škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Lock/Unlock Detection(Kilitleme algılama)?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı recepsun

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
Merhabalar herkese,

Araba çalışmazken arabanın kilitlerinin açılıp kapandığını nasıl algılayabilirim? Kendime CH/LH ve camlar için otomatik kapatıcı yapıcam ama tek eksiğim arabanın çalışmazken kilitlendiğiini veya açıldığını tespit etmek. BUS verisi okuyarak olabilir ama benim tercihim fiziksel bi nokta. Sigorta gibi mesela. Akım veya herhangi bir sinyal geçecek nokta.

İyi formlar.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Arabanız kaç model kodlamayı denediniz mi?

Elektronik olarak da BCM/CECM modulü üzerinden ilgili kilitleme ve açma kablolarını bularak yapılabilir diye düşünüyorum. Elektrik tertibatı ve ışıklandırma ile ilgili kontrol kartı ve bağlantıları orası.


Çevrimdışı recepsun

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
2013 rapid elegance. Door control unit ve light contol unit bulunmamakta bu modelde. Bundan dolayı anahtar ile camlari kontrol edemiyorum ve ch, lh, turning light gibi ozellikler bcm üzerinde kodlansa bile open circuit hatası veriyor ve calismiyor. Ben de kendim yapayim dedim.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
İmkansız diye bir şey yoktur. Kilit tetiklemesini bulabilirseniz her kilit ve açmada ve kapatmada park+sis ya da farları bir zamanlama devresi ile belli bir süre ilgili roleleri tetikleyerek açabilirsiniz. Gündüz yanmaması için bir adet ldr (ışığa duyarlı direnç) ilavesi yapılmalı.


Çevrimdışı Atabey01

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: recepsun;643743
Merhabalar herkese,

Araba çalışmazken arabanın kilitlerinin açılıp kapandığını nasıl algılayabilirim? Kendime CH/LH ve camlar için otomatik kapatıcı yapıcam ama tek eksiğim arabanın çalışmazken kilitlendiğiini veya açıldığını tespit etmek. BUS verisi okuyarak olabilir ama benim tercihim fiziksel bi nokta. Sigorta gibi mesela. Akım veya herhangi bir sinyal geçecek nokta.

İyi formlar.


Merhabalar, yanlış anlamadıysam kapılar kilitlendiğinde camlarında kapanmasını istiyorsunuz?

Bunu yaparken camın hangi seviyede açık olduğunu nasıl kodlamayı düşünüyorsunuz?

2013 rapidlerde cam motorlarında modül yok. Diyelim ki cam 8sn de tam açıkken kapanıyor. Peki yarım açıkken modül olmadığında 8sn güç uygulamanız motorlara zarar vermez mi?

Bilmediğim için soruyorum yanlış anlamayın.

Konuyu takipteyim. Bu durumdan bende şikayetçiyim.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Atabey01;643819
Merhabalar, yanlış anlamadıysam kapılar kilitlendiğinde camlarında kapanmasını istiyorsunuz?

Bunu yaparken camın hangi seviyede açık olduğunu nasıl kodlamayı düşünüyorsunuz?

2013 rapidlerde cam motorlarında modül yok. Diyelim ki cam 8sn de tam açıkken kapanıyor. Peki yarım açıkken modül olmadığında 8sn güç uygulamanız motorlara zarar vermez mi?

Bilmediğim için soruyorum yanlış anlamayın.

Konuyu takipteyim. Bu durumdan bende şikayetçiyim.


Cam kapatma modülü önceki aracıma uygulamıştım çok kullanışlı, kapatma olayına gelince cihazın içinde termikli kontrol devresi var ve belli bir direnç ile karşılaştığında devreyi kesiyor yani camlar kapanıp motor zorlanınca gücü kesiyor ve diğer camı kapatıyor hafızaya alma olayı yok, cam kapanırken elinle baskı uygulansa bile camı kapatma işlemi duruyor ama bazı modüllerde sıkışma ayarı bulunmuyor ve eğer camlar zor kapanıyorsa bu sefer kapatamıyor cam kapalı diye o yüzden ayarlı modüller daha kullanışlı.


Çevrimdışı recepsun

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;643831
Cam kapatma modülü önceki aracıma uygulamıştım çok kullanışlı, kapatma olayına gelince cihazın içinde termikli kontrol devresi var ve belli bir direnç ile karşılaştığında devreyi kesiyor yani camlar kapanıp motor zorlanınca gücü kesiyor ve diğer camı kapatıyor hafızaya alma olayı yok, cam kapanırken elinle baskı uygulansa bile camı kapatma işlemi duruyor ama bazı modüllerde sıkışma ayarı bulunmuyor ve eğer camlar zor kapanıyorsa bu sefer kapatamıyor cam kapalı diye o yüzden ayarlı modüller daha kullanışlı.


Sıkışma modülü kolay. Motorun beslemelerine akım sensorü koyup fazla akım çektiğinde durdurabilir. Hatta kendini aşağı çekip yeniden kaldırır belki istediğimiz gibi yapabiliriz. Sadece kablo renklerini anlatan bi dokümana ihtiyacım var.


Çevrimdışı Atabey01

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: recepsun;643832
Sıkışma modülü kolay. Motorun beslemelerine akım sensorü koyup fazla akım çektiğinde durdurabilir. Hatta kendini aşağı çekip yeniden kaldırır belki istediğimiz gibi yapabiliriz. Sadece kablo renklerini anlatan bi dokümana ihtiyacım var.


Telefon yada mail adresi verirseniz size döküman yollayabilirim.



Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: recepsun;643832
Sıkışma modülü kolay. Motorun beslemelerine akım sensorü koyup fazla akım çektiğinde durdurabilir. Hatta kendini aşağı çekip yeniden kaldırır belki istediğimiz gibi yapabiliriz. Sadece kablo renklerini anlatan bi dokümana ihtiyacım var.


Aracın kablo şemasına ihtiyacın varsa onu deneyerek bulmak gerekebilir, önceki aracıma taktırırken elektrikçi falçata ile kabloya ince yarık atarak kabloları ayarladı ama modül şeması alta.



Çevrimdışı Atabey01

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;643844
Aracın kablo şemasına ihtiyacın varsa onu deneyerek bulmak gerekebilir, önceki aracıma taktırırken elektrikçi falçata ile kabloya ince yarık atarak kabloları ayarladı ama modül şeması alta.



Resim büyüdüğünde yazılar okunmuyor hocam.