škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 264346

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Serhatt

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Serhatt;646217
Bu meseleyle ilgili ben geçen hafta konu açtım. Octavia akü sorunu yazıyor. Tüm detaylar akü modelleri hatta bu sorunu yaşayanlar vs. detaylı bir şekilde yazıyor.

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=41545


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]

Sizin sorun kısa mesafe ve havaların soğuk olmasından kaynaklı Akü ile alakalı olduğunu sanmıyorum, bu sıralar hangi foruma girsem herkes akü ile ilgili şikayeti var bununla ilgili bayağı artış var. Bu yüzden iki yıl önce sıfır akü almıştım orijinali zayıf diye bu havalarda o da aynı marş basma voltajlarını verince söktüm ve hala orijinal aküyü kullanıyorum. Aküde sıkıntı var diye servisine götürdüm ölçülüp bakıldı şarja bağlandı sorun çıkmadı, şimdi kenarda duruyor. Yazın bu sorunları yaşayacağınızı sanmıyorum.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle

Serhatt

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mşah;646239
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]

Sizin sorun kısa mesafe ve havaların soğuk olmasından kaynaklı Akü ile alakalı olduğunu sanmıyorum, bu sıralar hangi foruma girsem herkes akü ile ilgili şikayeti var bununla ilgili bayağı artış var. Bu yüzden iki yıl önce sıfır akü almıştım orijinali zayıf diye bu havalarda o da aynı marş basma voltajlarını verince söktüm ve hala orijinal aküyü kullanıyorum. Aküde sıkıntı var diye servisine götürdüm ölçülüp bakıldı şarja bağlandı sorun çıkmadı, şimdi kenarda duruyor. Yazın bu sorunları yaşayacağınızı sanmıyorum.
Benim akuyu ölçtüler. Akü bozuk raporu çıktı makineden. Sonra bu modellerdeki akulerin hatalı üretimli olduğunu bildirdiler. Sonra da ek garantiden değişti.
Araçta seyir halindeyken bir iki defa ışıklar söndü geldi, start stop çalışmadı, aracın enerji ihtiyacı yüksek uyarısı aldım. Ama ilk başta önemsemedim. Başka bir mesele için servise gittiğimde akü nun arızalı olduğu bilgisi verildi bana. Üstelik havalar o sıralarda soğuk değildi. Ben bu uyariyi aldığımda da havalar soğuk değildi. Yetkili servislerde akuye baktırmak lazım. En net cevabı onlar veriyor.
« Son Düzenleme: 07 Ocak 2019, 14:25:41 Gönderen: Serhatt »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Serhatt;646247
Benim akuyu ölçtüler. Akü bozuk raporu çıktı makineden. Sonra bu modellerdeki akulerin hatalı üretimli olduğunu bildirdiler. Sonra da ek garantiden değişti.
Araçta seyir halindeyken bir iki defa ışıklar söndü geldi, start stop çalışmadı, aracın enerji ihtiyacı yüksek uyarısı aldım. Ama ilk başta önemsemedim. Başka bir mesele için servise gittiğimde akü nun arızalı olduğu bilgisi verildi bana. Üstelik havalar o sıralarda soğuk değildi. Ben bu uyariyi aldığımda da havalar soğuk değildi. Yetkili servislerde akuye baktırmak lazım. En net cevabı onlar veriyor.


