škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 986 · 243660

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;654496
Arkadaşlar, çakmaklıkta duran ancak herhangi bir usb bağlı olmayan adaptör, ne kadar tüketim yapıyor?


Isiksiz, gostergesiz ise birsey bagli degilse cekmez, ama Recebin dedigi gibi gostergeli veya isikli ise ledin cekecegi kadar ceker o da 15 ila 30 mA arasindadir. Sahsen ben birakmiyorum sadece kullanacagim zaman takiyorim.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;654496
Arkadaşlar, çakmaklıkta duran ancak herhangi bir usb bağlı olmayan adaptör, ne kadar tüketim yapıyor?

"Ürün kaliteliyse=Devre doğru tasarlanmışsa" ve cihazın üstünde led yoksa, 5mA altında bir değer olmalıdır. Üstünde led varsa, ledin rengine göre 10-30mA arası akım çeker. Devre hatalı hesaplandıysa (-) ile (+) arasında yanlış değerde bir devre elemanı varsa (resistor veya diyot gibi) çok daha fazla akım çekebilir. Yeni dünyamızda o kadar çok üretici ve fasoncu var ki, hangi devre iyidir hangisi kötü anlayamıyorsun inceleme yapmadan.
Geçmiş yakın zamandan size bir bilgi aktarayım ; Bazı oto şarj adaptörleri, iPhone 6 ve 7 lerin şarj devresini yakıyordu. Telefon onarımı yapan bir arkadaş bana devreyi göstermişti. O şekilde yanan 3-4 tane telefon geliyor dedi, aylık olarak. Telefon sahipleri, "arabada şarjdayken bozuldu telefon" diyormuş hep. Arkadaş araştırmış-sormuş ve bir vatandaştan o adaptörü almış ve inceleyince anlamış ki, giriş voltajına paralel olarak çıkış voltajı da yükseliyormuş.
Velhasil kelam, bu cihazların da en ucuzunu almamak lazım, imkan varsa markalı alıp, alınca bir kontrol etmak lazım (tabii bu biraz daha zor bir iş).

Alıntı yapılan: mkoray79;654505
Isiksiz, gostergesiz ise birsey bagli degilse cekmez, ama Recebin dedigi gibi gostergeli veya isikli ise ledin cekecegi kadar ceker o da 15 ila 30 mA arasindadir. Sahsen ben birakmiyorum sadece kullanacagim zaman takiyorim.
Koray sen benim karakter ikizim gibi bir şeysin. :o Bende asla bırakmam takılı.

Unutup hatırlasam da yataktan kalkar gider kontrol ederim. :D


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;654507
Koray sen benim karakter ikizim gibi bir şeysin. :o Bende asla bırakmam takılı. Unutup hatırlasam da yataktan kalkar gider kontrol ederim. :D


Ha bende bu var.

Hangi usb ne veriyo görüyorüm.

Mesela 6000 mAh olması gereken power bankım 0 dan full sarjlamak için 4000 mAh enerji çekerken, verdiği max enerji 3000 mAh

Hepsini gösteriyor bu meret çok iyi. allahtan power bank eşantiyon da dert etmiyorum. Bir de parayla alsak 6000 alıyoz diye 3000 alacağız cık cık cık. :D



Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2423
    • Profili Görüntüle
Bende de bu var. Vergi işinden önce almıştım (yıllarca vergi kimsenin aklına gelmedi, şimdi ise 5 TL lik ürüne 15 TL. garip olmuş! sebep belki çin işi gerçek değerinin yazılmayışı). Fakat ölçüm yaparken 15-20mA gibi kendisinin çektiği akımı akü ölçümünde devede kulak olsa da pillerde hesaba katmak gerekiyor.
« Son Düzenleme: 22 Ocak 2020, 18:18:19 Gönderen: rsimsek »


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Benim çakmaklıkta 3.1A - 1A iki çıkışlı adaptör var. Sürekli orada durur, sadece kullanacaksam tamamen ittirip takarım. Olurda fark etmeden takılı unutursam, kendisi aküyü ne derece yiyor onu merak ettim. Şimdi bir de araç kamerası aldım. Onu da park modu için muhtemelen aküden değil de powerbank'ten besleyip bir deneme yapacağım.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2423
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar bu akü sorunlarını şu Lityum Titanat LTO 66160 bataryalarla ömür boyu çözmek mümkün görünüyor. Ne şarj ne değiştirme, arabaya bir defa tak ve unut!;)

