škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 263845

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;649263
.

Alıntı yapılan: Levcho;649264
.

Recep Bey cok güzel açıklamış. Benim yaşadıgım sorunlarda akü 8V drop voltajda bile biraz zorlanarak aracı marşladı. Ama 7,5 in altında marşlamadı. 3-4 kere takviyeyle çalıştırmıştım.
Sana akü değişmeden önceki ölçümlerimi yolluyorum. Zorlanmalar daha ziyade soguk havalarda daha çok oluyor. Bu arada oto S/S çalışmıyordu. kafanda ne zaman ne olacaği hakkında bir fikir oluşur. aşagıdaki olçumlere geçmeden önce bende diyebilirim ki:
Aküyü ölçmeli 12.4V e yaklaştıkça akuyu şarjda tutmalı. Bizim ufak aletler bence yetirince iyi şarjlayamıyor. bunu gidermek için gosterge full gösterdiğinde bile şarj aletinin akımını kesip birazcık bekleyip tekrar şarja bağlayarak ve birkac kere bunu yaparak daha iyi şarj olması sağlanabiliyor.
Akuçulerde veya servislerdeki aletler daha sağlam ve ölçümleri daha iyi olduğu için onlar daha dogru şarjlama yapıyor. Birde aküyü sürekli max. seviyede tutmak da bence biraz iyi değil gibi. Yani işleyen demir ışıldar modeli 12.8 yada 12.7 ila 12.5- 12.4 V arasında gidip gelse iyi olur. yani 12.5'e 12,4'e duştuklce sarjlayıp. bu düşümleri standby da değilde bazen 10-15 dakika farları açıp müzik dinlemek 15 dakikanın sonunda ölçümler yapıp araca marş vermek ve toplam çıkan ölçümlerle bir yorum yapmak akün hakkında sana iyi bir fikir verecektir. zamanlada akünün hareketini ezberlersin ve ne zaman ne veride ne olacağını görürsün anlarsın.

Bu arada  ali expresten 2 adet aşağıdaki üründen sipariş ettim. birini arkadaşa aldım. Sonra 2 tanede başkaları istedi. gerçekten çok guzel ve ön bilgilendirme açısından da güzel bir ürün bence sipariş et.

akü Voltaj, Akım ve Amper göstergeli çakmaklık USB sarj cihazı



Sitede bu konu başlığında bir arkadaş sağolsun paylaşmıstı. Ben ondan gördüm ve bu ürünü de aldım. Çok güzel bence.

Ölçümler aşağıda kolaylıklar dilerim.

13.1.2019
T-4,0°C, Kör12.40V, mar11.7V, drop8.4V,  sarj14,77V

14.1.2019
T-5,0°C, Kör12.3V, mar11.9V, drop8.3V,  sarj14.6V Sabah
T-7.5°C, Kör12.24V, mar11.75V, drop7.7V,  sarj14.77V Akşam
2. kerede zorla marş aldı

15.1.2019
T-5.0,p°C, Kör12.24V, mar12.00V, drop8.3V,  sarj14.8V marsta zorlandi.

22.1.2019 akü değişti:
T-12.5°C, Kör12.73V, mar12.56V, drop10.7V,  sarj14.16V.

28.3.2019
T-8.0°C, Kör12.47V, mar12.25V, drop9.97V,  sarj13.0V.

8.4.2019 Sarj sonrasi olcum.
T-15.0°C, Kör12.70V, mar12.50V, drop10.50V,  sarj12.23V.

10.4.2019
T-15.0°C, Kör12.60V, mar12.2V, drop10.23V,  sarj12.5V.

11.4.2019
T-13.5°C, Kör12.50V, mar12.25V, drop10.25V,  sarj12.4V.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;649273
Recep Bey cok güzel açıklamış. Benim yaşadıgım sorunlarda akü 8V drop voltajda bile biraz zorlanarak aracı marşladı. Ama 7,5 in altında marşlamadı. 3-4 kere takviyeyle çalıştırmıştım. ....................

