0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
@mşah @LevchoBeyler bakın ne buldum. Gerci incide falan bakıyorduk ta Vartada da güzel bilgiler var.varta-aku-destek/sarj-etme/araba-akusu-nasil-sarj-edilirburada pek çok başka sekmelerde de güzel bilgiler ve ek olarak dokumanlar var. bir yerdeki hesapla 14,4 - 12,5 V aralığındaki %75 doluluktaki bir akü her 0,1 Volt için uyun bir charger ile (ki ondan da bahsediyor) 1 saat gerekiyormus. yani full sarj için takribi 3 4 saat yeterli. Sonrasında 13.... ları gosteren aku voltajı dusuyor ve bir akünün full sarjda olması gerek aralıgı 12,8 ila 12,7V arasında olmalıymış. 12.7V da zaten stok voltajıymış. Bu arada aku 12.5V'a kadar sarja gerek yokmus. Akuye gore 12,4 den sonra bildiğimiz üzere mutlaka sarj yapılmalı. hatta 12.5V tun altını gorunce sarj yapılmalıymış ki bende 12,4 ila 12,5 aralıgını görünce sarj ediyorum. AGM ıyı yuk tuttugı için 12.5 V altında sarj edin diyor. Burayı iyice bir her yerini okumak lazım güzel guzel. Vartanın da her yerini.
Attığın linkte önemli iki nokta dikkatimi çekti;linkten alıntılar* "Asit tabakalaşmasını önlemek için şarj (AGM için gerekli değildir)"* LİNKTEKİ BAŞLIK : Araç aküsünü şarj etme (LÜTFEN AGM ve EFB akülerini şarj etmeyin, bunlar profesyonel bakım gerektirir.Bizim aküler AGM, bunlar bizim yaptıklarımızla çelişiyor. :p
Benim de dünden beri hâlâ 12,9 V. 3 günde 0,2 V azalmış oldu.
Bu demek oluyor ki takribi 3-4 saatte bir 0,01V düşüyor. Ama seninki araca bağlı. Yalnız bu hızla ilerlerse 10 günde 12,4'ün altına düşecek... bakalım 12.7V ta yaklaştıkca ve sonrasında düşme eğilimi nasıl olacak.
Saat 18:00 itibarı ile tam 72 saat oldu şarjdan çıkaralı ve 12,8 V düştü, aşağı yukarı her gün 0,1 V düşecek gibi. Pazar günü araca binmez isem 12,4 V kadar bekleyeceğim, eğer kullanacak olursam ilk marşta düştüğü voltajı videoya çekerim.
Bence bu degerden sonra dusum hizi giderek yavaslayacak. Asil 12,7V sonrasini merak ediyirum ama bugun aksam ben de benimkini araca balamam gerekiyor ve haftasonu kisa kullanimlar yaparim kesin. Kullanim sonrasi dinlenmis vaziyetteki voltajlari kaydedecem. Bu arada karat guc sistemlerinden aradilar ve tel verdiler bilgi alacagim. Varta distributoru. Onlada pazartesi aku hakkinda sorularimi soracagim.
Şarj düşmesi doğrusal değildir, voltaj düştükçe yavaşlar.
Bugün aracı çalıştırdım, 12,8 den kontağı açınca 12 ye düştü, marş sırasında 10,4 de kadar düştü, şarj voltajı olarak 14,3 ile 13,9 arasında.