Başka bir foruma yazdığım mesajı alıntılıyorum;

Alıntı
Bugün Lityum Demir Fosfat (LiFePO4) akülere bakarken, Lityum Titanat LTO 66160 hücrelere denk geldim. Şu an için tüm elimizdeki ulaşılabilir batarya/pil/akü çeşidine göre, fiyatı hariç verdiği güç ve kullanım ömrü olarak en iyisi gibi duruyor. Perfomans kg başına LiFePO4'tan biraz daha düşük görünse de, 10C (kapasitesinin 10 katı) şarj ve ve 15C'ye kadar deşarj akımı ile sınırları alt üst ediyor. Gördüğüm kadar akü lobisi mi yoksa başka sebeplerden midir ithaline baskı uygulanıyor, yurda girişine izin verilmiyor! Bu konuda bilgi ve görüşünüz nedir?

Solar sistemde paneli fazla alsan, aküyü belli bir akımdan (onda birine kadar) fazla şarj edemiyorsun. Üstelik o da belirli saatlerde yapılabiliyor. Fazla akü fazla para, MPPT şarj cihazıyla saat aralığını artırmak yine fazla para demek. Bu tür akülerde parayı başta fazla verip yıllarca geniş yelpazede güneşten Allah ne verdiyse yararlanmak mümkün.;)

https://www.youtube.com/watch?v=gV1WPCO3QCc

https://www.youtube.com/watch?v=tRbHwmWd5o4

https://www.youtube.com/watch?v=3BQEky06Hf8

https://tr.aliexpress.com/item/1000006720880.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.1a0f2e0etnpVk1
« Son Düzenleme: 08 Şubat 2020, 16:14:43 Gönderen: rsimsek »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]  [MENTION=8231]Levcho[/MENTION]
Kursun asıt akulerle takribi olarak aynı teknik verilerde bir pil grubu yapmaya çalışınca bu pillerle maliyet takribi 5000 TL üzerini buluyor. İyi bir AGM akü takribi 1000 TL civarı. Iyı bir aküyü ortalama bir kullanımla 5 yıl kullansak 5 katı bedelle 25 yıl yapar!? Bir arabayı bile 25 yıl kullanmayız genelde.
Bu pil grubunun çevrim sayısı da aynı diğer piller gibi efektif en iyi kullanım şarj deşarj ve ortam kosullarında gecerlidir. Aynı şarjlı pil ve laptop bataryaları gibi. Birkaç sene sonra zamanla 1 yada birkaç pil grubu ölecektir ve maliyet artacak. Bence fiyat unsurundan dolayı oldukça faydasız.

Gecen 15 gün kısa kısa kullanımdan sonra bu cumartesi 15km bir yere git gel yaptım ve aracı 1 gün sonra pazar günü olçtum akü 12,62V gösterdi 10dk yöntemiyle.
Aküyü söküp şarjlama gereği duymadım.

Bu ara soğuklar var istanbulda az bisey kar da yağdı hava -1, -2 ila 2, 5 derece civarındaydı. marş tık diye aldı hemen.

Bu arada araca park yeri ararken komsu takviye yapıyordu. Galiba ters kutup bağladılar ki dumanlar yükseliyordu :) biri de aküye doğru üflüyordu bi yerde alev gördüm. Park edip gelene kadar kaputları kapatmışlardı. Sanıyorum ki sadece takviye kablolarını yaktılar :) ama dikkat etmek lazım aman allah.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Benim akü kapalı yerde olmasına rağmen soğuktan dolayı olabilir 3-4 günde tek başına bekleyince 12.1 V kadar düşmüş, şarj edip yedek akü ile 1 haftada 12,5 V olmuş. Sanırım kendi aküsünü tek başına bırakmaya gelmeyecek son demlerini yaşıyor olabilir.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;654834
Benim akü kapalı yerde olmasına rağmen soğuktan dolayı olabilir 3-4 günde tek başına bekleyince 12.1 V kadar düşmüş, şarj edip yedek akü ile 1 haftada 12,5 V olmuş. Sanırım kendi aküsünü tek başına bırakmaya gelmeyecek son demlerini yaşıyor olabilir.


