škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Araca sıfır motor yaptırdım. (11 bin TL)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar selam.
Sebebini bilemediğim bir şekilde aracımın motor kompresyonu düştü ve aracım çalışmadı. Uzun bir araştırma neticesinde motor yapılacak dendi ve yapıldı.
Açıkçası maaliyet canımı baya bi acıttı. Yapacak bir şey yok. Olacakmış oldu.
Sorum şu, faturaya yazılım için 800 TL yazmışlar. Motor yapıldığında yazılım da atılır mı ve bu kadar pahalı olur mu?
107 binde triger seti değişmişti araç 113 binde bunlar yine değiştirmiş, gereklimiydi ki?
Bir de yağ meselesi var. Bizim motorlar için 5/30 yağ kullanılıyor diye biliyorum ama bunlar shell 0/30 yağ kullanmışlar yani daha ince bir yağ.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimiçi lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Hayırlı olsun. Yetkili serviste mi yapıldı?

Triger nafile değişmiş sanki


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;642909
Hayırlı olsun. Yetkili serviste mi yapıldı?

Triger nafile değişmiş sanki


Sağolun.
Özelde.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
Aracı bugün aldım. Canım sıkıldı kafam iyice karıştı. Shell 1.6 TDI motorlar için 0/30 yağ öneriyor.
Triger içinse motor yapılan her arcın triger setini değiştirirlermiş. Açıkcası ikna olmadım. Yarın motor yaptırsak yine mi değiştireceğiz yani.
Bir de yazılım meselesi var tabi adamlar motora yazılım atmışlar niye dedim cihaza bağlayınca son yazılım yükleniyormuş yoksa cihazla işlem yapılamıyormuş. İyi güzel de bu sefer de ön kızdırma sistemi kontrol ışığı yanıp sönüyor. Bu nolcak dedim. Bin liraya akışmetre takıyoruz sönüyor dedi. İstemezsem 500 liraya ışığı yazılımla söndürüyoruz dedi.
Varsa bi açıklaması olan memnun olurum.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
Ha bu arada yazılım için 750 tl para ödedim. Endişem bu heriflerin yanlışlıkla emisyon yazılımını yüklemiş olmaları. Bildiğim kadarıyla o işlem serviste bedava yapılıyordu.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı skoda bw

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: archaeologist;642908
Arkadaşlar selam.
Sebebini bilemediğim bir şekilde aracımın motor kompresyonu düştü ve aracım çalışmadı. Uzun bir araştırma neticesinde motor yapılacak dendi ve yapıldı.
Açıkçası maaliyet canımı baya bi acıttı. Yapacak bir şey yok. Olacakmış oldu.
Sorum şu, faturaya yazılım için 800 TL yazmışlar. Motor yapıldığında yazılım da atılır mı ve bu kadar pahalı olur mu?
107 binde triger seti değişmişti araç 113 binde bunlar yine değiştirmiş, gereklimiydi ki?
Bir de yağ meselesi var. Bizim motorlar için 5/30 yağ kullanılıyor diye biliyorum ama bunlar shell 0/30 yağ kullanmışlar yani daha ince bir yağ.


Yağı doğru koymuşlar. Shell 0/30 konuyor bu araçlara. Ama Castroll koyacağım derseniz bu sefer 3/30 tavsiye ediyor. Ben castroll 3/30 koydum mesela.

Hiç bir yazılımın o kadar tutması doğru olamaz. Bana fiyat fahiş geldi.


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
Bugün Skoda vosmer'den aradılar. Yarın gelin aracınızın emisyon yazılımını yükleyelim. Ayrıca akışmetresi de değişecek dediler. Ücretsiz olarak. Tamam dedim. Yarın gidiyorum.
Motor yaptırdığım usta araca 750 tl ye yazılım atıldığını bu yüzden arıza ışığının yandığını 1000 tl daha verirsem söneceğini söylemişti. Anladığım kadarıyla servisin bedavaya yaptığı işlemi 1750 tl ye yapacak.  
Yarın işin aslını öğreneceğiz.
Ayrıca rektifiye listesinde yağ pompasının olmadığını farkettim. Adam daha 6 bindeki triger setini değiştiriyor ama yağ pompasını değiştirmiyor.
Du bakalım bu iş nereye varacak...
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Hayırlısı olsun, olan olmuş artık. Yine de tespit ücretini göze alıp servisten teklif almak gerekirdi diye düşünüyorum.