13.1.2019
 T-4,0°C, Kör12.40V, mar11.7V, drop8.4V,  sarj14,77V

14.1.2019
T-5,0°C, Kör12.3V, mar11.9V, drop8.3V,  sarj14.6V Sabah
T-7.5°C, Kör12.24V, mar11.75V, drop7.7V,  sarj14.77V Akşam
2. kerede zorla marş aldı

15.1.2019
T-5.0,p°C, Kör12.24V, mar12.00V, drop8.3V,  sarj14.8V marsta zorlandi.

22.1.2019 akü değişti:
T-12.5°C, Kör12.73V, mar12.56V, drop10.7V,  sarj14.16V.

28.3.2019
T-8.0°C, Kör12.47V, mar12.25V, drop9.97V,  sarj13.0V.

8.4.2019 Sarj sonrasi olcum.
T-15.0°C, Kör12.70V, mar12.50V, drop10.50V,  sarj12.23V.

10.4.2019
T-15.0°C, Kör12.60V, mar12.2V, drop10.23V,  sarj12.5V.

11.4.2019
 T-13.5°C, Kör12.50V, mar12.25V, drop10.25V,  sarj12.4V.
Verdiğiniz ölçümler benim için güzel bir referans olacaktır. Teşekkürler.
Önerdiğiniz cihazdan bende almıştım, çok işe yarıyor gerçekten. Ölçü aleti ile sürekli ölçmek zahmetli oluyor, ayrıca bu cihazı seyir anında da sürekli kullanıyorum, iyi oluyor.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

Benim akü neredeyse 6 yılı geçti ve şu anki kullanım iki haftada bir şeklinde ve akü 11,7 V kadar düşüyor, marş sırasında 8-9 V oluyor bazen elimde hiç kullanamadığı 0 inci akü var onunla takviye yapıyorum. Önceki sayfalarda paylaşmıştım Çin'den şarj kontrol cihazı siparişi vermiştim hala gelmedi o gelsin aküyü sürekli şarjda tutmayı düşünüyorum, düşük Ah ile doldurulan akünün hiç bir sakıncası yok bendeki şarj cihazı dolu aküye 0,5 Ah akım veriyor o yüzden istesem bu şekilde de bırakırım ama bu sefer cihazın trafosu sürekli çalışıyor olacak, yani sizde 10-15 günde bir şarj etseniz aküye bir zarı olmaz. Akü nasıl ölür? derin deşarj olunca, kendi içerisinde kısa devre yapar ve onu geriye getirmek imkansız o yüzden mümkün oldukça dolu tutmak gerekiyor. Bazen 20 Ah elektrikli bisiklet aküsü var onu paralel olarak bağlıyorum onun voltajı iyi ve bayağı uzun süre 12,5 V civarında tutuyor onu çıkarırsam 12 V altına düşüyor. Ama dikkatimi çeken bir durum oldu sanki bu şekilde akünün şarj tutma kapasitesi biraz daha iyileşti yada havalar ısındığı için böyle.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;649273
...
akü Voltaj, Akım ve Amper göstergeli çakmaklık USB sarj cihazı



Koray bey, çakmaklık adaptörü ile multimetre ile ölçtüğün gerilim aynı mı? Bendeki 0,7 volt gibi eksik gösteriyor. Her iki yönde de çalışabilmesi için girişte köprü diyot konmuş olabilir, normalde diyotlar yapıları gereği 0,7 volt gibi bir gerilim düşmesine sebep olurlar.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Mehmet bey 11,7 V gibi değerler maalesef aküyü geri dönüşü olmayan bir yola sokuyor ve kanser ediyor, tedavisi zor! O yüzden elinizdeki cihaz 13 V nin çok üstünde değilse sürekli tutmanın bir sakıncası olmaz. Çünkü akü doldukça iç direnci artacağından daha az akım çekecektir. Dolaysıyla devrenin ve trafonun ısınması söz konusu olmayacaktır. Zaten akıllı şarj cihazlarında dolum sonrası trickle/damlama şarj denen bir yöntemle düşük akımla tepeleme doldurmaya çalışırlar. Derin deşarj durumundan önce sizin aküde de sülfatlaşma var anlaşıldığına göre. Acilen araçtan söküp 16,10 V 1/20 A ile şarj etmelisiniz/ettirmelisiniz ki bir nebze kendine gelebilsin.;)


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;649281
.

