1 Günlük arayış sonrasında koskoca Çanakkale nin en çok Nalbur, boya vs dükkanının bulunduğu semtlerinden biri olan Kepez'de bir tane bile ısıya dayanıklı sprey boya bulamadım. Hatta AVM içindeki Tekzen de bile yoktu.
Günlerden cumayı gösterdiğinde egzozları sanayide taktırayım dedim. Yol üstünde bir boyacıya uğradım ve deponun en dibinde ısıya dayanıklı boya bulabildim. Sonrasında ver elini egzoz dükkanı.
Çanakkale'de bu işleri yaptırmak cidden sıkıntı, o nedenle ileride yaptırmak isteyen olabilir diye dükkanın adını paylaşayım: Gurur Egzoz.
İlk olarak aracımızı lifte aldık.
Görüldüğü gibi sağ tarafta her şey 2. çıkış için hazır. Bu çıkış için 3 planımız vardı:
1- Soldaki susturucudan, arka tampon ve difizörün arasından geçecek şekilde bir hat çekmek. Ancak hem tampon hem de difizörün ısınma ve erime ihtimaline karşı bundan vazgeçtik
2- Orta susturucuya bir çıkış daha açıp bunu sağ tarafa götürmek. Ancak orjinal orta susturucu tek çıkış için tasarlanmıştı, orjinalliğini bozmamak ve ikinci bir çıkış deliğinin geri basıncı düşüreceğini varsayarak bundan da vazgeçtik.
3- Son seçenek olarak orta susturucudan sonra sol tarafın borusundan sağa kaynakla yeni boru çekelim dedik ve işe giriştik.
Öncelikli olarak soldaki egzoz ucunu, susturucudan ayırmakla başladık.
Bunu yaptığımızda bizi bir sürpriz bekliyordu. O da son susturucunun iki çıkışa sahip olmasıydı. Oysa bizdeki egzoz ucunun boğazı tek çıkışa uygun şekildeydi.
Bu durumda araya uygun Y şeklinde bir boğaz koymamız gerekti. Ama ellerinde uygun parça olmadığından Bir sürü çekiç, eğme bükme ve kaynak işi yapmak zorunda kaldık. Bu iş oldukça vaktimizi aldı. Ama sonunda hallettik.
Sonrasında sağ tarafa hat çekmeye başladık.
Milimetrik ölçümlerden sonra 2 tarafta tam istediğimiz oldu. Aracı liften aldık, strat ı verdik ve o da ne homur homur güzel bir ses çıkıyor. Hmm dedim tam kıvamında olmuş. Ama yolda hiç ama hiç hoşuma gitmedi. Sağ taraf düz boru olduğu için araç bayaa bir gürültülü oldu. Evet cold - start müthiş ama sonrasında çok kafa ütülüyor.
Haftaya yapılacak 2 iş kaldı. Sağ tarafa bir susturucu takmak ve egzoz içlerini boyamak.