škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 264484

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Tamir derken aklıma geldi, 12 volt aküler malum 6 adet birbirine seri bağlı 2 voltluk hücrelerden oluşmaktadır. Dolaysıyla herhangi bir hücredeki onarılamaz bir hasar, kısa devre veya arıza durumu akünün toptan kullanılamaz hale gelmesine sebep oluyor.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Fulsur üreticisiyle yapmış oldugum yazısmalar aşagıdadır:


Aaron Huang
18/12/04 16:35
NO  for 4-100AH battery can repair.   for lower voltage battery.

Me
18/12/04 00:48
 as i understan that the product is just suitable for my battery to be charged for normal charging, not for repair. but I can repair the batteries whom capacity lower than 30Ah as well. am I right?


Aaron Huang
18/12/04 00:39
When I need to us repair mode:

1.  small battery:  4-30AH
2.  don't can save the power battery.
3.  too old battery
4.  low voltage battery.

how many Volts and Amps it gives to batteries at the repair mode:

 Charge - stop - charge stop.
small current  and high voltage


Me
 Hi Sir,

Could you let me know about details for repair mode.
When I need to use and How can I understand to use repair mode on my Mal-Moll brand 5TA915105B, 12V, 70AH, 420A DIN, 700A EN, EFB+ model battery.

Also please let me know how many Volts and Amps it gives to batteries at the repair mode?


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
repair mod kısa aralıklarla 14 16 voltaj değeri ile şoklama yaparak hücreleri açma işlemi yapar. akü tam doldurulur yavaş modda sonra repair modu devreye aokulduğunda voltmetreyi takın kısa aralıklarla voltaj yükselmesi görülür. bende noco 3500 var yüzde 40 daki akü 8 saatte 100 oldu repair mod 4 saat sürdü 6 aydır kullanıyorum 90 altına daha akü hiç düşmedi.akü varta e39 agm

ama tekrar söylüyorum mutlaka agm modlu şarj cihazı kullanın agm akünüz varsa



Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
AGM modlu şarj cihazı AGM modunda farklı olarak nasıl bır sarjlama yapıyor? yani AGM modu ne oluyor cok alayabilmiş değilim. Araştırmalarımda da bu konu hakkında birsey bulamadım. Gerçek manada bilen varsa lütfen yardımcı olsun.

AGM akülerde kursun asit aküler farkları sıvı elektrolit yerine emdirilmiş gel elektrolit içermeleri. Voltaj ve Amperajları aynı. Farkları kayıpları az olduğundan ve malzeme daha kaliteli oldugundan daha uzun süre şarj tutmaları, kendilerini daha uzun sure korumaları ve dolayısıyla daha uzun sure sahip oldugu enerjiyi verebilmesi.

Herhangi bir güç depolayabilen ekipmanda kapasitesinin maximum 1/10 Amperajda ve maximum %15 daha fazlası voltaj ile sarj edilmeli (desülfatizasyon durumu farklı).

Bu durumda AGM şarj modu ne oluyor!? Yani AGM de dahafarklı bir amperaj veya voltajda mi şarj edilmesi gerekiyor???!!!

Ha bu arada bizlerin şarj alternatörlerinin arabaya EFB mi koyduk AGM mi koyduk SFB mi ayırt ettiğini de sanmıyorum. Araca ne akü takarsak o aküyü ürettiği enerji verileriyle şarj ediyor. Araclarda akü modeline göre şarj alternatöründe bir ayarlama yapılıyor mu?!!!
« Son Düzenleme: 06 Aralık 2018, 15:22:59 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dryusufbal;645055
repair mod kısa aralıklarla 14 16 voltaj değeri ile şoklama yaparak hücreleri açma işlemi yapar. akü tam doldurulur yavaş modda sonra repair modu devreye aokulduğunda voltmetreyi takın kısa aralıklarla voltaj yükselmesi görülür. bende noco 3500 var yüzde 40 daki akü 8 saatte 100 oldu repair mod 4 saat sürdü 6 aydır kullanıyorum 90 altına daha akü hiç düşmedi.akü varta e39 agm
ama tekrar söylüyorum mutlaka agm modlu şarj cihazı kullanın agm akünüz varsa
Yusuf Bey; Yanlış anlamayın, ben bu işten anlamıyorum, ancak bir çelişki var.
Repair mod 14-16 voltaj ile şoklama oluyor diye yazmışsınız, ancak sizin paylaşımdaki noco 3500 görselinde, 12 volt + Repair 1.5A ibaresi var.
şoklama 1.5A akım ile mi oluyor? Veya anlık 14-16 volt mu gönderiyor cihaz. :confused:


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Yusuf beyden önce ben bildiklerimi yazayım; Kurşun akülerin normal şarjları için en fazla kapasitelerinin 1/10 oranında akımla yapılır (50Ah akü 5A ile). Sülfatlaşma/kurtarma akımı ise 16,10 Volt 1/20 ya da 1,5A lık akımla yapılır ki yüksek akım yüksek voltajla birlikte plakalara zarar vermesin diye.