Recep Bey, arada biraz fark var ama bazen alet multimetreden daha mı iyi ölçüyor acaba diye muallaka düşüyorum. Sadece tepkime suresi haliyle uzun 3 sn falan marşta o ana denk gelirse voltaj dropunu bile gösterebiliyor.
Multimetrem UNI-T 136D doğru ve hassas ölçüyor mu emin de değilim.

Senin için Aliexpress'te yaptığım 2 ayrı alımdaki 2 yorumu eskiden yeniye ve masa üstü ölçümlerin fotolarını linkliyorum.  

TARİH: 2019.04.09
Malzemeyi 28 martta sipariş ettim, 29 martta gönderime çıktı ve mal 8 nisanda geldi. hiç bukadar hızlı gelmesini beklemiyordum. gönderi yöntemi China Post Ordinary Small Packet Plus. Malzeme gayet hoş. Bir çakmaklık şarjından osiloskop hassasiyeti beklememek gerek. 4 digit multimetrem ile arasında 12.6V'luk araba akümde 0,2 V'luk bir fark var, gerçi multimetre çok çok hassas mı o da tartışılır. Ancak ekteki resimde 12V luk (bir bataryadaki karşılastırmada hemen hemen aynı ölçumu verdi. Akünün genel durumu hakkıında kolaylıkla ve sürekli gözlem yapmanızı saglayacaktır. Telefon şarjı için 1,3A göstergeye kadar çıkış gördüm. genel itibariyle telefon şarşını 1 ila 0,5 A aralıgında gerçekleştirdi, gerçi bataryam %80 seviyesindeydi, belki daha düşük olsa daha çok amper çeker ve bunu destekleyebilirdi.


TARİH: 2019.04.30
Hizlı gönderi. Tam 1 ayda problemsiz geldi. Paketleme zayıftı, gerci üründe hic bir problem yok, sağlam ama. Hava kabarcıklı korumalı paket olsa iyi olurdu. Ürün süper, denendi çalışır durumda. tavsiye ederim. Alet ortamın değil kendi sıcaklığını gösteriyor bilesiniz, ama o da güzel bence. Önceden 2 tane sipariş etmiştim, şimdi bir 2 tane daha sipariş ettim.







Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Çok hassas olmasa da kabaca akü durumunu gösterecek bir cihaz. Dediğin gibi ısı göstergesi kendisinin sıcaklığını gösteriyor.;)


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;649305
.

Levet valla seninkinde sapma mapma yok bro.
Fluke ile 4 digit aliyorsun (.dan sonra 2), çakmaklıktaki aparat ise 3 digit (.dan sonra tek hane); dolayısıyla senin12.15 ve 12.07 değerlerini 3 digit'e ötelesen olur 12,2 ve 12,1. iki alette aynı ölçüyor.
Mültimetreni 3 digit göstermeye ayarla ikisinde de aynısını görürsün bence.

Alıntı yapılan: rsimsek;649306
.

Aynen öyle Levet Bey, aslına bakarsan elektronikçi hassaslığı beklemezsen hassas da ölçüyor alet.
Avometreyle her dakka taşı, sök, çıkar, tak, yok tutturucan tutmayacak, bazen elin kayacak çakmaklık kısadevre vs. Kaputu kaldırıp ölçsen  ayrı dert tozu kiri.... yani her dakka multiyi kullanamıyor insan. Ama bu fikir veriyor. sürekli gözlem yapabiliyorsun.
Hata payınıda düşün.... baktın 12,5 - 12,4 gördün ufaklıkta; hooop çıkarıyorsun Multiyi hemen bir daha hassas ölçüm, ufaklık doğrumu söylüyor, akü ne durumda, Multi teyid ettimi valla cok daha kolay oluyor.
Yeminle para de değil. dısardan birsuru çakmaklik doldurmasyon aldım, ya temas eder ya etmez, uzerinde yazanın çeğreğini ya verir ya vermez, navigasyonu ekran ısıgını acarsın çakmaklıktaki yetmez uzarda uzar. Zaten uzattımda :)
Piyasadan dunya paraya satılanlardan eksisi şimdilik bir tek fiyatı. Artısı üztüne aku voltajı, şarj amperi (USB nin tabiki) ve sıcaklığı gösteriyor. Gerçi alet ısınınca sıcaklık artıyor ama o da güzel ki, alet zorlanıyormu vs görmek de gerek.