Üstat dışarıya alıp oda sıcaklıgında bir şarj edip ve dirençe, ampule vs. falan bağlayıp deşarj gücünü bir ölçsene.
Normalde 1 haftada 12,55 felan olması gerekirken 12.1V manidar. Uzerinde 70AH etiket var ise aslında reelde 20AH gibi bir konuma gelmiş gibi duruyor.

Şu durumda yedek akü onu desteklemekten çok, o yedek aküyü boşaltıyor gibi gözüküyor kayıplarından dolayı.

Belki bi temizlik, bakım falan yapıp üstüne redresör şarjı yapsan biraz daha toparlayıp güç tutar mı acaba?.


Çevrimdışı Romario87

  • MondiBAY
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
    • http://i.hizliresim.com/DJl7MZ.jpg
abiler bende de aynı durum var dı son 2 aydır start stop çalışmıyor du - osmaniye aykan da periyodik bakıma gittim. akü değişimi yapıldı. sorun çözüldü. şimdi ateş ediyor araba :)


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;654834
Benim akü kapalı yerde olmasına rağmen soğuktan dolayı olabilir 3-4 günde tek başına bekleyince 12.1 V kadar düşmüş, şarj edip yedek akü ile 1 haftada 12,5 V olmuş. Sanırım kendi aküsünü tek başına bırakmaya gelmeyecek son demlerini yaşıyor olabilir.
Full şarjdan sonra o sürede 12.1 lere düşüyorsa, sonu yakındır bu akünün.
Kaç yıllık oldu tam olarak akü? Varta AGM'ydi o di mi?

İzmir'de kapalı garajda kaç dereceleri görüyorsun en düşük?


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;654835
Üstat dışarıya alıp oda sıcaklıgında bir şarj edip ve dirençe, ampule vs. falan bağlayıp deşarj gücünü bir ölçsene.
Normalde 1 haftada 12,55 felan olması gerekirken 12.1V manidar. Uzerinde 70AH etiket var ise aslında reelde 20AH gibi bir konuma gelmiş gibi duruyor.

Şu durumda yedek akü onu desteklemekten çok, o yedek aküyü boşaltıyor gibi gözüküyor kayıplarından dolayı.

Belki bi temizlik, bakım falan yapıp üstüne redresör şarjı yapsan biraz daha toparlayıp güç tutar mı acaba?.


Aynen dediğin gibi yedek akü eskiyi besliyor, aslında bunu söküp kenarda duran İNCİ'yi araca takıp buna iyi bir bakım yapsak iyi olacak. Akü 60 lık, araç çalışırken 14,7 V kadar şarjı yükseliyor artık.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;654837
Full şarjdan sonra o sürede 12.1 lere düşüyorsa, sonu yakındır bu akünün.
Kaç yıllık oldu tam olarak akü? Varta AGM'ydi o di mi?

İzmir'de kapalı garajda kaç dereceleri görüyorsun en düşük?


Araç 2013 şubat üretimi akü de 1-2 ay daha eski olsun yani aşağı yukarı tam 7 yıl oldu zaten aracı bayiye almaya gittiğimde akü zayıftı 1-2 saat şarj olsun diye bekledim, EFB akü, benim araçta S&S yok.
Dışarısı 2-3 derece iken garaj 12-15 derece arası oluyor yani 10 derecenin altına pek düşmez.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Romario87;654836
abiler bende de aynı durum var dı son 2 aydır start stop çalışmıyor du - osmaniye aykan da periyodik bakıma gittim. akü değişimi yapıldı. sorun çözüldü. şimdi ateş ediyor araba :)


Aku kac yillikti? Marka model neydi ve yerine ne takildi?


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
@mşah @mkoray79
Ben işi rutine bağladım.
15 gün arabayı çalıştırmazsam ve ya kısa mesafe çıkarsam, 1 saat şarj aleti ile şarj ediyorum.
12.4 altına düşürmemeye çalışıyorum.