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
aynen arkadaşımın açıkladığı gibi


bendeki 16.5 v 1.5 amper ile şoklama yaparak onarım yapar


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;645090
Yusuf Bey; Yanlış anlamayın, ben bu işten anlamıyorum, ancak bir çelişki var.
Repair mod 14-16 voltaj ile şoklama oluyor diye yazmışsınız, ancak sizin paylaşımdaki noco 3500 görselinde, 12 volt + Repair 1.5A ibaresi var.
şoklama 1.5A akım ile mi oluyor? Veya anlık 14-16 volt mu gönderiyor cihaz. :confused:


Cindeki sarj üreticisin cevabı da Recep beyin mesajına benzer sekilde.

Charge - stop - charge stop.
small current and high voltage

sanıyorum sülfatlaşmaya bir mikta çözüm biraz yuksek voltajı duşuk amperle yaparak bunuda akımı verip keserek verip keserek yapıyor.
bir devredeki akımda voltaj yukselirse akım duser akım yukselirse voltaj duser. Watt yani volt amper carpımını sabit tutarak gucu sabitliyor bu sayede akünün de zarar gormesını asırı ısınmasını gaz cıkısı vs gibi seylerın nominalde olmasını saglıyor diye dusunuyorum. Aksi durumda akuye asırı yuklenerek patlamaya sebep olabilir.

aslında bu isten anlayan profesyonel birsekilde meslegi bu olan bır arkadasımız olsa aramızda cok daha saglıklı olur bilgilenmemiz.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Akü sorunu ve bu konuya ilgisi olanların izlemesi gereken redresör şarjı videosu.

Şarj cihazlarının sorunu akü kapasitesini bilememek olabilir. Akıllı ve bilmem kaç aşamalı oldukları iddiası ile belki bir şekilde biliyorlardır!? Yine de işin mantığı, akünün mevcut voltaj aralığına göre 16,10 volt ve 1/20A (50Ah akü için 2,5A, 60Ah için 3A, 72Ah için 3,6A vb.) akım ile gerekli şarj süresini seçmek.:)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Benim şarj cihazım potansiyometreli Voltaj üst sınırını ayarlayabilirim, ben 14.2 V ayarladım. Şarj akımı akünün doluluk oranına göre değişiyor akü V düşük ise şarj akımı 1 A ve üstü oluyor doluluk sınırına yaklaştıkça A düşüyor. 14 Volta gelince akım neredeyse 200 mlA kadar düşer sanırım. Kurşun Asit akü olunca şarj konusu pek sorun olmuyor.



 


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;644723
Aynı şarj cihazı vardı çakmak girişine takarak kullandım sıkıntı olmadı ama beğenmedim çünkü yarım aküyü şarj yapmıyor gücü daha düşük olunca şarja başlıyordu birde bekleme modunda ses geliyordu sanki arızalanacakmış gibi bende arkadaşa verdim. Bence bu cihazı alın hem tamir özelliği var.
https://tr.aliexpress.com/item/FOXSUR-12-V-otomatik-ak-ll-pil-arj-araba-ve-motosiklet-arj-12AH-36Ah-45AH-60AH/32881834094.html?spm=a2g10.search0104.3.213.35a13424dxvnne&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_5_10065_10068_10890_5730315_319_10546_5735015_10548_317_5734915_10696_10924_453_10084_454_10083_10618_10920_5729215_10921_10922_10307_537_536_10059_10884_10887_10928_100031_5735215_321_322_10103_5735115-5735015%2Csearchweb201603_51%2CppcSwitch_0&algo_pvid=b1477649-2ba6-45ec-9ad2-c0840e635513&algo_expid=b1477649-2ba6-45ec-9ad2-c0840e635513-27
Mehmet Bey;
Tecrübenize istinaden, AGM akülerin minimum voltaj ve bu voltajda bekleme ile ilgili ne söyleyebilir siniz? Yeni bir AGM akü, örn. 1 aylık beklemeden sonra kaç volta düşüyor? ve bu voltaj ile ne kadar bekleybeiliyor?


