Ben de işin doğrusu uzun süredir tereddütteyim.
Akü çok kötü değil, ancak geç çalışma olayı da kafama takılıyor.
Genelde uzun süre aracı çalıştırılmadan beklemede kalınca geç çalışıyor.
Motor sıcakken olmuyor bu olay.[/I]
Levet Bey sakın soguk havalarda heleki bizimki gibi durumu olan akülerle (yani cok kullanılmayan akü sarj seviyesinden emin olunmayan yada az olan) mar yani bekleme konumunda cok bekleme. Bırak gec calısmayı hiç calıstıramzsın bile belki. Nedeni ise soğuk havalarda mar pozisyonunda kızdırma bujisi devreye girer ve bu ekipman resistanslı ısıtıcı olduğu ve dizel motorları soguk havada emme havasını kolay çalıştırmak için ısıttıgından dolayı ciddi akım ceker. Soguk havada bir de ustune bekleme konumunda cok beklersen aku de sarjlı degılse akuyu bitirir. Sorun akünün kötü durumda olmasından degil enerjısının bitmis olmasından.
Gecenlerde basıma gelen ve videosunu attıgım aracın calısmama durumu bundandı benim. Akü zaten sarj olamıyor bir de ben ölçümler yapacam diye biraz fazla beklemiştim o konumda, hava da epey soguktu. araba 2 kere oksurdu calısmadı. tam hapıyuttum derken 3'üncüye bekledim ve uzunca anahtarı marşta tuttum ve gaz pompaladım 1 2 kere zor bela marsı aldı.
simdi sorun yok marslama konusunda. S/S nadır devreye giriyor. Bu sabah girdi mesela... kafasına gore takılıyor s/s ama marşlamada sıkıntı yok. ha sogukta birkac saniye gec alıyor o ayrı.