škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 263731

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı cameron

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;652162
https://www.youtube.com/watch?v=oAsXrsvik3c



bu videoda var.

Acacını aç. kontağı takma. set tusuna basılı tut. akü durumu yazarsa elini set tusundan çek. yazmazsa zaten fonksiyon yoktur :D



yalnız gösterse bile orada yazan değere de pek güvenme, hatta hiç güvenme.

profesyonel olmasa bile orta şeker bir multimetren olsun ve onunla akunu ölç.



12,6V ve üstü full şarjlı demektir. Ölçümünü araç beklemişken (soğukken) yap hep. Düzenli bir şeklide yol yapmıyorsan harici şarj cihazı kullan.

Şehir içi kullanımda genelde hiç bir işe yaramaz, faydadan çok zararı olan oto start stopu da sürekli kapalı tut (tabi 3-5 dk.lık trafik ışıklarına denk gelmediysen, veya uzun yola çıkmadıysan). (ben onlarda bile kullanmıyorum)



Denedim videoda anlatıldığı gibi akü durumu yazıyor ama göstermiyor yüzdesini. Aracı günlük düzenli kullanıyorum start stop olayını sevemedim gitti zaten bindiğim an kapatıyorum uzun ışığa dek gelmedikçe açmıyorum. Bakalım nereye kadar gideceğiz?[emoji4]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı 0ngelman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
merhaba. daha önce bu konu başlığı altında bazı yazılarım olmuştu. özet yapacak olursam 2019 oçak ayında varta 70 lik agm akü almıştım. öğretmen olmam nedeniyle günde sabah 4km akşam 4 km yol yapıyorum. son 1 haftadır aracı çalıştırdığımda veya durdurduğumda sarsıntı oluyor.

araç üzerinden baktığımda %80 akü değeri
çakmak girişli volt metre 12.3 olduğunu gördüm.

daha önceki yazılarımda belirttiğim gibi durumları tekrar yaşamaya başladım.
araç gaza bastığım volt metre 12.8-13.2 volt gösteriyor
yokuş aşağı veya gaza basmadığım da  bu değer 13.8-14.2 volt olarak gözüküyor
bazense gaza bastığımda 14.6 volt değerlerini görüyorum...

sorun mu var? normal bu değerler?  
birde akü şarj için (genius marka noco 3500) cihazı var. kullanan var mı?
aküyü çıkartmadan araç üstünde sarj etmemin bir sakıncası var mı? teşekkürler


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Akü boştayken, herhangi bir yük yokken 12.40 volt ve altı kurşun plakalı aküler için kritik eşik sayılıyor. En doğrusu kaputu açıp kutubun birini söktükten sonra (sorun olabilir!) ya da kutubu sökmeden kumandadan arabayı kilitleyip, 30 saniye kadar uyku/bekleme durumuna gelmesini bekleyip öyle ölçüm yapmanız. Çünkü yanan ampuller ve aktif modüller bir miktar akım çekeceğinden akü voltajını aşağı çekecektir.

Normalde akünün bir kutbu sökülerek şarj edilmesi gerekir. Fakat bazen bazı donanımların aksamaması (radyo kanallarının silinmesi, yakıt tüketim değerlerinin sıfırlanması vb.) için yukarıda dediğim şekilde araç kapalı ve bekleme durumuna geldikten sonra akü, artı-artıya, eksi-eksiye bağlanmak koşuluyla ve sonrasında şarj cihazını elektriğe bağlayarak, böyle durumlara haftada bir 8-10 saat şarj edilebilir. 12.40 volt ve altında ayda bir kez 16.10 volt ile redresör (kurtarma/sülfatlaşmayı giderici) şarjı yapmakta fayda vardır. Bu şarjı yeni aküde gerekmediği halde tekrarlamak plakalara zarar vereceğini unutmayınız! Akıllı cihazlar 16.10 volt ile sülfatlaşmayı giderme durumunda voltajın yükselmesi ile bu durumdan çıkıp normal şarj durumuna gelmektedirler.

Günlük iki marş ile harcanan enerjiyi fazlasıyla aküye şarj etmeniz, sürüş mesafeniz ve süresince sağlanamıyor olabilir. Bu yetersiz şarj durumu mesafeden ziyade motorun çalışma süresine bağlıdır.


Çevrimdışı 0ngelman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Teşekkürler değerli bilgiler için. Ben ozaman uygun bir anda söylediniz gibi şarj ederim aküyü.

