Tabii memnuniyetle, aracimi satiliga cikarmadim.
Satmayi da dusunmuyorum, sizin kastettiginiz gibi sattigim fiyat ne kadar yuksek olursa olsun alacagim aracin temizligi, bakimlarindan kacinilip kacinilmadigi, ayrica nasil kullanildigini bilmeyecegimden ve ederinin cok cok ustunde bir fiyatla karsima cikacagindan hic mi hic dusunmem.
Aracimin piyasasi donanimdan kaynakli 100K-110K bandinda, binici fiyati olarak. Malum sitede emsallerine bakarsam 128K yazmam gerekir.
Vicdanen dogru bulmiyorum.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Cevabınız için teşekkürler efendim.
Görecelilik burda devreye giriyor işte. Kasten sormuş olduğum bu soruya tam da beklediğim cevapları verdiniz.
Piyasa ve kişinin kendi talepleri.. Bu ikisi temel kıstas.
Piyasa ederi olarak, 120 küsür bin liralara 2010 model bir araç alacağıma, o fiyat dolaylarına birçok yeni modelli alternatiflere yönelirdim. Bu da, yukarıda başlık sahibi arkadaşa sorduğunuz fiyat skalasındaki diğer araçlar sorgusu gibi oluyor. Esas itibariyle, her fiyat aralığında her araca alternatif bulmak mümkün. Bu, son kullanıcı açısından çok büyük avantajdır. İsteyen gidip istediğini alır, tekele mahkum olmaz.
Ayrıca, sıfır fiyatları arttıkça ikinci ellerin de fiyat artışına uğraması kaçınılmaz.
Bu üst-alt model, dolu-boş veya segment farkı olmaksızın tüm araçlarda böyledir. İkinci el piyasası ölü denilen araçlarda bile fiyat artışı olur..
Müsadenizle kendimden örnek vereyim:
Nisan ayında satın almış olduğum aracımı 92.500₺'ye aldım. Şaka gibiydi ama henüz 600 km'deydi, 2017 modeldi ve güzel ekstraları vardı. Benden önceki sahibi sağolsun, resmen yatırmıştı aracını ve yine resmen bana hazırlamış gibiydi. Kısmet işte..
Arabamı almadan hemen önce, skoda bayisinde sıfır 2018 model aynı motor ve donanım paketinde fakat daha az donanımdaki araca 108.500 ₺ fiyat alarak kapora yatırmıştım. Şu anda sahibi olduğum bu aracı bulunca, kaporamı geri aldım ve 16.000₺ farkı vermeyi anlamsız bulup ikinci el olanını aldım.
Çok değil, bundan 4 ay öncesi için konuşuyoruz. O gün, sıfırı 115bin lira iken bana 108'e bırakılan araç, şu anda opsiyonları ile birlikte 170 bin ₺ ve bayide bana hurda indirimiyle 155'e bırakılıyor.
İşte tam burada vicdan değil, mantık kıstası devreye giriyor.
-Özellikle- halen sıfırı çıkan bir kasaya sahip araç kullanıyorsanız, sıfırına bakarak aracınızı fiyatlandırmanız daha olasıyken, kullandığınız aracın kasası güncel değilse daha göreceli bir fiyatlandırma politikası gütmek zorunda kalıyorsunuz.
Şimdi sizce bugün aracımı satıyor olsam, sıfır fiyatları belirttiğim gibi 155 bin seviyelerindeyken ben vicdanımı dinleyip 100-110 bine mi aracımı satsam yoksa ben satın aldığımda iki araç arasındaki fiyat farkı 16 bin iken az daha büyütüp 20-25 bin lira yaparak kendi aracımı 130 bin liradan mı ilana koysam?
Arz benim elimde, 2 parmak hareketiyle 5-10-20 bin liralar farkettirebiliyorum ama bir de bu işin "ederi" var. Talep ne der, onu kestirmek biraz güç..
Bu yüzden, herkes kendi fiyatlandırmasında haklıdır. Bunlar tamamen değişken parametreler.. Dileyen dilediği şekilde malını fiyatlandırabilir, bu yüzden başlık sahibi arkadaş -bence- mantıklı bir fiyatlandırma politikası güdüyor.. Satar-satamaz, orası ayrı. Orası işte, tamamen "kısmet".
Hepinize hayırlı günler diliyorum. Başlık sahibi arkadaşa da, hayırlı satışlar..
:gaz: