škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 264134

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;650477
@mşah @Levcho

Beyler bakın ne buldum. Gerci incide falan bakıyorduk ta Vartada da güzel bilgiler var.

varta-aku-destek/sarj-etme/araba-akusu-nasil-sarj-edilir

burada pek çok başka sekmelerde de güzel bilgiler ve ek olarak dokumanlar var.
bir yerdeki hesapla 14,4 - 12,5 V aralığındaki %75 doluluktaki bir akü her 0,1 Volt için uyun bir charger ile (ki ondan da bahsediyor) 1 saat gerekiyormus. yani full sarj için takribi 3 4 saat yeterli. Sonrasında 13.... ları gosteren aku voltajı dusuyor ve bir akünün full sarjda olması gerek aralıgı 12,8 ila 12,7V arasında olmalıymış. 12.7V da zaten stok voltajıymış. Bu arada aku 12.5V'a kadar sarja gerek yokmus.
Akuye gore 12,4 den sonra bildiğimiz üzere mutlaka sarj yapılmalı. hatta 12.5V tun altını gorunce sarj yapılmalıymış ki bende 12,4 ila 12,5 aralıgını görünce sarj ediyorum.
AGM ıyı yuk tuttugı için 12.5 V altında sarj edin diyor.
Burayı iyice bir her yerini okumak lazım güzel guzel. Vartanın da her yerini.
Attığın linkte önemli iki nokta dikkatimi çekti;

linkten alıntılar

* "Asit tabakalaşmasını önlemek için şarj (AGM için gerekli değildir)"
* LİNKTEKİ BAŞLIK : Araç aküsünü şarj etme (LÜTFEN AGM ve EFB akülerini şarj etmeyin, bunlar profesyonel bakım gerektirir.




Bizim aküler AGM, bunlar bizim yaptıklarımızla çelişiyor. :p



Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;650484
Attığın linkte önemli iki nokta dikkatimi çekti;

linkten alıntılar

* "Asit tabakalaşmasını önlemek için şarj (AGM için gerekli değildir)"
* LİNKTEKİ BAŞLIK : Araç aküsünü şarj etme (LÜTFEN AGM ve EFB akülerini şarj etmeyin, bunlar profesyonel bakım gerektirir.


Bizim aküler AGM, bunlar bizim yaptıklarımızla çelişiyor. :p

Boşver orasını profesyönel ne bakım yapacaklar allasen, içini mi açabiliyorlar sanki. Kendi bacaklarına sıkmamak için kaliteden odun vermeyelım Varta uzun ömürlü derken Serviscilerini de dusunmelerı gerek yoksa servis ve satan bulamazlar cevrimsel olmalı.
Akuden hiç anlamayanlar ota mota bayilerine gitsin diyedir o bence.
:D:D:D

bir önceki mesajımda yer alan bakım pdf ini baksana ordaki yazı güzel. Haliyle o yurtdısı yazısı. Obur taraftakı Turkish replacement :P:P:P:D


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;650484
Attığın linkte önemli iki nokta dikkatimi çekti;

linkten alıntılar

* "Asit tabakalaşmasını önlemek için şarj (AGM için gerekli değildir)"
* LİNKTEKİ BAŞLIK : Araç aküsünü şarj etme (LÜTFEN AGM ve EFB akülerini şarj etmeyin, bunlar profesyonel bakım gerektirir.




Bizim aküler AGM, bunlar bizim yaptıklarımızla çelişiyor. :p


Bırak bozulsun ondan sonra bakarız demek istiyor. Sanki servis çok kontrol ediyor ve çok profesyoneller, boş ver sen önlemini al AGM akünün içinde son teknoloji elektronik bir sistem mi var sadece iç yapısında ufak değişiklik var bu iş aynı DSG yağını değiştirme gibi bırak bozulsun demek istiyorlar şimdiye kadar şarj etmedik de ne oldu çok mu dayandı. Benim Akü 7 yılı dolduracak benim sayemde hala çalışıyor :D yoksa şimdiye kadar çoktan gitmişti.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] [MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

Bu sabah yine olctum 12,73 V dun sabah 12,75V idi 8 saattr bir 0.01 V duserken 12 saatte bir 0.01V oldu sanirim rafta bekleme olarak.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Benim de dünden beri hâlâ 12,9 V. 3 günde 0,2 V azalmış oldu.
« Son Düzenleme: 05 Temmuz 2019, 09:54:46 Gönderen: mşah »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;650504
Benim de dünden beri hâlâ 12,9 V. 3 günde 0,2 V azalmış oldu.