Bu volt degerlerindeki değişikliği video çekip buraya atmak istiyorum en yakın zamanda..


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cameron;652218
Denedim videoda anlatıldığı gibi akü durumu yazıyor ama göstermiyor yüzdesini. Aracı günlük düzenli kullanıyorum start stop olayını sevemedim gitti zaten bindiğim an kapatıyorum uzun ışığa dek gelmedikçe açmıyorum. Bakalım nereye kadar gideceğiz?[emoji4]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Akuyu gosteriyor ama yuzdesini goremediysen akun 12.4V altina dusmus olabilir %50 altini ggostermiyor. Acilen bir voltmetre ile akin beklemis haldeyken, yani motor soguk haldeyken, isiklar tum donanim kapaliyken olcum yapmalisin. Basit bir aciklamayla 12.4 altirsa acil sarj etmelisiniz. 12.5 altiysa cok acil olmasa da sarj etmelisiniz. 12.5V ustu ise iyidir ama uzun omur icin 12.6V ta sarj ediniz iyidir. 12 6V ve ustuyse birsey yapmaya gerek yok.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 0ngelman;652331
merhaba. daha önce bu konu başlığı altında bazı yazılarım olmuştu. özet yapacak olursam 2019 oçak ayında varta 70 lik agm akü almıştım. öğretmen olmam nedeniyle günde sabah 4km akşam 4 km yol yapıyorum. son 1 haftadır aracı çalıştırdığımda veya durdurduğumda sarsıntı oluyor.

araç üzerinden baktığımda %80 akü değeri
çakmak girişli volt metre 12.3 olduğunu gördüm.

daha önceki yazılarımda belirttiğim gibi durumları tekrar yaşamaya başladım.
araç gaza bastığım volt metre 12.8-13.2 volt gösteriyor
yokuş aşağı veya gaza basmadığım da  bu değer 13.8-14.2 volt olarak gözüküyor
bazense gaza bastığımda 14.6 volt değerlerini görüyorum...

sorun mu var? normal bu değerler?  
birde akü şarj için (genius marka noco 3500) cihazı var. kullanan var mı?
aküyü çıkartmadan araç üstünde sarj etmemin bir sakıncası var mı? teşekkürler


Tum isik ve donanim kapali arac sogukken 12.3V goruyorsan akude sikintilar baslar hatta baslamistir. Acilen sarj etmelisin. Akuyu aractan cikarmadan sarj etmen avantajina olur. Aku kutup baslarini sokmene gerek yok. Tum donanim kapali olsun. Imkanin yoksa, akuyu sokup de sarj edebilirsin. Ben ikisinide yaptim. Sokeceksem eger balkonda altina tahta koyarak sarj et. Etrafi acik olsun. Beklemis durumda 12.6V olmali bir aku. Uzun omur icin. Epey bir yazi var ama vaktin oldukca bu konu basligindaki tum yazilari oku.  Daha genis bilgi edinirsin. Kolay gelsin.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Hey dostlar ne var ne yok?
Son 1 ayda arabayı az kullandim. Akü 12.2 leri görmüştü.
Dün 500 km yol yaptım. Bugün ölçüm yaptım, 12.6v civarı gördüm.
Sizde durum nasıl? Benzer alt ve üst pikleri nasıl yakalıyor sunuz? Örnek 500km sonra 12.2 den 12.6 sizde de böyle mi?


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;652945
Hey dostlar ne var ne yok?
Son 1 ayda arabayı az kullandim. Akü 12.2 leri görmüştü.
Dün 500 km yol yaptım. Bugün ölçüm yaptım, 12.6v civarı gördüm.
Sizde durum nasıl? Benzer alt ve üst pikleri nasıl yakalıyor sunuz? Örnek 500km sonra 12.2 den 12.6 sizde de böyle mi?


