škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 263809

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION] [MENTION=8414]mşah[/MENTION]
Bugun akuyu 4 kere olctum.
1.olcum= aracin kapilarini ac ve cakmakliktan bir kac saniye veya 1 dakika icinde olcum. Sonuc aku 12.4V hatta alti.
2.olcum= aracin kapilarini ac, kaput kilidini ac, kapilari kilitle ve git. Yarim saat is hallet ve sonra aracin kilidine dokunmadan acik olan kaputu kaldirip aku uzerinden olcum. Gosterge 12.64V.
3. Olcum= aracla 10 dk 4km yol yapip kontak kapat. 10 dk sonra aracin kaput kilidini ac. Araci kilitle ve bi cigara yak tuttur, sonra araca dokunmadan akuden olcum. 12.7V deger.
4. Olcum yarim saat sonra aracin kilidini ac ve cok beklemeden olcum deger 12.43-12.45V.
Bu arada arac mars almada sorun olmuyor soguktan dolayi sadece yarim saniye falan aliyor.
Olcumleri kesinlikle kaputu acip araci kilitleyip 10dk beklemeli kesinlikle.

Levent boyle bir olcsene bro. Kaputu ac araci kitle bi 10 dk bekle araca hic dokunmadan akuden olc. Kac gosterecek?


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;653711
@Levcho @mşah
Bugun akuyu 4 kere olctum.
.....................
 Levent boyle bir olcsene bro. Kaputu ac araci kitle bi 10 dk bekle araca hic dokunmadan akuden olc. Kac gosterecek?


@mkoray : Koray dostum, Aslında ben uzun süredir benzer şekilde takipteyim. Önerilerin için teşekkürler.
Çakmağa takılan voltmetre almıştım ya, aracın yanına inince onu takıyorum ve aracı kilitliyorum. 3-5 dakika aracın etrafında dolanıyorum ve o zaman voltaja bakıyorum. Genelde, her hafta sonunda marşına basar ve 30-40km dolanırsam, 12.5V falan görüyorum o durumda. Mesela, en son 3 gün önce cuma da 12.5  voltaj vardı. Aracı ne kadar sürsem de hafta sonu, 1 hafta marşına bazmazsam genelde 12.5 oluyor. 2-3 hafta sonrası 12.4 lere düşüyor ve devamında geç marş basma oluyor.

Ben şu kanaate vardım; ( geç marş alma olayı ile de ilgili )
Aküdeki voltajın 12.4V (araç kilitli-sarfiyat yok) altına düşmesi ve hava sıcaklığın 15 derecelerin altına düşmesi ile, dizel motor bariz geç çalışıyor.
Yaklaşık 3 haftadır ara ara şarj ediyorum (30dak-60dak) ve bir gün sonra marş hemen alıyor. Cumartesi da aynen uyguladım, cumartesi akşam kgk ile 30dak. Pazar sabah 09:00 gibi da aynen kgk ile 30dak. Pazar saat 10:00'da marşa bastım ve anında marş aldı.

Velhasil kelam, ben kış dönemi için formulümü buldum dostlar, bana en uygun gibi şöyle olacak.
Aracı sürecek veya sürmeyecek olsam dahi, her hafta sonu en az 30 dakika şarj. Fırsat dahilinde 60 dakika şarj.
Ola ki 2-3 hafta fırsatım olmazsa, hafta sonu kablo sarkıtarak mümkün olduğu kadar uzun süre şarj. Böylece hem marj meselesi bir nebze çözülüyor, hemde elektronik devreler marş anındaki voltaj dengesizliğinden dolayı tehlikeye düşmez. :gaz:
« Son Düzenleme: 09 Aralık 2019, 15:38:47 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;653720
@mkoray : Koray dostum, Aslında ben uzun süredir benzer şekilde takipteyim. Önerilerin için teşekkürler.
Çakmağa takılan voltmetre almıştım ya, aracın yanına inince onu takıyorum ve aracı kilitliyorum. 3-5 dakika aracın etrafında dolanıyorum ve o zaman voltaja bakıyorum.


Bende de çakmaklıga takılan voltmetre var ama AVO metre ile arasında 0,2V fark var. Hatırladığım kadarıyla senin AVO metre Fluke marka idi ve o bayağı iyi ve güvenilir bir marka. 1 kere benin dediğim gibi yap. Kaputu aç, aracı kilitle ve en az 10 dk bekle, sonra senin Fluke ile akü üzerinden bir ölçüm yap. Sonra aracı açıp yine Fuluke ile çakmaklıktan ve o çakmaklığa takılan voltmetre ile 3'üncü ölçüm. Aradaki farka bir bakalım neler çıkacak.?


