[MENTION=8414]mşah[/MENTION] [MENTION=8414]mşah[/MENTION]
13.7 cok yuksek bir değer akü için. Dinlenmiş akü full dolu olsa bile 13.7 göstermez. Hemen şarjdan sonra gösterir ama o da doğru bir değer değil.
Her aküde 6 hücre var ve hepsi 2,1V dan 12.6V maxımum doluluktaki değeri. Akünün 12,6V üzeri tüm değerleri %100 dolu demektir. Sarj olmuş ve 48 saat beklemiş aküde max. göreceğin değer 12.7 ila 12.9 arası olacaktır.
13.7V olarak verdiğin değer şarj sırasında veya gemen sonra yaptığın bir ölçüm gibi geliyor bana.
Benim akü %70 in altına düşmeden çıkarıp şarj ettim ben. Şarjı yapmadan önce 12.5V idi. Akü 70AH Varta EFB+. Şarj aleti 5.01 A ile basladı şarja sonra yavaş yavaş düşürdü şarj amperini, dediğim gibi 3-4 saat de şarjı kesti. Sonra ben repair modunda tekrar yüklemesini sağladım.
Verdiğn değerler veya benim şarj aleti ve süreler doğru ve iyi olmayabilir.
Zira bena çok güven vermiyor benim alet ama 70-80 TL ye çinden alınan bukadar olur sanırım.
Yinede şarjdan sonra 30 saat bekleyip ölçtüğümde 12.82V gördüm. Bu bana iyi bir değer gibi geliyor.
Asıl amacım akü bağlı değilken atmosferde ne şekilde nekadar tepki veriyor ve kaç saatte ne gibi bir düşüm yapıyor. Bu bence bilinmeli.
Daha sonra da araca bağlı vaziyetteyken nasıl tepki ve değerler veriyor. ve aradaki fark ne... Böylece araç ne yapıyor çok daha sağlıklı yorumlanabilir.
Çok yeni ve sağlıklı bir aküde bunu yapmak belki pek gerekmeyebilir. Ama yıllanmış bir akü veya şüphe uyandıran bir akü için muhakkak gerekli; zira kutup başları açıkken bile güç kaybeden bir akü için araç ne yapıyor demek yanlış olur zaten araç olmasa da güç kaybi var. Kayıplar nerede nasıl tam manasıyla bilmek gerek bence yorum için.
Senin de dediğin gibi boşta bekliyenle baglı olan aküdeki dejarj farkı var ve o farkı birbirinden çıkarır isek aracın deşarjını buluruz; ki bu bizi araç hakkında daha ıyı bilgilendirecektir.
Benim araçta inan hiç bir şey açık değil, her şey kapalı.
Tek emin olamadığım şey şu: Aracı AVO'ya seri bağlayıp amperi ölçmem için tabi ilkin (-) kutbu çıkarmam gerekti. Sonra kutbu takviye kablosuyla bağladım. Sonra ona paralel Avo'yu da bağladım ve en son takviyeyi kablosunu (-) kutuptan çıkardım. Haliyle sadece AVO seri bağlı kaldı. Tabi bilmiyorum aküyü bağlantisini söküp tekrar bağlayınca araçın bilgisayar donanımı biraz şasıyor sonra toparlıyor araç calısınca. Belki hala arıza tespiti yaptıgı veya okudugu o klasık arızalara karsı bisey yaptıgı varsa 3-5 dakikada toparlayıp uykuya geçemediğinden en düşük 90 mA de kalmış olabilir.
Çok dusundum, kor düğüm oldum
hepsi düşünce iste, net mi bilemiyorum.