.
.
.
Şarj Aletinin Resimleri yeniden:
https://imgyukle.com/i/zwOKUhttps://imgyukle.com/i/zwj0Hhttps://imgyukle.com/i/zwgD1https://imgyukle.com/i/zwcxAArkadaşlar baştan alıyorum ve dakika skor veriyorum.
Aküyü soktum, eve çıkardım, Sökerken ayrı göbeğim çatladı, takarken ayrı, taşırken ayrı.
Balkona cikardim ilk sarj diye, 02 de sarj etmeye başlayabildim
Bu arada %80 sarj gostetiyo şarj aletinde (kufredecem şimdi), sanki o start almayan aku bu degilmis gibi. Şarj aleti 12,6V %80 sarj, Benim Avometre 12,42 V gösteriyordu.
15,5 voltta sarj etti, önce 13,8V ve 14,6V ile 5 ve 6A yapti, kisa sure sonra 15,5V 3A
Repare moduna aldim aleti (şarj aletini) 14,8V ve 15,3 V ile 2,4A cikiyor sonra amperi dusurerek 0’a kadar iniyor, sonra yine 2,4A ve 0 doğru düşüyor bunu sürekli tekrarlayarak yapıyor 3-4 sn aralığında dalgalı amperaj.
Oyle bıraktim. Sabah full gosteriyodu. Normal moda alip birazdaha sarj olsun dedim 0,8A ile yapiyordu şarjı. Cikmam gerekti kestim.
Sonrasi eziyet. Neyse taktim akuyu. Ilk salistirmada birkac hata verdi. Sonra hatalar gitti
Forumdaki arkadaşlarda sağolsun oyle demişlerdi.
S/S de devreye girdi
Sarj dinamosu sarji 12,12V idi arac calisirken. Şarjlamadan önce beni yolda bıraktığı zaman 14,7 – 14,8V ile şarj yapıyordu Avometreden ölçtüğüm.
Biraktim metroya bindim. Aksam bakicam bir daha olcum yapcam. Son durum bu şekilde.
Yazılanlara cevap:
Levent Bey:
Ampere hem sarj aletinden hemde Avometre ile baktım. Yüksek amper olmadığı için Avometreylede baktım. Alet normal modda voltaj, sıcaklık ve amperajı veriyor. Repare modunda göstermiyor onu Avo ile öçtüm.
MEHMET Bey:
Aleti çınden Aliexpres ile getirdim, profesyonel birsey değil ama fena değil. Resimlerini attım teknik verileride.
Recep Bey:
Repair ile kasıt aletin üzerindeki buton. Yoksa bu alet dediğiniz gibi cok profesyonel bir alet değil. Olduğu kadar artık. Ilk etap ve ucuz olsun diye bunu tercıh ettim. İlerleyen durumlarda bakalım belki daha profesyonel biseyi ihtiyacım olur mu bilmiyorum.