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;653722
Bende de çakmaklıga takılan voltmetre var ama AVO metre ile arasında 0,2V fark var. Hatırladığım kadarıyla senin AVO metre Fluke marka idi ve o bayağı iyi ve güvenilir bir marka. 1 kere benin dediğim gibi yap. Kaputu aç, aracı kilitle ve en az 10 dk bekle, sonra senin Fluke ile akü üzerinden bir ölçüm yap. Sonra aracı açıp yine Fuluke ile çakmaklıktan ve o çakmaklığa takılan voltmetre ile 3'üncü ölçüm. Aradaki farka bir bakalım neler çıkacak.?
:ok:Tamamdır dostum, hafta sonuna doğru bi sağlama/kalibrasyon yaparız Fluke ile. Bendeki cihazda çok bir sapma yoktu diye hatırlıyorum. Bakalım. :)


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Cihazların kalibrasyonu yanında, voltaj ölçerken akünün serbest, takılı olmadan ve 24/48 saat gibi dinlenmiş olması gerekir. Çünkü bağlı her cihaz voltajı aşağı çeker.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Bugün bende aracı çalıştırdım, hafta başından beri ortak akü voltajı 12,6 V düşmüş. Yedeği çıkardım kapıları açınca 12,2 V oldu, kontağı açınca 11,7 sonra 11,9 da sabit kaldı, marş sırasında 11 V kadar düştü ama sanki isteksiz çalıştı gibi. Aracı kullanım sırasında şarj 14,6 V kadar yükseldi. 8 km lik kullanımda 3-4 defa marş yaptım stop edince 12,6 gösteriyordu, beklemeye zamanım olmadığı için şarja taktım 8-10 şarj edip hafta sonuna kadar idare eder.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION] ; [MENTION=8414]mşah[/MENTION]

3 gün marşına basılmayan aracın Varta Agm akü enerji ölçümü - kapılar kapalı, araç kiltili. 15dak bekleme sonrası. Görünende, iç çakmaklık çin mali enerji ölçüm cihazında 0.0?V gibi sapma var. Ama üst rakama yuvarlamadan dolayı bu değer kaçtır bilinmez, muhtemelen 0.02 veya 0.03 cinsindendir. (çakmaklık fotosunu, arabanın kapalı camından çektim.)





Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Çakmaklık göstergesi doğru gösteriyor, 12.65 ve üzerini 12,7 ye altını 12,6 ya doğru olarak yuvarlamış.

Akü hücrelerinin her biri 2,1 volt olduğunda 12,6 ve üstü sağlıklı aküyü gösteriyor. Bir hafta veya on gün sonucu ne olur fırsat olursa izlenebilir. Zaman uzadıkça bağlı olmasa bile düşüş olacaktır. Çakmaklıktaki ölçü adaptörü bile 20mA civarı tüketime sahiptir.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;653774
Çakmaklık göstergesi doğru gösteriyor, 12.65 ve üzerini 12,7 ye altını 12,6 ya doğru olarak yuvarlamış.
Akü hücrelerinin her biri 2,1 volt olduğunda 12,6 ve üstü sağlıklı aküyü gösteriyor. Bir hafta veya on gün sonucu ne olur fırsat olursa izlenebilir. Zaman uzadıkça bağlı olmasa bile düşüş olacaktır. Çakmaklıktaki ölçü adaptörü bile 20mA civarı tüketime sahiptir.
10 gün sonra bakacağız hocam :).

@rsimsek , @mkoray79 , @mşah
 Zaten bu konu ve forumdaki tüm değerli arkadaşların yorumları sayesinde akü-şarj-marş konusunda çeyrek prof olacak duruma geldik. :D


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;653773
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION] ; [MENTION=8414]mşah[/MENTION]

3 gün marşına basılmayan aracın Varta Agm akü enerji ölçümü - kapılar kapalı, araç kiltili. 15dak bekleme sonrası. Görünende, iç çakmaklık çin mali enerji ölçüm cihazında 0.0?V gibi sapma var. Ama üst rakama yuvarlamadan dolayı bu değer kaçtır bilinmez, muhtemelen 0.02 veya 0.03 cinsindendir. (çakmaklık fotosunu, arabanın kapalı camından çektim.)

https://i.hizliresim.com/lQA1QB.jpg
https://i.hizliresim.com/VQjYQy.jpg


Ölçüm gayet güzel gibi geldi bana. Daha önce ölçtüğün 12.5 12.4 vs serileri gibi değil. Ölçümleri bundan sonra böyle yap bence. Bende aynı şekil yapacağım. arada yine şarj atarım ama en azından gereksiz zamanlarda boş yere sökmem aküyü.
Sen de sanırım eskisi gibi beklemeden yada az bekleyerek ölçsen yine 12.5-4 gibi bisey cıkardı ve sovmeye baslardın ne diye agm aldım eskisi gibi ise diye vs.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;653780
Ölçüm gayet güzel gibi geldi bana. Daha önce ölçtüğün 12.5 12.4 vs serileri gibi değil. Ölçümleri bundan sonra böyle yap bence. Bende aynı şekil yapacağım. arada yine şarj atarım ama en azından gereksiz zamanlarda boş yere sökmem aküyü.
Sen de sanırım eskisi gibi beklemeden yada az bekleyerek ölçsen yine 12.5-4 gibi bisey cıkardı ve sovmeye baslardın ne diye agm aldım eskisi gibi ise diye vs.
Artık tecrübeliyiz kanka, sövmeyeceyük. :D;)
Ancak yine de marşın hızlı alması için ben 12.3 lerin altına düşmemesini sağlayacağım.

