škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 264128

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Arkadaslar sizin icin bir video cektim ana tam bir facia. Ne zor is bu video cekmek arkadas. Biraz video ile biraz foto çokça anlatimla firsat bulursam yarin bir msj atacagim.
Bu arada benim eski aku 14.8V ile sarj oluyordu hep. Bu 13 kusurler ve 12ust seviye, aku samirim dolurken ve arac calisirken 12.2 12.4 voltlari bile goruyorum sanirim dinamo beslemiyor tum guc akuden cekiliyor vs. Mevcut akuyle yasadigim deneyimleri yarin paylasacagim.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;650587
@Levcho

Evet Akü'nün şarj durumuna göre şarj voltajı değişiyor. Fanı yada farları açınca şarj yükseliyor 14,4 bile oluyor bazen.
Aynen öyle hocam, far veya klima açınca dahi yüksek enerji tüketimi oluyor ve paralelinde bir miktar daha yüksek yakıt tüketimi. Bu durumu bir çok kişi göz ardı ediyor ve bilmiyor.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;650587
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

Evet Akü'nün şarj durumuna göre şarj voltajı değişiyor. Fanı yada farları açınca şarj yükseliyor 14,4 bile oluyor bazen.


Bu konu iç dirençle ilgilidir.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;650601
Bu konu iç dirençle ilgilidir.

Aynen Recep arkadaşın dediği gibi iç dirençle alakalı zaten boş akünün iç direnci de daha az olduğundan şarjda voltaj ve amperaj yükseliyor doldukça direnç arttığından ihtiyaç olunan voltaj ve amperaj da düşüyor. tam dolu bir aküden besleme olmadığından araç giderken ihtiyaç olunan voltaj ve akım şarj dinamosundan sağlandığından 12'nin biraz üstü voltajlar görmek mümkün. Halbuki akünün voltajı bile daha yüksek olmasına rağmen.
« Son Düzenleme: 09 Temmuz 2019, 09:44:40 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Bilgilendirmeye devam. Pazar günü aracı kullanıp garaja bıraktığımda 12,6 V gösteriyordu, gece 10 gibi şarja bağladım ve pazartesi öğle 12 gibi çıkardım şu an tam 24 saat geçti ve 13 V sabit duruyor dinlenmiş vaziyette.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] [MENTION=8231]Levcho[/MENTION] [MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]
Bomba haberlerim var size ve süper bilgiler. bir müsayit olduğumda toparlayıp atacağım. çok uzun yazacağım için biraz zamana ihtiyacım var.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION] kardeş, şarj, voltaj, akım derken aküsüz motoru icat ettim deme. Çünkü yıllar önce akü icat edilmeden zaten öyleydi. Önden bir kol, 2-3 tur attır motor pat pat pat çalışırdı. Gerçi artık motorlar da yatay ya.:confused::D

Bekliyoruz:gaz:


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
:D vurdurarak olmadi vurarak. Tipik Türk usulü :)
Karat guc sistemleri satis sonrasi hizmetler muduruyle 35 dk telefonda gorustuk dun. Muazzam bilgiler verdi. Atomu parcalamadik sonucta ama sagolsun takir takir anlatti. Unide ders niteliginde kisa bir sunum, uzun bir tel gorusmesi oldu. Elimde bir iki is var onlari halledip yazacagim.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]

Nerede kaldın bekliyoruz.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]  [MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]  [MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

Selam arkadaşlar
Çektiğim videoları bir toparlayım, montajlayım, derleyip toparlayım, yaptığım konusmayla beraber çok güzel bir sey atayım diyorum ama yok yapamıyorum.
Ne bunu yapmaya vakit yeterli geliyor ne de videoları kendim izlerken iyi de meğer ne zormuş bunu adam gibi bir yayın haline getirmek. Kendim izliyorum tamam da paylaşım için iğrenç videolar. :)

Video çekmek ve montaj işi benim harcım değilmiş onu anladım :D

Ama şu Karat güç sistemlerindeki yetkiliyle yaptığım telefon konuşmasını kaydetmiştim. 30 dk'lik bir görüşme. Sizin için de faydalı olacağını düşündüğüm bilgiler içeriyor.
Merak eder de özelden telefon numaralarınızı veya mail adreslerinizi paylaşırsanız whatsapp veya mail ile kaydı gönderebilirim sizlere.

Video, montaj, resim komple seskaydındaki bilgilerle harman yapmayı beceremedim; ama en azından konuşmayı dinlerseniz içindeki bazi güzel bilgileri cımbızla çekip sonra onların üzerinden fikir paylaşımına devam edebiliriz.
« Son Düzenleme: 16 Temmuz 2019, 18:30:57 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
13-07-2019 - 200 km yol

14-07-2019 - 200 km yol

16-07-2019 / saat 20:00 - kontak kapalı-tavan lambası açık 12.5V
12.6V (tavan lambası kapalı)


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Ben bu haftada yine akuyu soktum sarj ettim geri taktim.
Sokmeden once 12.45 12.50 idi voltaj. Soktum ve olctum 12.6 gosterdi avo. Sarji 1-2 saat surdu surmedi.
Birazda repairde tuttum 1 saat kadar dolduktan sonra. 13 - 12.9 gosteriyordu. Araca taktim 12.65V gostermedimi, deli oldum :D. Bel fitigi olacam sok tak.
Ama sanirim sokup ilk takinca ha bire sistem taramasi yapiyor ECU ve pek cok hata buldugu icin ilk takmada cok enerjiye ihtiyaci oluyor. Bir yerini bulsam da aracin ustunde bir sarj etsem cok merak ediyorum ne deger gosterecek.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Geçen hafta bir günde 1100 km yol yaptım ona rağmen 12,6 ve 12,4 V aralığı normal bekleme aralığı sanırım onun üstü çok nadir ve kısa süreli görülür ama yedek akü takılı olduğu sürece 12,9 V çok rahat bir kaç gün sürüyor [MENTION=17715]mkoray79[/MENTION] bence sende benim gibi yedek akü bağla bagajdaki çakmak girişine, şarj yapacağın zaman onu şarj edersin ve yeterli olur araçtan sökmek zorunda kalmazsın.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]
Benim takildigim kisim arac neden uyku konumuna gecmiyor. Ya da iyi derecede voltaj kaybi oluyor ara baglayinca. 12,6V normal ve olmasi gereken voltajmis. 12,6V uzeri fazladan yuklenen elektronlarmis ve kaybi kisa surede oluyormus. Senin yaptigin gibi her hafta araci sarja takip sarj etmek akuye muazzam omur katiyormus. Ciftcinin birinde 13 yil orjinal akuyu kullandigina sahit olmus Vartadaki yetkili.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Bizim araclar kesin 12.6V ve ic direnc yukselip akim cekimi 1A altina girince şarji kesiyor ve alternator daha sarj etmiyor. O nedenle cok uzun km ler yapilsa bile hemen pesi sira aku biraz dinlenince yine 12.6 V gosteriyor.