Muhakkak Akü arızası yaşamak muhtemel, üretim hatası olabilir ama genelde kış aylarında soğuk daha çok etken.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Arkadaslar benim aku iyice desarj oldu. Bugun ne sabah ne de aksam start aldi. Sagolsun park halinde 2 arac yardim etti, takviye kablolarim zaten vardi.
Bir turlu sarja takamamistim akuyu. Bugun artik soktum akuyu. Sokerken de gobegim catladi. Takarken nasil takicam bilemiyorum. Saat 22 de basladim 22,30 da anca soktum. Tasimasi ayri dert. Anca 02.00 da sarja takabildim. Bende bir dipcik kiz var, gomuyor beni o hala uyanik. Birsey yapsam baba tamirmi yapiyoruz ben de yapicam diye herseyi elimden alip kendi yapiyor. Malum elektrik sakaya gelmez. Neyse anca 02,00 da. Anca 4 saat sarjda kalabilir sanirim 6 ya kadar.
Sarj ne hikmetse birde %80 gosteriyor bu dimbil alette 12,7V ile. Avometrem 12.42V gosteriyordu. Ki bu kuru yuksuz soguk durumda. Sarja takinca 5 ve 6 A ile basladi 13.8 sonra 14,7 ve akabinde amperaj 3A ve 2,8A e dustu voltaj ise 15,5V degerinde sarjliyor %80-%100 ibaresi yanip sonuyor. Repair modunda 14,6V da sarlarken Amperaj 2,4A ile baslayip 0A kadar dusurup sonra yine 2,4A 'e cikarip ayni islemi surekli tekrarliyor.
Biraz repair yapsin sonra tekrar olcum yapicam. Hadi hayirlisi.
Bu arada gecen hafta, haftasonu icin hayalini kurdugum cilingir sofrali sarjlama macerasi Hanim muhalefeti nedeniyle iptal oldu. :( :uve:
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2019, 02:46:24 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;646377
Arkadaslar benim aku iyice desarj oldu. Bugun ne sabah ne de aksam start aldi. Sagolsun park halinde 2 arac yardim etti, takviye kablolarim zaten vardi.
Bir turlu sarja takamamistim akuyu. Bugun artik soktum akuyu. Sokerken de gobegim catladi. Takarken nasil takicam bilemiyorum. Saat 22 de basladim 22,30 da anca soktum. Tasimasi ayri dert. Anca 02.00 da sarja takabildim. Bende bir dipcik kiz var, gomuyor beni o hala uyanik. Birsey yapsam baba tamirmi yapiyoruz ben de yapicam diye herseyi elimden alip kendi yapiyor. Malum elektrik sakaya gelmez. Neyse anca 02,00 da. Anca 4 saat sarjda kalabilir sanirim 6 ya kadar.
Sarj ne hikmetse birde %80 gosteriyor bu dimbil alette 12,7V ile. Avometrem 12.42V gosteriyordu. Ki bu kuru yuksuz soguk durumda. Sarja takinca 5 ve 6 A ile basladi 13.8 sonra 14,7 ve akabinde amperaj 3A ve 2,8A e dustu voltaj ise 15,5V degerinde sarjliyor %80-%100 ibaresi yanip sonuyor. Repair modunda 14,6V da sarlarken Amperaj 2,4A ile baslayip 0A kadar dusurup sonra yine 2,4A 'e cikarip ayni islemi surekli tekrarliyor.
Biraz repair yapsin sonra tekrar olcum yapicam. Hadi hayirlisi.
Bu arada gecen hafta, haftasonu icin hayalini kurdugum cilingir sofrali sarjlama macerasi Hanim muhalefeti nedeniyle iptal oldu. :( :uve:
Neticede 4 saat şarj sonrası marş bastı mı?

Akü boşta ve şarja takılmadan 12.42v gösteriyorsa bu işte bir gariplik var.
Ben ölçüm yaparken avometrenin pili eskimişti, anormal yüksek gösteriyordu, sizde de böyle bir durum olabilir mi?

Umarım taktıktan sonra bir sorun yaşamazsın arabadaki sistemlerle ilgili...malum, sökmeden yerinde şarj edin diye tavsiye ediliyor, servis bile kutup başlarını sökmeden şarj ediyormuş.
Şarj anında amper değerini nerden okuyorsunuz? şarj aleti mi gösteriyor? avometre ile mi?


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Akuyu evde nasil bir alet ile sarj ediyorsunuz. Trafosu olmayan dusuk amper degeri olan guc uniteleri ile bu is cok zor. Benim akude orjinal ve 9 uncu senesinde gecen gun cortladi. Onceki gun 250 liraya sanayiden 60 amperlik yigit aku alip taktim. Bi gece yarisi lazim olsa arac basmasa deli eder adami o saatte.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Repair den kasıt redresör şarjı ise 4 saatlik şarj yetersiz. Daha uzun süre 16,10 volt (redresör şarjı) ile şarjda bırakmak gerekiyor.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;646379
.

Alıntı yapılan: mdindas;646393
.

Alıntı yapılan: rsimsek;646402
.