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;642999
Hayırlısı olsun, olan olmuş artık. Yine de tespit ücretini göze alıp servisten teklif almak gerekirdi diye düşünüyorum.


Bugün servisteydim. Aynı işlemin kendilerinde 20 bin tl ye mal olacağını söylediler.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
Bugün İzmir vosmer Skoda servisine gittim. Aracın hikyesini anlattım. Dışarıda yapılan bir motora güvenemeyiz emisyon güncellemesi aracınızda bazı sorunlara neden olabilir dediler.
Tmm ozaman dedim ön kızdırma ışığını söndürüverin. Bunun için aracı bırakmanız, bizim işlemlerimiz neticesinde araçta oluşabilecek hiçbir arızadan sorumlu tutulamayacağımıza dair bi evrak imzalamanız gerek dediler. İmzaladım.
Bekleyip görcez bakalım.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: archaeologist;643030
Bugün servisteydim. Aynı işlemin kendilerinde 20 bin tl ye mal olacağını söylediler.


Demek istediğim olayın maddi boyutu değil. Acaba sorun doğru tespit edilmiş mi?


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;643032
Demek istediğim olayın maddi boyutu değil. Acaba sorun doğru tespit edilmiş mi?


Motorun içi okadar kötüydü ki kimse inanamadı. Ancak yağsız çalışmada motor bu hale gelebilir dediler. Sekmanlar aşınmamış yamulmuştu.
Bu denli hasara neyin sebep olduğunu bilememek ise en çok canımı sıkan durum.
Çünkü sebebini bilemediğin bir sorunu çözemezsin ve tekrarlama ihtimali vardır.
Benim aklıma yağ pompasınım görevini tam olarak yapamadığı  ama kime sorsam servis dahil bu durumun imkansız olduğunu pompa görevini yapmadığında mutlaka yağ arıza ışığının yanacağını söylüyor. Yağlama yapmayıp arıza ışığının yanmama ihtimali yokmu belmiyorum.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Yağ pompası arızasında ya da yağlama yapılamıyorsa bu durum dolaylı olarak hararete yansımayacak mı? Yağ ışığı yanmasa bile hararet ikazı çıkacaktır diye düşünüyorum. Yağ ışığının da eskiden beri sadece yağ seviyesini gösterdiğini biliyorum. Yeni teknolojide yağlama olmadığında da yanar mı bilemiyorum. Ama dediğiniz sonuç muhtemelen yağlanamamadan kaynaklı olabilir.


Çevrimdışı mfeker89

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Kızdırma bujisi ışığı yaniyorsa enjektör bobinlerinin omaj ölçümlerini yaptir. Herhangi bir enjektör bobinin omajinda bi farklılık varsa diğerlerine gore emin ol araç seni en kısa zamanda yolda bırakır. Bu cay motor numarali tdi motorlarin kronik arızasıdır enjektör bobini. Hele 100 bini deviren araçlarda pimi çekilmiş bomba gibidir nerede patlayacağı belli olmaz derim ben.


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mfeker89;643077
Kızdırma bujisi ışığı yaniyorsa enjektör bobinlerinin omaj ölçümlerini yaptir. Herhangi bir enjektör bobinin omajinda bi farklılık varsa diğerlerine gore emin ol araç seni en kısa zamanda yolda bırakır. Bu cay motor numarali tdi motorlarin kronik arızasıdır enjektör bobini. Hele 100 bini deviren araçlarda pimi çekilmiş bomba gibidir nerede patlayacağı belli olmaz derim ben.
Dün aracı servisten aldım. Kızdırma bujisi ışığını söndürdük dediler. Şu ana kadar da yanmadı.
Çekap sonucunda araçta EGR arızası tespit etmişler. Peki arıza ışığı yanıyor mu dedim. Yanmıyormuş.
Ama yolda gelirken Egzoz Gazı kontrol ışığı yandı. İnceledim EGR arızasında bu ışığı yakabiliyormuş.
Nitecede dünya para verip sıfır motor yaptındık ama dert bitmiyor. Şimdi de nur topu gibi bir EGR arızamız oldu.
Açıkcası soğudum.
octavia 1.6 TDI elagance 2011