar sanki?


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: teacher46;640762
Tamir süresinin bi önemi varmı ki tekrar aynı sebepten dolayı arıza verince. Bi de tamir ettirip aracı tekrar teslim aldım diye iade ve değişim talebimi geçersiz mi kılıyor bu, aracı tamir ettirmeyip geri almamam mı gerekiyordu yani anlamadım?

[MENTION=17366]teacher46[/MENTION] Tamir süresi haklarınızı isteyebilmek için ayrıca şartlardandır, bu sürenin dolmasınada gerek yok, aynı sebepten birden fazla arızalanmasınada gerek yok, tamir ettirip almanız aleyhinize değil, ancak arızalı iken Tüketici Mah. den bilirkişi talep edip rapor tutulmasını istemeniz, rapor sonrasında aracın değişim iadesini veya mahkeme sürecini hızlandırır.


Çevrimdışı teacher46

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mehmet 2016;640765
[MENTION=17366]teacher46[/MENTION] Tamir süresi haklarınızı isteyebilmek için ayrıca şartlardandır, bu sürenin dolmasınada gerek yok, aynı sebepten birden fazla arızalanmasınada gerek yok, tamir ettirip almanız aleyhinize değil, ancak arızalı iken Tüketici Mah. den bilirkişi talep edip rapor tutulmasını istemeniz, rapor sonrasında aracın değişim iadesini veya mahkeme sürecini hızlandırır.


Bilgilendirme için teşekkürler. Aynı hatayı tekrar verecektir diye düşünüyorum çünkü şarj etme dışında hiç bir işlem yapılmadı. İlk 2 arızada dediğiniz gibi bişey yapmadık ama 3. arıza olduğunda bilir kişi talep etsek hemen anında oluyormu acaba o iş yoksa aracın arızalı durumda çok beklemesi gerekir mi ve eğer gerekirse garanti kapsamı konusunda arızayı servise bildirmek içşn belirli bir süre kısıtlaması varmı biliyormusunuz?


Çevrimdışı Mecheng89

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 29
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: teacher46;640764
Servis aküyü şarj edip edip veriyor bana bi sorun görünmüyor başka diye, sanki akülü araba aldık:) evdeki çocuğun akülü arabanın aküsü bile 2 haftada bitmiyor:) neden bitmiş diye sorduğumda bi açıklama yapamayıp tekrat tekrar acaba bi lamba, dörtlükler, teyp, far  veya araç iç aydınlatmasını açık falan mı unutuyorsunuz diye soruyorlar. Tabiki de böyle bişey yapmıyorum. Bugün kendilerine de dedim ben öyle bişey yapmış olsam ya lambayı açık unutmuştuk bak bidaha unutmayalım da sorun yaşamayalım derim ve muhtemelen uzun sürecek bir yargı yoluna başvurmam olur biter dedim. 6 aydan sonra ki bunu yapmadım ve yapmış da olsam bile bnm bişeyleri açık unuttuğumu falan ıspatlayacakları bişey yok. Yani 1 yılı geçmiş de olsa bunu kullanıcı hatasına vuramazlar sanki?


Böyle bir olayın olması teknik olarak mümkün değilki. Anahtarı kontaktan çıkarımca tüm sistemler kapanıyor. İç aydınlatma dahil kapanıyor. Bunu iletin servis sorumlularına.


Çevrimdışı teacher46

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mecheng89;640770
Böyle bir olayın olması teknik olarak mümkün değilki. Anahtarı kontaktan çıkarımca tüm sistemler kapanıyor. İç aydınlatma dahil kapanıyor. Bunu iletin servis sorumlularına.


Söyledim zaten ama hani açıklama yapamadıkları durumda suçu karşıya yükleyecekler ya ille:) bi de devamında yanlış anlamayın hani sizi suçladığımızdan falan değil de insanlık hali olabilir falan diyorlar. Kabul etmemeleri durumunda ki etmeyeceklerdir, sadece zaman uzayacaktır bence.