Ölçüm yaptığınız gerilim değeri 12.4V (12.36 / 12.44 arası), heri türlü akü şarj gerektiriyor bence. Bu voltaj riskli değerin sınırıda.
Servise gittiğinzde, akü hakkında belki yorum alabilir siniz. Nasıl yorum oalcak bilemiyorum...
Ben benim aküyü şarj ettiğimde (Varta 60 ah AGM) aynı gün 12.7 ve üstü voltaj görüyorum. Devamında aracı hiç çalıştırmazsam;
Şarjdan sonraki gün 12.6 ve üstü voltaj görüyorum. Dış ortam ısısına paralel olarak 1 hafta sonrasında 12.5 ve üstü görüyorum. İki hafta sonra 12.4 cıvarı görüyorum. Şarjdan 1 ay sonra 12.3 ve üstü görüyorum.
Bu verileri peryodik olarak kayıt altına alıyorum, veriler kesindir.
1. yorum yok
2. yorum yok
3. Olabilir.
4. Ben olsam uğraşırım. Ne kadar uzun ömürlü olursa akünüz, yolda da rahat edersiniz, para da cebinizde kalır.
5. Servisten şarj konusunda net bilgi almaya çalış bence. Kullanım aralığı itibariyle bence akü şarj edilmelidir. Ancak serviste değişik yorum alabilirsin.
Denemeye devam edeceğim umarım almayız elimize akü harici beyin vs. gibi bişey:)
En mantıklı yol bu olacak senin için. Akü eksi kutup başını sök ( yol bilgisayarı ve saat verileri kaybolacak sadece ) şarj aletini akü kutup başlarına bağla eğer yine 10-15 dk da doluyorsa bırak o şekilde bağlı kalsın bu şekilde damlama şarj yapması gerekiyor sabit 13,5 V olarak. Eğer redresör modu varsa önce onu yap sonra şarja başla.
Cihazda redresör modu yok, sadece kurtarma modu var o da sabit 13.7V sanırım daha da düşük olabilir, bu değeri sabit olarak vererek zorla şarj ediyormuş.
Bu modun akü araç üzerindeyken kullanılması sakıncalı olabilir sanırım?
Akü sökerek halledilebilir ama saçma sapan şeyler sıfırlanır vs diye endişeliyim, bazı durumlarda aracı hiç çalıştıramadık yorumlarına denk geldim yabancı forumlarda passat veya golftü araç yeni agm akülülerden.
Peki şöyle yapsam;
Bu kaput altında bulunan artı ve eksi kısmına başka sıradan 12V araba aküsü bağlasam, benim bagajdaki aküyü söksem ve sökük halde şarj etsem, diğer akü böylece elektrik sağlayarak sıfırlanacak şeyleri engellese ve bende şarj oluyor mu olmuyor mu emin olsam? Buna ne dersiniz, araca zararı olur mu, akücüler de bu şekilde tanımlama yapmamak için akü değiştiriyorlar. Takacağım ucuz yollu 12V akünün agm vb özellikleri olmak zorunda mıdır?
Arkadaşlar ilginize teşekkür ediyorum, forumu çok işgal ettüm biliyorum ama büyük ihtimalle yeni skodalarınız da audi benzeri sistemle gelecektir
bunu çözmemiz sonucu diğer insanlarda bundan faydalanacaktır diye düşünüyorum. Yine de rahatsızlık varsa ben sadece sonucu da bildirebilirim. Konuyu rehin almayayım
Not: Sabah 20 km yol yaparak işe gittiğimde park ettiğim saat ile ölçüm yaptığım saat arasında 8.30 saat var, akü 12,5 V gösterdi ve aracı çalıştırdığımda voltaj 9.96V düştü sonra 15.1 oldu şarja başladı sanırım çalıştırdığım anda. Ayrıca seviye de %70 di çalıştırdığımda obd2 ile ölçtüğümde.
Şimdi eve gelip bagaja bağladım cihazı ama prize takmadım, 2-3 saat beklesin diye düşündüm, akü araca bağlı kabloları sökmedim sökünce çalışmama riski varmış, pandemi de o riski alamam engelli kardeşimi alıp bırakıyorum çünki. Bu sebeple normal kutup başlarına tutturdum kıskaçları kırmızı pozitife siyah negatife olacak şekilde.
Ayrıca, %70 falan olduğundan şarj etmiyor olabilir mi? Arabayı çalıştırmadan farları uzunları açarak 5 dk falan beklesem %50 ye düşermi sizce? Düşürüp mü şarj denesem acaba??
MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi