škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 264805

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;650882
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]
Benim takildigim kisim arac neden uyku konumuna gecmiyor. Ya da iyi derecede voltaj kaybi oluyor ara baglayinca. 12,6V normal ve olmasi gereken voltajmis. 12,6V uzeri fazladan yuklenen elektronlarmis ve kaybi kisa surede oluyormus. Senin yaptigin gibi her hafta araci sarja takip sarj etmek akuye muazzam omur katiyormus. Ciftcinin birinde 13 yil orjinal akuyu kullandigina sahit olmus Vartadaki yetkili.


Dediğin gibi ilk bağlayınca tüm sistemler kendini sıfırlıyor ve bekleme modundan çok az bile fazladan enerji çekilse normal çalışma voltajına düşmesi normal, ancak akü üzerinde iken şarja bağlayıp durumuna bakman gerekiyor ama o da fazla uzun sürmez 1 günde 12,6 lara düşer. Teybi manüel kapatın kontağı kapatınca zaten kapanıyor ama yine hazır vaziyette bekliyor olabilir. Şu an için her hafta şarj ediyorum inşallah bizde bu şekilde ömrünü uzatmış oluruz.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]
Dinleyebildin mi tel konusmasini vaktin oldu mu?!
Senin farkettigun ya da dikkat cekebilecegin bir sey var mi. Benim gozumden kacmis olan biseyler. Bilindik seyler cogu ama arada inceden seyler de vardi.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]

Geçen gün akü ile ilgili bir şey daha öğrendim. Kışın ilk marş yapılmadan önce farları açıp 25-30 sn kadar bekleyip kapatmak gerekiyormuş akünün canlanması için, soğuk halde çekilen yüksek amper plakalara zarar veriyormuş, bana çok mantıklı geldi birden aşırı ısı transferi ister istemez akü plakalarını etkiler.
« Son Düzenleme: 24 Temmuz 2019, 23:37:23 Gönderen: mşah »


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Teorik olarak ben tam tersini düşünüyorum. Tabi bu konuda pratiğim yok. Genelde zayıf akü durumunda far ve diğer elektrik aksamının kapalı olmasına dikkat edilir. Marş basmayınca kapatılır. Soğuk ortam akü içindeki kimyasal reaksiyonun hızını azaltacağından gerekli akım üretilmeyebilir. Farları açarak yarım dakikada akünün ısınması mümkün mü bilemiyorum.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;651071
Teorik olarak ben tam tersini düşünüyorum. Tabi bu konuda pratiğim yok. Genelde zayıf akü durumunda far ve diğer elektrik aksamının kapalı olmasına dikkat edilir. Marş basmayınca kapatılır. Soğuk ortam akü içindeki kimyasal reaksiyonun hızını azaltacağından gerekli akım üretilmeyebilir. Farları açarak yarım dakikada akünün ısınması mümkün mü bilemiyorum.


Tam açıklayıcı yazmamışım, farları açıp 25-30 sn bekleyip kapatıp marş yapmak. Bana mantıklı geldi, akü içindeki reaksiyon hareketlenmiş olur plakalar da ısınmış olur bence o süre zarfında.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION], [MENTION=8414]mşah[/MENTION],
Arkadaşlar bence orada zayıf aküyü kast etmemişlerdir. Zayıf akü zaten zayıf, dokunsan çöktü çökecek...!
Normal şartlarda, kullanım ömrü, iyi bakım vs. açışından iyi veya orta durumda olsa bile bir akü, soğuk iken ani olarak yükleme plakalara az da olsa zarar verir vs. bunu minimuma indirmek için hikayesinden falan dolayı öyle bir tanım yapılmıştır diye düşünüyorum.

Soğuk haldeki motorun ilk çalıştırmada ısınıncaya kadarki vs. hikayesi gibi.

Ani ısı değişimleri her metale zarar vereceği gibi akü de bundan nasibini alacaktır.

İyi haldeki aküye soğuk havalarda bu şekilde davranmak akü ömrü açısından doğru olabilir.  

Mehmet bu bilgiye nereden ulaştın?


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]

Arkadaşıma oto elektrikçi bahsetmiş ve sağlam bir akünün ömrünü uzatmak için bence de faydalı bir uygulama olur.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Tabi öğretildiği ve tecrübe ettiğim kadarıyla teorik olan her zaman pratikte gerçekleşmez. İşi kotaranların tecrübeleri ile teorik bilgiyi harmanlamak lazım gelir. Kimya Mühendisi olarak böyle bir durumun ısınmaya ve raksiyonu hızlandırabileceğini öngöremiyorum. Eğer 10-15 saniyede gerçekten kayda değer bir ısınma varsa, ancak o zaman tespit doğrudur diyebiliriz.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] [MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]
Akuyu komple isitamaz, zaten muhim de degil, sadece plakalar bir miktar isinsa yeter. Minimal kopmalar metalde olur. Full led farlar bunu saglayamayabilir ama halojen farlar faydali olabilir.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;651167
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] [MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]
Akuyu komple isitamaz, zaten muhim de degil, sadece plakalar bir miktar isinsa yeter. Minimal kopmalar metalde olur. Full led farlar bunu saglayamayabilir ama halojen farlar faydali olabilir.


Aynen öyle plakalar canlansın yeterli. Led farı olanlar arka cam rezistansı açar artık aynı işlem için.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;651168
Aynen öyle plakalar canlansın yeterli. Led farı olanlar arka cam rezistansı açar artık aynı işlem için.


Yani! Katılıyorum. cam resistansı da iyi akım çeker hatta fardan daha da çok çekiyor.
Konfor tüketicilerinde bile klimadan daha çok tüketimde artışı daha yükseltiyor.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]

Geçen hafta 1300 km civarı yol yaptım, yola çıkmadan aküyü yeni doldurmuştum ne olur ne olmaz diye yanıma takviye kablosu ve yedek aküyü aldım :). Kullanım sırasında şarj voltajı 14,4 ile 13,9 V arasında dolaştı, marş voltajı 12 V civarında basıyordu sadece bir sefer düşük voltaj uyarısı verdi onun dışında her şey normal geçti. Aracı park ettiğimde iki günlük bekleme voltajı 12,5 V normalde bu voltajı hiç görmüyordu bu durumlarda sanırım yüksek bekleme voltajı işe yaramış. Yedek akü bana uyaramadı ama Susurluk'ta başkasına yaradı, resimde benim aracın arkasında görünen Toyota aracın aküsü basmıyormuş ve adam her yerde takviye kablo aramış tesadüfen ben de kulak misafiri oldum, kablo bende var dedim ve aracı yanaştırmamı istedi takviye için bende yedek akü var deyince adam şok oldu :D nasıl yani deyince bende akü durumunu açıkladım aynı durumu yaşamamak için yanıma aldım diye, adamı kurtarmış olduk.



Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] super olmus. Adamcagiz saskinlik esliginde dumur olmus ve tatli bir gulumsemeyle esegini kaybedip tekrar bulan adam sevincini yasamis desene :D . Ben de 1050 km yaptim. Su an Kayseri'deyim. Dun de 2 haftadir arac yatiyor diye sarja koydum. Aksama 24 saat dinlenme olacak olcup atarim.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;651638
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] super olmus. Adamcagiz saskinlik esliginde dumur olmus ve tatli bir gulumsemeyle esegini kaybedip tekrar bulan adam sevincini yasamis desene :D . Ben de 1050 km yaptim. Su an Kayseri'deyim. Dun de 2 haftadir arac yatiyor diye sarja koydum. Aksama 24 saat dinlenme olacak olcup atarim.


Aynen öyle oldu :D ama derdine çare olduğuma bende sevindim ;). 5 gündür ilk bugün çalıştırdım ve 12,5 V tan kontağı açınca 11,8 V kadar düştü, marş sırasında 10-10,5 V oldu, gün içinde bir sefer yine düşük voltaj uyarısı verdi 9,5 V. Bakalım bu hafta sonuna kadar nasıl olacak.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
12.5 V ve diger degerler normal ama 5 gunde 12.5V'a dusmesi soru isareti. Birde, gun icinde nasil 9.5V'a dusuyor onu anlamadim.
Ben de araci ilk actim 12.55V gosterdi sasirdim sinir oldum. Sonra kilitledim biraz bekledim 12.6 ya kadar yukseldi. Biraz daha bekleyince yavasvyavas 0.01 er V artarak 12.63V'a kadar yukseldi biraktim o sekilde. Simdi yine bakacam.