škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Turbonun yeri nerede?

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı skoda bw

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Turbodan ıslık sesi geliyor. Muhtemelen o dönen yelpazeler zarar gördü. Hem hasar tespiti yapmak, hem de turbocharger'ı değiştirmek için turbo gövdesini sökmeyi düşünüyorum. Youtube'da konu ile ilgili bir çok video var, parça değişimini halledebileceğimi sanıyorum, ama turboyu araçtan sökebileceğim konusunda emin olamıyorum. Tam olarak yerini bile tespit edemedim, muhtemelen motor ile klima arasında bir bölümde. 2008 model octavia 2.0 tdi'larda turbo tam olarak nerede? Ben aradım, bulamadım, ama yeri (ve mümkünse sökülmesi) ile ilgili fotoğraf ya da video paylaşabilecek olan birileri var mı?


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Yanlış anlamayın da daha yerini bile bulamadıginiz turboyu sökmeyi ve tamir etmeyi düşünüyorsunuz. Kolay gelsin şimdiden.


Çevrimdışı skoda bw

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mdindas;642878
Yanlış anlamayın da daha yerini bile bulamadıginiz turboyu sökmeyi ve tamir etmeyi düşünüyorsunuz. Kolay gelsin şimdiden.


Bu sorunun geleceğini tahmin etmiştim, fakat konuyla alakalı bir çok video izledim ve elim bu tip işlere yatkındır. Yapabileceğimi düşünüyorum. Gelgelelim internette turbonun yerine dair bir döküman bulamadım. Yerini bilirsem yapabilirim diye düşünüyorum. Yurtdışında öğrenciyim ve masraf yapabilecek gücüm yok burada. O nedenle bu tip şeyleri kendim halletmek zorundayım.


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
şimdi o öyle değil işte. elindeki 13-14 anahtarla düz yıldız tornavida ile yapılacak iş değil. Aracı lifte kaldırmak, motorun arka tarafından egzos çıkış manifolduna ulaşmak gerekecek. Turboyu bi şekilde elinize aldınız diyelim , sekmanı sökmek için aparat, bilyaları sökmek için çektirme, yerine takmak için press, bir sürü şey lazım olacak. Herşeyi toparladınız genel kontrol ve arıza takibi ve adaptasyon için program bilgisayar lazım olacak. Bence hiç kalkışmayın derim. Yoksa tabiki bende kendim gözle görüp müdahale edebileceğim işleri kendim yapmaya çalışıyorum.
Ayrıca araç bakım onarım ile ilgili onarım yöntemleri pdf formatında olan kitaplar free olarak özellikle son 15 senedeki araçlar için pek bulunmuyor. genelde ücrete tabi olarak satın alınabiliyor. '' octavia repair manual ''kelimelerini kullanarak bu kitapları arayınız.
« Son Düzenleme: 08 Ekim 2018, 10:27:23 Gönderen: mdindas »


Çevrimdışı skoda bw

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mdindas;642891
şimdi o öyle değil işte. elindeki 13-14 anahtarla düz yıldız tornavida ile yapılacak iş değil. Aracı lifte kaldırmak, motorun arka tarafından egzos çıkış manifolduna ulaşmak gerekecek. Turboyu bi şekilde elinize aldınız diyelim , sekmanı sökmek için aparat, bilyaları sökmek için çektirme, yerine takmak için press, bir sürü şey lazım olacak. Herşeyi toparladınız genel kontrol ve arıza takibi ve adaptasyon için program bilgisayar lazım olacak. Bence hiç kalkışmayın derim. Yoksa tabiki bende kendim gözle görüp müdahale edebileceğim işleri kendim yapmaya çalışıyorum.
Ayrıca araç bakım onarım ile ilgili onarım yöntemleri pdf formatında olan kitaplar free olarak özellikle son 15 senedeki araçlar için pek bulunmuyor. genelde ücrete tabi olarak satın alınabiliyor. '' octavia repair manual ''kelimelerini kullanarak bu kitapları arayınız.


Hocam anlıyorum, fakat burada kiralık oto tamir yerleri var. Kirası saati 10 euro civarı. Giriyorsun, tüm alet edevat var. Lift var. İş sadece senin kişisel becerilerine kalıyor. Ben geçenlerde yağ ve filtre değişimlerini bu şekilde kendim yaptım. Önceki sene yaklaşık 250 euro verdiğim işlem için bu sefer 1. sınıf tüm malzeme ve garaj kirası dahil 80 euro'ya mal oldu. Üçte birinden daha az bir paraya yani. Turbonun içinde değişmesi gereken parça burada yaklaşık 180 euro. Demonte edip, tekrar monte edeceğim eğer sorun o ise. Bir tamirciye gitsem 500-600 eurodan aşağı tutacağını sanmıyorum.


Çevrimdışı mfeker89

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Hocam benim basima geldi. Araba kliması yada kalorifer sistemi acik oldugunda mesela aracla seyir halinde giderken sikinti yok herhangi bir kirmizi isikta durdugumda arabanin içini egzoz kokusu kaplardi. Gecen sene araci bakima doktugumda ustaya anlattim durumu. Bi baktikki benden onceki sahibinde turboyla ilgili bir islem yapılmış fakat bizim geri zekali ustalar işini çok iyi yaptiklari için turboyu tam yerine oturtamamislar. Arac seyir halindeyken ruzgar sirkülasyonu oldugundan kabine egzoz dumani gelmiyor ne zaman ışıkta beklesem herhangi bir rüzgar esmesigi icin polen filtresinden turbonin borusundan sizan duman geliyormuş. Diyeceğim o ki turboyu söker ve takarken dikkat edin lütfen


Çevrimdışı HasanK

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Biraz meşakkatli iş, Buradaki ustalar bile 3-4 saat uğraşıyor. Tüm soğutma suyu da değişiyor, hem altından hem üstünden çok parça söküyorsun arabanın.

Ayrıntıları bilmiyorum ama arabanın soğuk olması lazım, ateş gibi olur hemen yapmaya kalkarsanız en az 3-4 saat bekletmeniz lazım arabayı el deyebilmek için yada gece bırakıp sabah yapacaksınız işinizi.

2.0 Tdi mi 1.9 Tdi mi 1.6 Tdi mi, Octavia x.x Tdi Repair Manual diye aratırsanız istediğiniz dokümana ulaşırsınız.

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi