škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 264333

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Bugun sabahki durum.
T-5,p°C, Kör12.3V, mar11.9V, drop8.3V,  sarj14.6V
Mars basti, S/S devreye girmiyor, enerji ihtiyaci yuksek uyarisi.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;646531
Mehmet bey, eski akü hiç bir zaman yüzde yüz doluluğa ulaşamaz. Yüzde yüz zaten teoriktir. En babayiğit akü bile en zorlama şarjda deşarj akımına bağlı olarak yüzde seksenleri zor bulur. Yük altında 12,40 altına düşmüyorsa, soğuk hava da dikkate alınınca  bir süre daha idare eder.


Yüzdelik yük altında ve şarj sırasında gerilim yükseldiği için %100 oluyor normal şartlarda tabiki bu zor.

Alıntı yapılan: mkoray79;646532
Bugun sabahki durum.
T-5,p°C, Kör12.3V, mar11.9V, drop8.3V,  sarj14.6V
Mars basti, S/S devreye girmiyor, enerji ihtiyaci yuksek uyarisi.


Bir sefer şarja bağlayarak akü kendini toparlayamaz bir kaç sefer bu işlemi tekrarlamanız gerekiyor.


Benim Şarj bitti ve bir saatlik dinlenmeden sonra şarj değerleri bu şekilde, akünün dolması neredeyse 24 saat sürdü. Kontak açık ve marş voltajına bakmadım.



Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
12,80 gayet iyi fakat 24 saat gibi bir süre boşta bekletip sonra ölçmek daha isabetli olur. Bir de yük altında kaç volta düştüğüne bakmak lazım. Akücülerde 100-125 Amper yüksek akım çeken kör yük cihazı ile 10 saniye kadar bekletip voltun ne kadara düştüğüne bakılarak akım tutma kapasitesi hakkında fikir edinilebiliyor. Benzer bir şey için bir yerde yarım kontakta 10-15 saniye uzun farlar yakılarak da yaklaşık fikir edinilebileceğini okumuştum. Yani süre sonunda yine akü kaç volt verebiliyor ona bakılacak. 12,40 voltu ne kadar geçiyorsa o kadar sağlamdır anlamı çıkar.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;646554
Benzer bir şey için bir yerde yarım kontakta 10-15 saniye uzun farlar yakılarak da yaklaşık fikir edinilebileceğini okumuştum. Yani süre sonunda yine akü kaç volt verebiliyor ona bakılacak. 12,40 voltu ne kadar geçiyorsa o kadar sağlamdır anlamı çıkar.

Bahsettiginiz dogru ama 10, 15 saniye degil 3 ila 5 dk farlar acik kalmali. Inci akunun videolarinda vardi. Farlar cok ciddi akim cekebilecek kapasitede degil aku test cihazlari gibi. O videoda "yeni sarj olan veya uzun sure calisan aracin akusunu dinlendikten sonra olcmeli, yeteri kadar zaman yoksa farlar acik birakilarak 3 ila 5 dk sonra olcmeli" gibi birsey diyordu.
« Son Düzenleme: 15 Ocak 2019, 08:48:11 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
T-5.0°C, Kör12.24V, mar12.00V, drop8.3V,  sarj14.8V marsta zorlandi bu sabah. Aku cokmedi ama mars almasi icin 3 -4 kere marsladi, eski gunlerdeki gibi cikanses de ihi ihi ihi ihihihihi :) :) :D


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
24 Saatlik beklemeden sonra Akü yüzdesi ve voltajı resimde görüldüğü gibi.
Bugün aracı çalıştırdım. Kapıyı açınca 12,3 V, Kontağı açınca 12 V, Marş 9,8 V, Ortam sıc. 10 derece. Bence 7 yıllık Akü için iyi değerler.



Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Soğuk havayı düşününce, marşta da teklemiyorsa bir süre daha gider:)

Benim değiştirdiğim akü de 7 yıllıktı. Bu vaziyetten biraz daha kötüydü. Yeni aküde de aynı sorunları görünce, değiştirdiğime pişman oldum. Her tedbiri aldıktan sonra, sorunlu akü en fazla bir sabah sizi yolda bırakır onda da takviye imdadınıza yetişir.;)


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;646587
Bahsettiginiz dogru ama 10, 15 saniye degil 3 ila 5 dk farlar acik kalmali. Inci akunun videolarinda vardi. Farlar cok ciddi akim cekebilecek kapasitede degil aku test cihazlari gibi. O videoda "yeni sarj olan veya uzun sure calisan aracin akusunu dinlendikten sonra olcmeli, yeteri kadar zaman yoksa farlar acik birakilarak 3 ila 5 dk sonra olcmeli" gibi birsey diyordu.


10-15 saniye farların açık bırakılması, beklemedeki gibi akünün sağladığı kararlı voltaja gelmesi içindir. Yoksa akü test cihazının yerini tutmaz tabi ki.

Alıntı yapılan: mkoray79;646588
T-5.0°C, Kör12.24V, mar12.00V, drop8.3V,  sarj14.8V marsta zorlandi bu sabah. Aku cokmedi ama mars almasi icin 3 -4 kere marsladi, eski gunlerdeki gibi cikanses de ihi ihi ihi ihihihihi :) :) :D

Hiç bir yerde 12,40 volt olmadığına göre son öksürmede son nefesi verebilir. :) Buna biraz sebep de soğuk havalardır. Akü içindeki reaksiyon yoğunluğu azalıyor.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;646618
Soğuk havayı düşününce, marşta da teklemiyorsa bir süre daha gider:)

Benim değiştirdiğim akü de 7 yıllıktı. Bu vaziyetten biraz daha kötüydü. Yeni aküde de aynı sorunları görünce, değiştirdiğime pişman oldum. Her tedbiri aldıktan sonra, sorunlu akü en fazla bir sabah sizi yolda bırakır onda da takviye imdadınıza yetişir.;)


Soğuk havada bundan daha kötü olacağı kesin, şimdilik marşta sıkıntı yok benzinli olduğu için rahat çalışıyor. Sizinle aynı durumu bende yaşadığım için yeni akü yedekte bekliyor ve yolda herhangi bir sürpriz ile karşılaşmamak için takviye kablom yanımda.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Aslında beni de yolda bırakmadı, takviye de gerekmedi. 10-15 gün kullanmadığımda otoparktayken yerinde marş deneyip basmadığını görüyordum. O durumlarda geceden ya da daha uzun süreli cihaza bağlayıp bırakıyordum. Dediğim gibi yeni aküde de sürekli kullanmamaktan kaynaklı 12,40 voltlara yakın durması değiştirdiğime pişman ettirdi. Ben yenileyince daha uzun sürelerde 12,60-12,70 voltlarda kalacağını düşünmüştüm.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;646619
10-15 saniye farların açık bırakılması, beklemedeki gibi akünün sağladığı kararlı voltaja gelmesi içindir. Yoksa akü test cihazının yerini tutmaz tabi ki.


Hiç bir yerde 12,40 volt olmadığına göre son öksürmede son nefesi verebilir. :) Buna biraz sebep de soğuk havalardır. Akü içindeki reaksiyon yoğunluğu azalıyor.


Benim asil bahsettiğim farların 10-15 saniye değil, 5 dakika açık kalması konusuydu. Ya akü şarjdan sonra epeyce bir dinlenmeli veya 5 dk farlar acık kaldıktan sonra ölcüm yapılmalı, en iyisi dinlenme.

o dinlediğimiz kısım da dediğim gibi inci aküdeydi. videoyu buldum. 3'üncü dakikasından sonra bu konuya geliyor.

https://www.inciaku.com/aku-bakimini-nedir-ve-nasil-yapilmalidir

kolaylıklar dilerim.



Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Benim yapmış olduğum şarj cihazını başkaları da yapmış ve bayağı memnun :) , 2 nolu devre.

http://elektronikhobi.net/aku-sarj-devreleri/
« Son Düzenleme: 16 Ocak 2019, 19:27:23 Gönderen: mşah »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Beyler gecen yarim gunum bosa cikinca spontane altur yenibosnaya gittim. Aracin akusunu test cigazina bagladi yetkili ve aku omru dolmus uyarisini aldi. Randevu olusturduk yarin araci birakicam bakalim test edicekler bir fiil bakalim 2-3 gune ne cikacak sonuc?!
« Son Düzenleme: 21 Ocak 2019, 15:57:22 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]

İnşallah garantiden değişir, acaba diyorum daha önce şarj konusunda müdahale edilseydi akü derin deşarj olmadan bu hale belki gelmezdi çünkü tam deşarj aküyü öldürüyor bildiğim kadarıyla.