Hatta ben sistemimi kurdum. Planlı bir seyahat yapacaksam, 1 saat öncesinde kgk ile 30 dakika şarj atacağım aküye, marŞ tık diye alsın ve benim zihnim rahat etsin diye.

Aynı şekilde akü voltajı 12.3 altına düşerse de şarjlarım ta ki 12.6 yapana kadar. Varta korksun bizden :gaz:


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;653781
Artık tecrübeliyiz kanka, sövmeyeceyük. :D;)
Ancak yine de marşın hızlı alması için ben 12.3 lerin altına düşmemesini sağlayacağım.

Hatta ben sistemimi kurdum. Planlı bir seyahat yapacaksam, 1 saat öncesinde kgk ile 30 dakika şarj atacağım aküye, marŞ tık diye alsın ve benim zihnim rahat etsin diye.

Aynı şekilde akü voltajı 12.3 altına düşerse de şarjlarım ta ki 12.6 yapana kadar. Varta korksun bizden :gaz:


Yok bro sakın bekleme 12.4-3V falan hatta 12.5 altını görmeyi bile bekleme sarj için. Sülfatlasma 12,6 altından itibaren başıyor ama geri kazanımı kolay oluyor. 12.4'ün altında nekadar çok kalırsa o kadar müzminleşiyor ve bizim aletler kırmak için yetmiyor.
Bu arada 12.6'dan aşağı indiğinde ömründen yemeye başlıyor bu ise nekadar zaman ve ne kadar aşağı düştüğüyle doğru orantılı.
tabiki sürekli 12.6 da tutamayacağımıza göre aküyü, mümkün mertebe az az sarjlamak iyi olur duran aracta fırsat oldukca. Fırsat olmadığında 12.5V civarı görülürse fırsat yaratıp şarjlamak gerek diye düsünüyorum.
Ama ölçümü son yaptığın gibi yapmalı.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;653773
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION] ; [MENTION=8414]mşah[/MENTION]

3 gün marşına basılmayan aracın Varta Agm akü enerji ölçümü - kapılar kapalı, araç kiltili. 15dak bekleme sonrası. Görünende, iç çakmaklık çin mali enerji ölçüm cihazında 0.0?V gibi sapma var. Ama üst rakama yuvarlamadan dolayı bu değer kaçtır bilinmez, muhtemelen 0.02 veya 0.03 cinsindendir. (çakmaklık fotosunu, arabanın kapalı camından çektim.)


Bügün bende kontrol ettim şarjdan sonra 3 günde 12,6 V düşmüş havalar soğudukça daha çabuk düşmeye başladı. 12,6 V değerini bakalım kaç gün koruyabilecek.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;653786
Bügün bende kontrol ettim şarjdan sonra 3 günde 12,6 V düşmüş havalar soğudukça daha çabuk düşmeye başladı. 12,6 V değerini bakalım kaç gün koruyabilecek.


Mehmet ölçümü aracı kilitledikten sonra 10 dk bekleyip araç üzerinden yapıyorsun değil mi?
12.6V üstünde aşırı şarj oldugu için zaten 12.6V üzerindeki voltajı çok koruyamıyor akü kendi başına hiç birşey bağlı olmasa da kararlı olacağı voltaja daha çabuk geliyor. Dediğin gibi bakalım bundan sonra kaç günde nereye gelecek?!

Yedek akün üzerine bağlı vaziyette mi bekletiyorsun? Yoksa sadece kendi üstündeki senin eski akü bağlı mı bekleyecek?


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;653792
Mehmet ölçümü aracı kilitledikten sonra 10 dk bekleyip araç üzerinden yapıyorsun değil mi?
12.6V üstünde aşırı şarj oldugu için zaten 12.6V üzerindeki voltajı çok koruyamıyor akü kendi başına hiç birşey bağlı olmasa da kararlı olacağı voltaja daha çabuk geliyor. Dediğin gibi bakalım bundan sonra kaç günde nereye gelecek?!

Yedek akün üzerine bağlı vaziyette mi bekletiyorsun? Yoksa sadece kendi üstündeki senin eski akü bağlı mı bekleyecek?


Ölçümü yaptığımda akü 3 gün beklemişti hiç kurcalamadım. Yedek akü ile bekliyor ve bu hafta çok çabuk düştü sanki,  bugün yine baktım hala 12,6 V. Pazartesi 1 hafta olacak şarj edeli o güne kadar bekleyip görmek lazım sonucu.