škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

dsg.. d’mi yoksa s’mi ?

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı doktor

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
dsg vitesi hangisinde kullaniyorsunuz ve neden ?


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Genelde ekonomik mod olan D (drive/sürüş) konumunda kullanırım. Yokuşlarda ve sık vites değiştirilecek yollarda spor mod S, ya da çok yavaş trafikte sürekli 1-2 yapacağına baskıya da az iş düşmesi için manuel 1 de kullanmaya özen gösteriyorum. Bazen de yokuşta D modunda devirin düşmesine izin vermeyip biraz daha gaz vermektense gaz pedalini sabit tutup manuelde 1-2 vites küçültüyorum. Geçen ay 1650 km kadar iki farklı araçta manuel kullandığımdan otomatik ve DSG'nin kıymetini bir kez daha anladım!:gaz:


Çevrimdışı smsener

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 340
    • Profili Görüntüle
Hep "S" modda kullaniyorum, start&stop calistigi an araba iptal ederim. Cok yogun trafikte (nadir trafige girerim)/ Kula rampalari gibi uzun yol yokuslarinda manuel kullaniyorum.

Neden? "D" bana gore abayi cok bayiyor. Cok yakmak disinda bir eksisi var midir bilmiyorum ama arti yonu de egzoz hic tikanmadi ( dusuk devirde kullanimda kronik sikayet galiba)

Manuel kismi da; devamli vites degismesin diye.

Start iptal; arabanin yaptigi yakit tasarrufunun bedeli, kisa zamandan degisecek olan akunun bedelinden cok daha azdir.
« Son Düzenleme: 18 Eylül 2018, 07:33:55 Gönderen: smsener »


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Rampalar peşpeşe ise S daha akıcı.

D'de araba ekonomi yapsın diye epey düşük devir çevirince tutuk oluyor


Çevrimdışı mojaverock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 291
    • Profili Görüntüle
Yaklaşık %70 Eco %20 S %10 manuel %0 D modunda kullanıyorum .


Çevrimdışı bertugdogan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
İlk kalkışta hep manuel viteste kaldırıyorum. Kalkıştan sonra düz yolsa d ye rampa çıkışsa s ye alıyorum. D ve  S modunda araç hep ikinci viteste yarım debriyajda kalkıyor.  Böylece Debriyaj ömrünün bir nebze de olsa uzayacağını tahmin ediyorum. Bir de Manuel de kalkış yapınca araç zorlanmadan hemen toparlıyor. Ben de start stop u hep kapalı tutuyorum. Yıllardır turbo devri düşmeden motoru kapatmayın diyen üreticiler emisyon normlarını tutturmak için belki de erkenden bozulacak turbo yedek parçası satabilmek için dün dediklerini bugün inkar eder olmuşlar. Bildiğim kadarıyla bizim tdi araçlarımızda motor durunca yağlamayı devam ettirecek ilave bir sistem yok. Üç kuruş tasarruf için binlerce liralık turbo masrafı yapamam.


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
DSG arızalanacak korkusu milleti mühendis yapmış maşallah.
Vites değiştirmeye bu kadar meraklıydınız neden otomatik şanzımanı tercih edersiniz anlamam.
Mekanik yada elektronik sorun varsa zaten zamanla ortaya çıkar bunu engelleyemezsiniz.
Bana göre yoğun trafik olmayan şehirlerde otomatik vites araç gereksiz.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Millet renaultun edc sini fordun powershifti hyundai dct yi umursamadan d modda kullanıyor korkusuz dsg nin o çok kronik sorunlar eskidendi fabrikası bile değişti artık bu kadar takmayın. Manuel araçta bile baskı balata değişiyoe kavramanın bitmesinden daha doğal  olan ne ki bu korkuyu yaşıyorsunuz? En önemli şey aracı park ederken yükü el frenine almanız bunun için de vitesi N ye alıp el freni çektikten sonra frene tekrar bas çek yapıp P ye alarak yükü şanzumana yıkmamak olay bu. Zaten kavrama biter kullanıma göre artık her yer yapar oldu servis bakımlıysa zaten vereceğiniz 500-600 lira işçilik. Baskı balata bile 1.3 2007 doblonun sanayide 600 lira nedir bu kadar korkmanızın sebebi :) daha geçen gün tanıdığın Passatı nın kavraması bitti servis garantili değildi Mersin de sanayi de herşey dahil 1800 liraya yaptırdı 95 bine kadar gitti kavrama artık bu kadar takmayın şunu hepsi çift kavrama oluyor elinizde en iyi çift kavramalı şanzuman var tadını çıkarın :))


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı bertugdogan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mehmet 2016;642393
DSG arızalanacak korkusu milleti mühendis yapmış maşallah.
Vites değiştirmeye bu kadar meraklıydınız neden otomatik şanzımanı tercih edersiniz anlamam.
Mekanik yada elektronik sorun varsa zaten zamanla ortaya çıkar bunu engelleyemezsiniz.
Bana göre yoğun trafik olmayan şehirlerde otomatik vites araç gereksiz.


Vites değiştirmeye meraklı değiliz tabiki. Ama problem çıkarabilen bir şanzımanı ve baskı balatayı korumaya çalışmak, bu hassas sistemi yormadan kullanabilmek için mühendis olmaya gerek yok. Kalkışlardaki Yarım debriyaj, debriyaj ömrünü bitirir. Rampalarda devirsiz kullanımın da sonuçları aşikar. Velhasıl herkes soru soran arkadaşa kendi bildiğince "yardımcı" olmaya çalışıyor. Önerilerim hatalı da olabilirdi. Ama kimseyi ti- ye almadım en azından.


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12296]bertugdogan[/MENTION] benim bu konuda paylaşımda bulunmam  meseleyi hafife almak değil tersine, Dsg de yaşanan problemleri kalıcı olarak çözüm üretmeyerek tüketicilerin şikayetlerine kulak tıkayan, üretici firma ve bu ürünü halen piyasaya 2 garanti ile satış yapan firmayadır benim sitemim.
Bir çok ülkede dsg 10 yıl garanti ile satılıyor.
Sizin bahsettiğniz kişisel tedbirlerin hiçbir bilimsel dayanağı yok malesef.