Şarj Aletinin Resimleri yeniden:

https://imgyukle.com/i/zwOKU
https://imgyukle.com/i/zwj0H
https://imgyukle.com/i/zwgD1
https://imgyukle.com/i/zwcxA


Arkadaşlar baştan alıyorum ve dakika skor veriyorum.
Aküyü soktum, eve çıkardım, Sökerken ayrı göbeğim çatladı, takarken ayrı, taşırken ayrı.
Balkona cikardim ilk sarj diye, 02 de sarj etmeye başlayabildim
Bu arada %80 sarj gostetiyo şarj aletinde (kufredecem şimdi), sanki o start almayan aku bu degilmis gibi. Şarj aleti 12,6V %80 sarj, Benim Avometre 12,42 V gösteriyordu.
15,5 voltta sarj etti, önce 13,8V ve 14,6V ile 5 ve 6A yapti, kisa sure sonra 15,5V 3A
Repare moduna aldim aleti (şarj aletini) 14,8V ve 15,3 V ile 2,4A cikiyor sonra amperi dusurerek 0’a kadar iniyor, sonra yine 2,4A ve 0 doğru düşüyor bunu sürekli tekrarlayarak yapıyor 3-4 sn aralığında dalgalı amperaj.
Oyle bıraktim. Sabah full gosteriyodu. Normal moda alip birazdaha sarj olsun dedim 0,8A ile yapiyordu şarjı. Cikmam gerekti kestim.
Sonrasi eziyet. Neyse taktim akuyu. Ilk salistirmada birkac hata verdi. Sonra hatalar gitti
Forumdaki arkadaşlarda sağolsun oyle demişlerdi.
S/S de devreye girdi
Sarj dinamosu sarji 12,12V idi arac calisirken. Şarjlamadan önce beni yolda bıraktığı zaman 14,7 – 14,8V ile şarj yapıyordu Avometreden ölçtüğüm.
Biraktim metroya bindim. Aksam bakicam bir daha olcum yapcam. Son durum bu şekilde.

Yazılanlara cevap:
Levent Bey:
Ampere hem sarj aletinden hemde Avometre ile baktım. Yüksek amper olmadığı için Avometreylede baktım. Alet normal modda voltaj, sıcaklık ve amperajı veriyor. Repare modunda göstermiyor onu Avo ile öçtüm.

MEHMET Bey:
Aleti çınden Aliexpres ile getirdim, profesyonel birsey değil ama fena değil. Resimlerini attım teknik verileride.

Recep Bey:
Repair ile kasıt aletin üzerindeki buton. Yoksa bu alet dediğiniz gibi cok profesyonel bir alet değil. Olduğu kadar artık. Ilk etap ve ucuz olsun diye bunu tercıh ettim. İlerleyen durumlarda bakalım belki daha profesyonel biseyi ihtiyacım olur mu bilmiyorum.
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2019, 17:11:02 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Repair modunda kaç volt veriyor bakılarak, 16,10 volt redresör şarjı şeklinde mi yoksa voltu/akımı değiştirerek başka bir şey mi yapıyor tespit edilebilir.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]

Profesyonel şarj cihazı bile olsa bu kullanımda bu akü fazla zaten yaşamazdı gittiği yere kadar ara sıra şarja bağlayarak idare edin ama ikide bir sökmek zor olur onu üzerinde yaparsanız daha iyi. Bence mangala yazık oldu akü her zaman doldurulur :D. Mesela benim aküyü ele alalım, aracı bayiden alırken akü bitmiş 2 saat şarj olsun diye bekledim ve bu haliyle ara sıra şarja bağlayarak 7 yılını dolduruyor bence çok bile gitti o yüzden elinizdeki cihaz sizin işinizi çok rahat görecek.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;646412
.

16,1 e cikmiyor. Sabit voltajda 15.5 ve 14,7 arasi, max 2,4A ve azaltarak dinamik degisken amper yapiyor. Bi faydasi varmi veya ne sagliyor bilmiyorum.

Alıntı yapılan: mşah;646416
.

Hocam ben de isterim indirmemeyi akuyu ama garajim yok. Uzatmayi alacagim biyer yok. Araci sokakta da birakip basinda bekleyemem, kor talihim iste imkanlar kisitli.

Cok ilginc aku kotuyken 14,7 - 14,8 V sarj dinamosu voltaji, 12.2 ila 12.4 arasi kör voltaj, 12 ila 11.7 mar pozisyonu voltaji, 9,7 ila 8,6 V min drop voltaj mars basarken di. 6 ila 7 de gordum dropta ama o zaman mars almiyordu zaten.

Sarjdan sonra dinamo voltaji 12,12 idi, bosta kör aku voltaji 12.4, mar pozisyonu yine 12 ila 11.7, drop voltaj ise marslarken 9.6-9.7 V.