Selam Levent,
Bu aralar araca cok bakamıyorum ben. En son 2 ay önce uzun yol yaptım ve o zamandan beri aracı hep kısa mesafe kullandım. 3 ila 10 km mesafede git gel gibi. Çok da kolay şarja koyamıyorum zira aküyü söküp eve çıkarmam gerekiyor . Gecenlerde sanırım 12,5 12,4 civarlarında olmustu. birkerede marjta 9,5 gördüm. Bu hafta sonu şarja koyabildim 2 ay sonra. Benim şarj cihazı maaşallah 1-2 saatte full şarj dedi akım kesti. :D Ben yarım saat 1 saat daha bakım modunda şarja devam ettim. 1,5-0,0 A aralığı ve 13,8 V ile azalıp artan amperajla şarjda bıraktım ve sonra araca taktım. Artık oldugu kadar :)


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;653006
...
Benim şarj cihazı maaşallah 1-2 saatte full şarj dedi akım kesti.
...
Önemli olan akünün durumuna göre şarj edebilmektir. Şarj akımının 1/10 akü kapasitesini aşmamasına dikkat edilmeli. 50Ah'lık akü için 5Ah gibi. Ayrıca şarjın kısa sürmesi ya akünün çok boş olmadığını ya da artık üzerinde yazan kapasitesinin azaldığını yani yeterince şarj tutmadığını gösterir. Sizdeki voltajın 12.50 voltlarda olması sağlığının normal olduğunu gösterir. Tabi bu ölçüm zamanı da önemli.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;653007
Önemli olan akünün durumuna göre şarj edebilmektir. Şarj akımının 1/10 akü kapasitesini aşmamasına dikkat edilmeli. 50Ah'lık akü için 5Ah gibi. Ayrıca şarjın kısa sürmesi ya akünün çok boş olmadığını ya da artık üzerinde yazan kapasitesinin azaldığını yani yeterince şarj tutmadığını gösterir. Sizdeki voltajın 12.50 voltlarda olması sağlığının normal olduğunu gösterir. Tabi bu ölçüm zamanı da önemli.


Aslinda ben orada kinaye yapmistim. Sarj cihazi cok kotu degil ama iyi biseyde degil. Aku 1 sene anca oldu olmadi Varta ve iyi tutmaya calisiyorum.

Sarj aleti hemen dolduruyor, yada doldu diye algiliyor. [MENTION=8231]Levcho[/MENTION] Levente yazali 1 hafta oldu guyta full sarjda biraktim ama dun olctum 12.4 V idi. Sarja taktim ve 4 6 saat 1.5A e kadar dalgali sekilde 15V ile repair modu guyya sarjda biraktim doluluguna bakmaksizin. 10 saat dinlenmeden sonra sabah olctugumde 12.6V idi. Simdi yine olcucem 22 saat sonunda ne olmus diye.

Benim anladigim kadariyla aku %90 % 100 civarlarinda dusuk amperle 3 5 saat surekli sarjda tutmali kapasitesini tam tutmasi icin. Ayrica %100 den assagi indikce sulfatasma basliyor ve nekadar kisa surede yerine gucu konursa okadar kurum yapma okadar az oluyor, ve yine nekadar gucu duserse okadar sulfatlasma artiyor ve muzminlesiyor. 12.4V olayina takilmamak gerek ve daha o dusumlere gelmeden en kisa zamanda sarjlanmali.
Garajim olsa her gun 3 5 10 dk neyse sarjlarim.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Benim durum da stabil bir şekilde devam ediyor. 1-2 hafta da bir şarj ediyorum ve en fazla 12,5 V kadar düşüyor çok nasir 12,4 oluyor. Marş sırasında 10 ile 9 V arasında geziyor.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] [MENTION=8231]Levcho[/MENTION] [MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] [MENTION=9833]dryusufbal[/MENTION]

Selam arkadaşlar,
Malum havaların soğumalarıyla birlikte 1 yıl yaşlanan akülerimizin durumları nedir? Ölçümlerde ve performanslarda değişiklik var mı?

Arkadasın passatında 4 yıllık 68A varta AGM (aracın orjınal ilk ustundeki) aküsünü dün ölçtüm. aracım geç alıyor gec alıyor dediği araç 1 1,5 sn farkla start aldı ilkinde. Beklemiş haldeki aküsü bile 12,6V idi, marşta da 10,2 ve 9,8V ile marşladı.
Adamın performansı düştü dediği akü bu.
Benimki 1 senelik EFB 70A Varta ölçümler neredeyse aynı ki ben ayda 1 civarında şarjlıyorum. :)

Sizlerde vaziyetler nasıl?


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;653453
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] [MENTION=8231]Levcho[/MENTION] [MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] [MENTION=9833]dryusufbal[/MENTION]

Selam arkadaşlar,
Malum havaların soğumalarıyla birlikte 1 yıl yaşlanan akülerimizin durumları nedir? Ölçümlerde ve performanslarda değişiklik var mı?