Benim aküyü 10 gün önce sarj makinası ile şarj ettim, 12.40 volta kadar çıktı. Beş günde 11.90'a geri düştü. Cuma günü 450 km kadar yol yaptıım, maxidot göstegesi %90 akü doluluk oranı verdi (ilk defa %90 gördüm, genelde 80 oluyordu). Voltaj da 12.40 cıvarıydı. Ancak 2 gün içinde yine 12.12'ye kadar düştü.
Acaba bu AGM aküler 11.50 Volta kadar düşüp, o düzeyde mi kalmaktadır?


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

AGM Akü ile daha önce hiç tecrübem olmadı ama benim 1 hafta bekleme durumunda 11 V kadar düşüyor kontağı açınca 9,5 V, marş sırasında 8 V aşağı bile düştüğü oluyor. Beklerken her gün %1-2 oranında şarjı düşüyor % 65 civarına gelince oralarda biraz daha uzun kalıyor. Sizin 12 V civarı değerlerde kalıyorsa iyi önemli olan kontağı açınca ve marş sırasında kaç V düşüyor. Videoda düşük voltajda bile verim alınabilir diye bahsediyor sanki yada ben öyle anlıyorum. Burada bir kaç bilgi var belki biraz daha açıklayıcı olabilir.
https://www.victronenergy.com.tr/upload/documents/Datasheet-GEL-and-AGM-Batteries-TR.pdf
https://www.mutlu.com.tr/aku-donar-mi-hava-sartlari-akuyu-nasil-etkiler
https://www.youtube.com/watch?v=wwzEphuS5J0


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Okuduğum kadarıyla AGM aküler klasik kurşun-asit akülere göre daha dayanıklı oluyorlar. Aslında yapıları kurşun asitle temelde aynı. AGM'de asit, elyaf gibi bir şeye emdirilip plakalar arasına yerleştiriliyor. Multimetrenin gösterdiği değerler doğru ise 12,40 Volt altı tehlikeli seviye. Havaların soğuması ile yeterli şarj olamayan ya da vasat durumdaki aküler sorun çıkarmaya başlamaları gayet normal. Yeterli akımı şarj edecek kadar sürüş yapılmıyorsa bir şekilde voltajı kontrol edip arada şarj takviyesi ile tam doldurmak faydalı olacaktır.

Burada
bahsedilmiş;
Alıntı
AGM (elektroliti separatörlere emdirilmiş) ve jelli VRLA aküleri. Bu akülerin temel özelliği asit taşması veya sızdırması olmamasıdır. Gaz çıkışı minimumdur. Bu yüzden çok güvenlidir ve rafta bekleme ömürleri çok daha uzundur. Ayrıca sulu akülere kıyasla titreşime karşı daha dayanıklıdır. Sevkiyatı, taşınması sorunsuzdur. Kullanım alanları arasında sabit tesisler, UPS’ler, tekneler ve santraller vardır.

Maalesef yeni aldığım aküde az kullanımdan kaynaklı sorunlar devam ediyor. Son iki gündür tam dolu durumdayken eksi kutubu söküp beklemeye bıraktım. Yarın yüksüz halde dinlenmiş durumunda kaç volt okuyacağım merak ediyorum. Beklenen 12,70 civarı olması gerekiyor. 12,40 larda ya da altında ise İnci Servisi yolu gözüktü demektir. Böyle olacağını bilseydim 7 yıllık aküyü değişmezdim diyorum. Zaten arada bir şarj edip kullanıyordum.
« Son Düzenleme: 10 Aralık 2018, 22:10:47 Gönderen: rsimsek »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar son durum ne yaptınız. En son ölçümler, yapılanlar, servise gidip de yeni bir şey yapanlar dakika skor verebilirler mi?

Bu arada dun benim aliexpresten ismarladığım foksur sarj aletini eger banggood dan ısmarlasaydım hem daha ucuza hem de simdiye elime gececeğini farkettim. Bu da bana ders olsun. Bilgi zaman, arastırma ve tecrube kazanımıdır. hala şarj aletini bekliyorum.
Bu arada akü sarjı hala berbat durumda.