VALLA AL BUNU HİÇ DÜŞÜNME

Sağolsun bu konu başlığında bilmem kaçıncı sayfada bir arkadaş paylaşmıştı ilk. Allah razı olsun ondan. Onun linkini yolladığı satıcının gönderisi gelmedi ama paramı aliexpress geri ödedi hemen. Bende bu yolladığımdan sipariş ettim 20 günde geldi.
İhtiyacım yok dersen amenna; ama alsammı almasammı diye muallakta kaldığın an hiç düşünme al.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Benim cihaz bundan ve dış ortam sıcaklığını ölçüyor alıcısı var üzerinde.



5 günlük bekleme voltajı 12,3 V diğer aküyü bağlayınca 12,5 V oldu ama o akünün voltajı da 12,5 V du zaten. Aliexp. bu cihazı da almıştım akü voltajı ayarlanan voltaja düşünce sesli uyarı veriyor tam deşarj olmasını veya arca binmeden akünün durumu hakkında bilgi verir. Aracın başına gelince ses varsa direk takviye yapacak birini bulmak gerekecek :).





Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]

Benim şarj cihazı 14,2 V kadar çok düşük A de dolum yapıyor, tam dolumda 13,7 V kadar sabit şarjda tutuyor pek akıllı cihaz olmasa da işe yarıyor ama bu süre zarfında trafo ısınmasa da sonuçta çalışıyor bu durumu önlemek için kontrol devresi daha iyi olacak. Aküyü derin deşarj yapmadığım sürece biraz daha idare eder gibi geliyor, redresör şarja bağlasam bu saatten sonra pek işe yarayacağını sanmıyorum daha çok aküye zarar verir diye düşünüyorum zaten akü şu ana artık hassas döneminde fazla zorlamaya gelmez :).


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]

Az önce bir hafta 10 gündür çalışmayan arabam için akü ölçümü yapayım dedim, yine 12,40 volt sınırına yaklaştığını gördüm. Şarj cihazının 16,1 volt boost kademesinde redresör şarjı ile şarja başlattım. Bu arada kutup başlarına gelen akımı ölçtüm ki maalesef 16,1 volt sağlayamadığını gördüm. Belki doldukça yükselecek ama 12,70 volt civarındaydı. Yani bu durumda varsa da sülfatlaşmayı gidermek çok mümkün görünmüyor. Sabit 16,10 volt ve sabit akım (1/20A) verebilecek biraz daha profesyonel bir cihaza ihtiyaç var. Hızlı voltaj düşüklüğünden dolayı sülfatlaşma oluşmuş diye düşünüyorum. Tabi gereksiz yere ve gereğinden fazla süre 16,10 volt gibi yüksek akımla şarj etmek plakalara hasar verecektir. Ama sizdeki gibi eski bir akü için kaybedecek bir şey olmadığından bir umut faydası da olabilir elektronikçilerin tabiriyle şoklama etkisi olabilir.;)


Çevrimdışı CanoCan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 46
    • Profili Görüntüle
3 yıl sonunda değiştirerek aldığım  varta start&stop akü ile tüm sorunlarım geride kaldı çok şükür.
varta candır...


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Akü durumunda son noktaya geldik galiba :D, kullanmadığım wi-fi kameram vardı onu arabanın içinden şarj cihazını görecek şekilde ayarladım, araç kapalı garajda duruyor aç kapa zor geliyor bu şekilde anlık olarak voltaj durumu takip altında :). Bu iş nereye kadar gidecek bilmiyorum :confused:.



Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Dostlar, aküye karşı direnişim sanırim son bulacak.
3 hafta önce cihaz ile ful şarj ettim. 1 hafta sonrasında 12.0 a kadar düştü. Geçen hafta sonu biraz gezdim, 12.4 gösterdi.
Bugün yine 12v altina düşmüş ve araç zor marşladı. Artık 1 haftalık beklemelerde bile 12v altına düşüyor. Cihaz ile ful şarj sonrası kısa süreliğine 12.6v görüyorum, 1 gün sonra 12.3, 1 hafta sonra 12.
Bu durumda bu akü beni sanırım yarı yolda birakir, direnmenin anlamı yok diye düşünüyorum. Akü şu anda tam 6 yılı geçti.
Ne dersiniz?

Ilave,
Ancak start stop çalışmaya devam ediyor....