Arkadasın passatında 4 yıllık 68A varta AGM (aracın orjınal ilk ustundeki) aküsünü dün ölçtüm. aracım geç alıyor gec alıyor dediği araç 1 1,5 sn farkla start aldı ilkinde. Beklemiş haldeki aküsü bile 12,6V idi, marşta da 10,2 ve 9,8V ile marşladı.
Adamın performansı düştü dediği akü bu.
Benimki 1 senelik EFB 70A Varta ölçümler neredeyse aynı ki ben ayda 1 civarında şarjlıyorum. :)

Sizlerde vaziyetler nasıl?


Bu kullanım koşullarına ve sıklığına çok bağlı bir durum. Benimki de seneyi bir kaç aydır doldurmuş durumda. Fakat baştan beri bir kaç gün, bir hafta çalıştırmadığımda 12.40 volt lara düşüyor maalesef.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;653453
@mşah @Levcho @rsimsek @dryusufbal
Selam arkadaşlar,
Malum havaların soğumalarıyla birlikte 1 yıl yaşlanan akülerimizin durumları nedir? Ölçümlerde ve performanslarda değişiklik var mı?
Arkadasın passatında 4 yıllık 68A varta AGM (aracın orjınal ilk ustundeki) aküsünü dün ölçtüm. aracım geç alıyor gec alıyor dediği araç 1 1,5 sn farkla start aldı ilkinde. Beklemiş haldeki aküsü bile 12,6V idi, marşta da 10,2 ve 9,8V ile marşladı.
Adamın performansı düştü dediği akü bu.
Benimki 1 senelik EFB 70A Varta ölçümler neredeyse aynı ki ben ayda 1 civarında şarjlıyorum. :)
 Sizlerde vaziyetler nasıl?


 Al benden de o kadar !! :confused:

Benim "yeni" akü 6 aylık oldu henüz (Varta agm). Bu yaz sezonunda en fazla 1500km anca geçtim. 2 hafta boyunca marşa bazmazsam, 12.2 lere düşüyor voltaj (kontak kapalı). Kontağı açınca 11.8 leri görüyorum ve marş süresi 2-3sn geçiyor bazen.

Havaların soğumasıyla, geç marş almalar bende ciddi nüks etmiştir ve kafamı çok kurcalamaktadır.
Arabanın orjinal aküsü sankı bu duruma düşmemişti son dönemde.

Bir çok kişinin dile getirdiğini ben de söyleyeceğim. Üstünde fabrikasyon gelen akü ve lastikler çok daha sağlam ve istikrarlı oluyor. Bence de bu doğru.
Ayrıca, düşük güç, diğer sistemleri de bir nevi etkilemektedir düşüncesindeyim. Orneğin DSG mekatroniğine falan, hassas kart devrereleri bunlar.


Aküyü şarj etmek benim için çok çok da zor değil, ancak zaman geçtikçe gına gelmeye başlıyor. Ortak apartman garajı, garajda priz yok, üçüncü kattan kablo sarkıtmak ve sürekli onu gözlemlemek beni sıkmaya başladı.


İki soru size ; (Hepimiz bir takım tecrübeler edindik ve teknik bilgimiz de var.)
* 1 KVA kesintisiz güç kaynağı ile kaç saat şarj edebilirim aküyü? Benim şarj cihazın çıkışı 1.5A.
* 1 KVA kesintisiz güç kaynağı ile akü şarj aletini beslememde bir sorun oluşur mu? Sinüs inverter falan gerekli olabilir mi akü şarjı için?


Şöyle düşündüm, ufak bir kgk alayım, her hafta sonu rutin 1 saat falan neyse şarj edeyim. Kablo çekmektense, kgk ile daha kolay olacak düşüncesindeyim.
Bu hafta sonu bir test yapmaya düşünüyorum, emanet bir kgk bulmaya çalışacağım, onunla denerim. Hatta perşembe akşamına bakacağım. Kafaya taktım, kurcalıyor. :(
« Son Düzenleme: 26 Kasım 2019, 12:09:30 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Benim araç 1.5 yaşında, haftada 2-3 kez kullanırım. Daha marş alırken geciktiği olmadı, ilk fırsatta ölçeyim tekrar, yeniyken ölçmüştüm, kıyas olur. Bu arada şarj aletim yok, hiç ekstra şarj edilmedi. S/S sistemini kendim kapattım yazılımla.