Bu demek oluyor ki takribi 3-4 saatte bir 0,01V düşüyor. Ama seninki araca bağlı. Yalnız bu hızla ilerlerse 10 günde 12,4'ün altına düşecek...
bakalım 12.7V ta yaklaştıkca ve sonrasında düşme eğilimi nasıl olacak.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;650507
Bu demek oluyor ki takribi 3-4 saatte bir 0,01V düşüyor. Ama seninki araca bağlı. Yalnız bu hızla ilerlerse 10 günde 12,4'ün altına düşecek...
bakalım 12.7V ta yaklaştıkca ve sonrasında düşme eğilimi nasıl olacak.


Saat 18:00 itibarı ile tam 72 saat oldu şarjdan çıkaralı ve 12,8 V düştü, aşağı yukarı her gün 0,1 V düşecek gibi. Pazar günü araca binmez isem 12,4 V kadar bekleyeceğim, eğer kullanacak olursam ilk marşta düştüğü voltajı videoya çekerim.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;650518
Saat 18:00 itibarı ile tam 72 saat oldu şarjdan çıkaralı ve 12,8 V düştü, aşağı yukarı her gün 0,1 V düşecek gibi. Pazar günü araca binmez isem 12,4 V kadar bekleyeceğim, eğer kullanacak olursam ilk marşta düştüğü voltajı videoya çekerim.


Bence bu degerden sonra dusum hizi giderek yavaslayacak. Asil 12,7V sonrasini merak ediyirum ama bugun aksam ben de benimkini araca balamam gerekiyor ve haftasonu kisa kullanimlar yaparim kesin. Kullanim sonrasi dinlenmis vaziyetteki voltajlari kaydedecem. Bu arada karat guc sistemlerinden aradilar ve tel verdiler bilgi alacagim. Varta distributoru. Onlada pazartesi aku hakkinda sorularimi soracagim.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;650520
Bence bu degerden sonra dusum hizi giderek yavaslayacak. Asil 12,7V sonrasini merak ediyirum ama bugun aksam ben de benimkini araca balamam gerekiyor ve haftasonu kisa kullanimlar yaparim kesin. Kullanim sonrasi dinlenmis vaziyetteki voltajlari kaydedecem. Bu arada karat guc sistemlerinden aradilar ve tel verdiler bilgi alacagim. Varta distributoru. Onlada pazartesi aku hakkinda sorularimi soracagim.


Böyle giderse pazara kadar 12,7 V düşmesi gerekiyor. Fazla zor soru sorma suratına telefonu kapatmasınlar bu bizden fazla biliyor diye :D:gaz:


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Şarj düşmesi doğrusal değildir, voltaj düştükçe yavaşlar.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;650547
Şarj düşmesi doğrusal değildir, voltaj düştükçe yavaşlar.


Aynen öyle oldu, normalde bugün 12,7 V düşmesi gerekiyordu ama hala 12,8 V duruyor.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Bugün aracı çalıştırdım, 12,8 den kontağı açınca 12 ye düştü, marş sırasında 10,4 de kadar düştü, şarj voltajı olarak 14,3 ile 13,9 arasında.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;650577
Bugün aracı çalıştırdım, 12,8 den kontağı açınca 12 ye düştü, marş sırasında 10,4 de kadar düştü, şarj voltajı olarak 14,3 ile 13,9 arasında.

Ben şunu fark ettim. Akü ne kadar boşsa, şarj voltajı o kadar yüksek oluyor. Uzun süre araç çalışmadıysa, şarj voltajı yüksek devirlerde 15v buluyor. Akü full doluysa, şarj voltajı 12.8-12.9v oluyor. Ki bu durum da mantıklı.
Eski akü ise, neredeyse her marştan sonra 14v ve üstü sarj ediyordu.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

Evet Akü'nün şarj durumuna göre şarj voltajı değişiyor. Fanı yada farları açınca şarj yükseliyor 14,4 bile oluyor bazen.