Neredeyse tum veriler ayni hatta dicem sarj olmamis sanki ama marsi aldi S/S hic sorun vermedi.  tek fark sarj dinamosundaki sarjlama voltaji.

Anlamiyorum, cok biraz daha arastirmayapmam gerek


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
O şartlarda S&S devreye giriyorsa avometre doğru ölçmeyebilir.


Çevrimdışı airdriver

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: airdriver;644479
Bende 2016 TDI DSG var. Son 1-2 aydır aracı ilk çalıştırırken  normalden uzun sürdüğünü farkettim. Öncelikle yakıttan şüphelendim,  istasyonu değiştirdim. Ancak hala ilk çalıştırma uzun sürüyor. Genelde  kısa mesafe kullanıyorum aracı, o yüzden akü yeteri kadar dolmuyor diye  düşünmeye başladım. Piyasada satılan ODB cihazları ile akü voltajına  baktığım zaman 11,5 V gibi bir değer görüyorum, çalışırken 12,6  civarında. Olması gereken değerler nedir bilmiyorum.  Araç kamerasının  kablosunu söktüm, otomatik yanan farları kapattım, gerekli olmadıkça  enerji tüketen cihazları kullanmıyorum, start stopu kapattım akü sürekli  sarj olsun diye. Bir süre böyle deneyeceğim.



Bu  arada kontak kapalıyken set tuşuna basılı tutunca bende akü durumu  açılıyor ama orada da herhangi bir değer yazmıyor sadece "SOC ---%"  şeklinde bir bildirim var. Sanırım araçlara göre farklı yazılımlar  mevcut.


Yaklaşık 2 ay önce yazdığım bu mesajdan sonra geçen hafta arabayı işe giderken çalıştırınca “12 V akü düşük” uyarısı aldım. Bu uyarı çıkınca artık akünün uzatmaları oynadığına emin oldum. Black&decker’ın akü şarj cihazını almıştım ancak kullanmak mümkün olmadı (köye gittiğim zaman kullanmayı planlamıştım). Randevu alıp aynı gün Altur servise gittim. Önce akü ölçümü yapıldı ve akünün 1 gün şarj olması gerektiği söylendi. Aracın kendi garantisi bitmişti ancak uzatılmış garanti devam ediyordu. Servis “ Şarj ücretini garantiden almaya çalışırız, garanti ödemezse 150-200 tl civarı tutar, şarjdan sonra iki gün aracı kullanıp kontrol edin, problem olursa akünün değişmesi gerekir, değişim olması durumunda da şarj için yapılan ödeme iade edilir” dedi. Tamam dedim aracı bıraktım. Akü fiyatının da yaklaşık 1800 tl civarı olduğunu söylediler.
 Ertesi gün servis aramayınca ben aradım şarj işlemini sordum. Akü değişimi için garantiye başvurduklarını ve sonucu beklediklerini söylediler. Aynı gün vdf sigortadan gelen sms ile değişim işleminin onaylandığı bilgisini aldım. Ertesi gün gidip aracı aldım, işe yetişmem gerektiği için yapılan işlemlerin,  arızanın ne olduğuyla ilgili detaylı konuşamadık aracı alıp çıktım.
Eski akü varta agm idi. Yeni takılan da yine aynı model sadece üzerinde ek olarak volkswagen original batterie yazıyor.
Bu arada alıp da henüz kullanamadığım black&decker şarj cihazından kısaca bahsedeyim. 190 tl ye almıştım.  Ürün üzerinde agm aküler için uygundur ibaresi var. Asıl alma amacım çakmaklık soketinden de aküyü şarj edecek aparatı vardı. Bizim araç kılavuzunda bu şekilde bir yöntem için kısıtlama bulunmazken vw polo marka bir aracın kılavuzuna baktığımda çakmaklıktan akünün kesinlikle şarj edilmemesi gerektiğini yazmışlar. O yüzden bu yontemi kullanmayı düşünmüyorum. Yaklaşık 2 ayda bir köye gittikçe aküyü direk kutup başlarına bağlanan aparat ile şarj etmeyi planlıyorum. Kılavuz yavaş şarj işlemi için bir kısıtlama getirmemiş.
Akülerle ilgili neden bu kadar sorun var anlamadım, iki buçuk yılda akünün kullanılamayacak duruma gelmesini beklemezdim. Garantisi devam eden arkadaşlara zaman kaybetmeden servise başvurmalarını öneririm.