0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Mehmet bey, eski akü hiç bir zaman yüzde yüz doluluğa ulaşamaz. Yüzde yüz zaten teoriktir. En babayiğit akü bile en zorlama şarjda deşarj akımına bağlı olarak yüzde seksenleri zor bulur. Yük altında 12,40 altına düşmüyorsa, soğuk hava da dikkate alınınca bir süre daha idare eder.
Bugun sabahki durum.T-5,p°C, Kör12.3V, mar11.9V, drop8.3V, sarj14.6VMars basti, S/S devreye girmiyor, enerji ihtiyaci yuksek uyarisi.
Benzer bir şey için bir yerde yarım kontakta 10-15 saniye uzun farlar yakılarak da yaklaşık fikir edinilebileceğini okumuştum. Yani süre sonunda yine akü kaç volt verebiliyor ona bakılacak. 12,40 voltu ne kadar geçiyorsa o kadar sağlamdır anlamı çıkar.
Bahsettiginiz dogru ama 10, 15 saniye degil 3 ila 5 dk farlar acik kalmali. Inci akunun videolarinda vardi. Farlar cok ciddi akim cekebilecek kapasitede degil aku test cihazlari gibi. O videoda "yeni sarj olan veya uzun sure calisan aracin akusunu dinlendikten sonra olcmeli, yeteri kadar zaman yoksa farlar acik birakilarak 3 ila 5 dk sonra olcmeli" gibi birsey diyordu.
T-5.0°C, Kör12.24V, mar12.00V, drop8.3V, sarj14.8V marsta zorlandi bu sabah. Aku cokmedi ama mars almasi icin 3 -4 kere marsladi, eski gunlerdeki gibi cikanses de ihi ihi ihi ihihihihi
Soğuk havayı düşününce, marşta da teklemiyorsa bir süre daha gider:)Benim değiştirdiğim akü de 7 yıllıktı. Bu vaziyetten biraz daha kötüydü. Yeni aküde de aynı sorunları görünce, değiştirdiğime pişman oldum. Her tedbiri aldıktan sonra, sorunlu akü en fazla bir sabah sizi yolda bırakır onda da takviye imdadınıza yetişir.
10-15 saniye farların açık bırakılması, beklemedeki gibi akünün sağladığı kararlı voltaja gelmesi içindir. Yoksa akü test cihazının yerini tutmaz tabi ki.Hiç bir yerde 12,40 volt olmadığına göre son öksürmede son nefesi verebilir. Buna biraz sebep de soğuk havalardır. Akü içindeki reaksiyon yoğunluğu azalıyor.