Merhaba herkese,
Akü uzmanlarına sorum var. Aracım 3.5 yaşında orijinal Varta 59 A EFB S/S aküsü var. Araç 25 bin km'de, haftada 2-3 kez şehir içinde sağa sola giderim kısa mesafe, uzun yol yılda 2 kere olur. Akü ile hiç sıkıntım yok, bu arada şarj aletim de yok, hiç şarj edilmedi. 1-2 gün kullanılmamış haldeyken kutup başından basit aletle ölçüm yapıyorum 12.3 V değerini veriyor, %97 ibaresi de çıkıyor ölçüm aleti göstergesinde.
Akünün genel durumu iyidir diyebilir miyiz?
Koray durumu özetlemiş. 12.4 volt riskli sınırdır. Özellikle kış aylarında 12.4 altına düşmemesi çok makbuldür.
Ben 3 yıldır BlackDecker BDV090 kullanıyorum ve oldukça memnunum. Giriş seviyesi bir cihaz ancak çok iş görüyor. Çakmaklık ucu ile doğrudan bagaj çakmaklık girişinden şarj ediyorum, oldukça pratik oluyor.
Akü voltajı ne kadar yüksekse, arabadaki tüm sistemler daha kararlı çalışıyor. Marş veya hareket halinde gerilim pikleri yaşanmıyor.
Özellikle dsg li araçlar için şahsen ben iyi seviyede gerilimli bir akü ile devam edilmesini öneririm.
Ben de az sonra şarj etmeyi gideceğim garaja.
Kış döneminde, 2 haftalık için 2 saat şarj yetiyor.
İlave Not (1:45PM) : Akü ölçümünü Koray'ın açıkladığı gibi yaparsanız net sonuç alırsınız. Kaputu açın ve aracı kilitleyin. 15 dakika geçtikten sonra akü kutup başından ölçüm yapınız. (kapılar kilitli ve araç içinde her hangi enerji tüketimi olmamalı.)
Ben çakmaklığa takılan basit cihazlardan aldım, böylece kaputu açmadan pratik yoldan ölçüm yapıyorum. Örnek voltaj 12.5 çıkarsa, 12.46 olarak kabul ediyorum, alt sınırı alıyorum hep. Bir zaman sonra her hafta kaput açmak angarya gelebiliyor.
tembellik.
Çok teşekkür ederim, bir şarj aleti almanın vaktidir, geç bile kaldık ya
Peki, f/p ürünü olan EFB aküye uyumlu şarj cihazı önerisi için link almak mümkün müdür?
Bu cihazı almayı düşünürseniz, çakmaklık ucu olduğunu doğrulayın. Son yıllarda çakmaklık çıkmıyormuş kutudan.
BDV090
https://www.trendyol.com/black-decker/bdv090-aku-bakim-sarj-cihazi-100-amper-6volt-12volt-p-4476120