[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION], [MENTION=8231]Levcho[/MENTION], [MENTION=8805]irfan[/MENTION]
Düşük akü voltajı sanırım DSG yi de etkiliyor. İngilizcesi olan varsa bize de tercüme etsin
https://www.youtube.com/watch?v=wxauAw_AuAo
İlk girişten sonra 8. dakikaya kadar aküden bahsediyor. akü testi ve elindeki test aletinin ne şekilde hangi koşulları dikkate aldığından vs. test aleti dış ortam sıcaklıgına göre testi falan yapıyormus. CCA değeri yarı yarıya düşen bir akü değiştirilmeli diyor. testi 2010 model bir yeti de yapıyor. Aküsünün değismesi gerektiğini farketmişşindir zaten
8. dakikada bir çok aracın akü problemlerinden dolayı bozulduğunu söylüyor.
8 ile 9. dakika arasında DSG'nin hiç tepki vermediğini ve iş arkadaşının sigorta kutusundaki 30 amperlik sigortanın DSG ye ait olduğunu ve onu test edeceğini soyluyor.
9 ie 10. dakika arasında bu sigortayı test ettiğinde sigortanın yanık olduğunu ve bu yanmaya kısa devrenin sebep olacağını, 2inci sigortayı taktığında ise onunda hemen yanmasından dolayı kısadevrenın hala faal olduğunu bunu kontrol için
10. dakikada elektrik diyagramını incelediğini ve 30 amperlik sigortanın DSG'nin kontrol modülüne baglı olduğunu DSG'nin konnektörünü söküp bakacağını ve kısa devrenın hala orada olup olmadığını, eğer ordaysa kısa devrenın şanzımanın ön tarafında olduğunu. Eğer değilse kısa devrenin şanzımanın icinde kendisinde oldugunu soyluyor.
Önce havafiltresi kutusunu çıkarıyor.
11. dakikadan 16. dakikaya kadar DSG sistemini ve söktüğü mekatronikten bahsediyor. Dişli kutusunun tamamen manuel olduğunu. Kontrolünü bizim yerimize mekatroniğin yaptığını. 16. dakikada özellikle Mekatroniğin tamamen dişi kutsundan ayrı olduğunu ve pistonlarını hidrolik olarak kontrol ettiğini ve mekatroniğin hidroliğinin DSG hidroliğinden ayrı olduğunu ve hala söktüğü mekatroniğin hidrolik yağının içerisinde olduğunu belirtiyor.
***Burada bizim için bir parantez açıyorum video hariçinde. Biz forumlarda hep DSG yagını değiştirilmediği halde 5 yıldan sonra problem çıkardıgını bundan dolayı aslında bakımda değişim istense iyi olacağını falan konuştuk forumda bazı konu başlık ve iserisinde boyle geçtiğini hatırlıyorum.
YALNIZ: olay şu ki DSG yagı değişse de mekatroniğin yağı değişmeyecek ve problemi çıkaran problem olan asıl parça da bu kodumun mekatroniği.
Durum böyleyse DSG yağını değiştirmenin bir anlamı yok. Asıl mekatroniğin hidroliği belkide ve haliyle AKÜ kaynaklı voltaj...*** neyse videoya dönelim.
17. dakikada mekatroniğin yağını boşaltıyor ve tam olarak 1 litre olarak ölçüyor. Bunun mekatroniğin ya eksiltip eksilmediği için mükemmel bir referans verdiğini ve hidrolik yağının şanzımana karıştığını ve şanzımanı bozduğunu soyluyor ama hırto mekatronikte aslında nekadar yağ olması gerektiğini söylemiyor.
sonrasında mekatroniğin parçalarının ne olduğunu anlatıyor ve söküyor ve 21. dakikada kartın yanık olan kısmını gösteriyor ve bunun neden yandığını bilmediğini söylüyor.
22. dakıkada neden yandıgı ve nerelere denk geldiğine bakıyor. Hidrolik pompada bir problem göremiyor. filtrede de birşey bulamıyor ve selenoidlere geçiyor ve onlarda da birşey bulamıyor. Elektrik motorunun 3 fazlı olduğundan ve elinde 3 fazlı güç kaynağı olmadığından motoru jeneratör gibi kullanıyor ve motoru döndürerek fazlar arası voltajları ölçüyor hepsinin takribi aynı volt gostermesinden motorda da bir sorun olmadığını düşünüyor.
sonuçta mekatronik parçalarında bir problem bulamıyor ama orada bir yanık var. ve mekatroniği değiştiriyor.
28. dakikada yeni mekatronik testi bilgilerinde akünün 11V üzeri olması gerektiği dikkatimi çekti. Düz zeminde P pozisyonunda motor off ve 30derece altında. 11V gorsek sanki araç start alır mı da?! 11V ne ya!
Neyse yeni mekatroniği takıyor ve kalibrasyonu yapıyor. sonrasında aracı çalıstırıyor ve sorun kalmıyor.
Sorun yagdanmış.
ne yapacağız ben anlamadım. madem yağ veya kacak sorunu oluyor bakımlarda yağı ve contaları değıstirtelim. bunu bizim değil onların yapması lazım ama oyle birşeyde yok.
Adamın yaptıgı işlere bakıyorum nerden baksan sabahtan aksama kadar surer. Hiç bir servis boylesi işe girmiyor. en ufak biseyde mekatronik arızalı değiştirelim. (gerci adamında yaptıgı aynı şeye geldi) ama o mekatronik arızalanmadan önlemini almak lazım.
sarf malzemesi değilki bu.
aklım yandi resmen.
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION]